دوره 14 (1403)
دوره 13 (1402)
دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)

 


 آمار و ارقام نشریه

  • تعداد دوره‌ها   15
  • تعداد شماره‌ها   29
  • تعداد مقالات   281
  • تعداد نویسندگان   569
  • تعداد مشاهده مقاله   385,623
  • تعداد دریافت فایل اصل مقاله   262,811
  • تعداد مقالات ارسال شده   1,973
  • تعداد مقالات پذیرفته شده   {}
  • درصد عدم پذیرش   71
  • تعداد پایگاه های نمایه شده   6
  • تعداد داوران   177

 

 

فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات میان رشته ­ای در رسانه وفرهنگ، با هدف اصلی گسترش و تبیین دیدگاههای نظری و ارائه دستاوردهای پژوهشی بدیع در حوزه ارتباطات و رسانه ها در سال1389 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی (پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات) راه اندازی شده است.

 

این مجله حاصل مقالات منبعث از پژوهش­هایی است که به تحلیل و ارزیابی نقش رسانه­ ها در فرهنگ، ارتباطات انسانی و اجتماعی، مسائل پیرامون رسانه­ های سنتی و رسانه­ های نوین از جمله سیاست­گذاری، تولید و مصرف محتوای رسانه­ ها، افکار عمومی، حوزه ­های نوپدید مطالعات ارتباطاتی (ارتباطات علم و فناوری، ارتباطات محیط زیست، ارتباطات مخاطره، ارتباطات بحران) و روش­شناسی می­ پردازد.

 

با توجه به اهمیت رویکردهای نوینی چون بین رشته ­ای و میان رشته­ ای، انتقادی، پسامدرنیستی، پسااستعماری، در کنار رویکردهای سنتی، این نشریه از پژوهش­های مختلف و متنوع در این زمینه استقبال می­کند. همچنین با توجه به اهمیت نظرات مخاطبان در ارتقاء سطح مجله و ایجاد رضایت در نویسندگان، از متفکران، پژوهشگران و استادان این حوزه تقاضامندیم، این نشریه را همچون گذشته از دیدگاه ­های ارزشمند خود بهره مند سازند.

 

این مجله برای دستیابی به اهدافش  محورهای خاصی را معرفی می­کند؛ اما محورها محدود به موارد گفته شده نیستند؛ بدیهی است از مقالات نوآورانه استقبال می­شود. برخی از محورهای مورد توجه مجله عبارتند از:

 

  • دین، اخلاق، و حقوق درارتباط با رسانه ­ها
  • مطالعات تاریخی در ارتباطات و رسانه ها
  • مطالعات در حوزه زبان و محتوای رسانه ها
  • مدیریت و سیاست گذاری رسانه­ ها
  • بازی، هنر و زیبایی شناسی در رسانه ها
  • مطالعه در حوزه­های نوین ارتباطات (علم و فناوری، محیط زیست، مخاطره و بحران)
  • روش­شناسی و رویکردهای نوین در مطالعات رسانه­ها و فرهنگ
  • علوم شناختی و روان­شناسی در رسانه­ ها و ارتباطات
  • مطالعات فرهنگی
  • مطالعات افکار عمومی و سیاست در ارتباطات و رسانه­ ها
  • بازاریابی، تبلیغات و پروپاگاندا
  • مطالعات تطبیفی در موضوعات مطروحه

مشخصات نشریه

  • محل چاپ: ایران، تهران
  • ناشر: پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات‌فرهنگی
  • حوزۀ تخصصی:   مطالعات میان رشته ای در رسانه و فرهنگ
  • اعتبار مجله: علمی‌پژوهشی (مشاهده  جزئیات)
  • زبان مجله: دو زبانه؛ فارسی با چکیده انگلیسی
  • نوبت انتشار: فصلنامه
  • نوع انتشار: چاپی و الکترونیکی
  • هزینۀ بررسی و انتشار مقاله: دارد(مشاهده جزئیات)
  • نوع داوری: حداقل 2 داور، دوسویه‌ناشناس(مشاهده جزئیات)
  • زمان داوری: سه تا شش‌ماه
  • درصد پذیرش مقالات: -
  • نمایه‌شده: بلی
  • دسترسی به مقاله‌ها: رایگان (تمام متن)
  • رتبۀ مجله: [۱۳۹8(76) B
  • وضعیت درISC: کیفیت Q2
  • پست‌الکترونیک: mediastudies1392@gmail.com  

 


محقق گرامی لطفا پیش از ارسال مقاله موارد زیر را ملاحظه و فایلهای پیوست را مطالعه نمایید.


  • راهنمای ثبت مقاله در سامانه (دریافت فایل)
  • قوانین اخلاقی و اجرایی نشریه (مشاهده صفحه)
  • رویکرد نشریه در انتشار مقالات (مشاهده صفحه)
  • دریافت و تکمیل فرم تعارض منافع (مشاهده صفحه)
  • دریافت و تکمیل فرم تعهدنامه (دریافت فایل)
  • هزینه رسیدگی به مقاله (مشاهده صفحه)
  • فلودیاگرام داوری (مشاهده صفحه)
  • نحوه دسترسی به سامانه مشابه یاب (مشاهده صفحه)
  • خواهشمندیم جهت پی‌گیری وضعیت مقاله خود، صرفا از طریق ایمیل نشریه به شرح زیر اقدام  فرمایید.  نشانی الکترونیک: mediastudies1392@gmail.com 
  •  لطفا با ایمیلی غیر از yahoo ثبت‌نام نمایید.
  • کاربران محترم توجه داشته باشند که دریافت کد مقاله به معنای ارسال مقاله نیست. کاربران باید تمام مراحل را طی نمایید و در پایان صفحه تایید ارسال مقاله باید مشاهده شود ( برای مشاهده نمونه اینجا کلیک کنید)
  • در مرحله آخر ارسال مقاله، توجه داشته باشید که حتما از منوی نوع مقاله ، فایل اصلی مقاله را انتخاب کنید، تا مراحل ارسال کامل شود.(برای مشاهده تصویر نمونه اینجا کلیک کنید)
  • شماره تماس نشریه:88609257 ،  پاسخگویی شنبه تا چهارشنبه  ساعت 9-12

نقش بازی‌ های رایانه ‌ای در بزهکاری کودکان و نوجوانان (مطالعه موردی مرکز اصلاح و تربیت اهواز )

مهدی زکوی

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.50465.2901

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تأثیر استفاده از بازی‌های رایانه‌ای خشونت‌آمیز بر بزهکاری کودکان و نوجوانان انجام شده است. در این مطالعه، رابطه بین متغیرهای مستقل (استفاده از بازی‌های رایانه‌ای، دسترسی به بازی‌های خشونت‌آمیز، و آموزش استفاده صحیح از بازی‌ها) و متغیر وابسته (بزهکاری) مورد بررسی قرار گرفته است. روش تحقیق از نوع توصیفی-همبستگی ...  بیشتر

آسیب شناسی نقش رسانه ها در افزایش نرخ جرائم در جامعه با تأکید بر رویکرد جرم شناسی فرهنگی

حمزه کرمی نقیبی؛ بهزاد رضوی فرد؛ حسنعلی موذن زادگان

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.50759.2914

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی نقش رسانه‌های سنتی و مدرن در افزایش نرخ جرائم، با تأکید بر رویکرد جرم‌شناسی فرهنگی انجام شده است. سؤال اصلی تحقیق این است که رسانه‌ها چگونه می‌توانند بر وقوع جرائم تأثیر بگذارند و آیا این تأثیر بیشتر به جنبه‌های منفی محدود می‌شود یا امکان استفاده از رسانه‌ها برای پیشگیری از جرم نیز وجود دارد؟ فرضیه اصلی ...  بیشتر

چالش های الهیات فلسفی و کلامی (مورد مرجعیت دینی) در دوران جهانی شدن

احمد طیبی

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.51478.2937

چکیده
  مرجعیت دینی در اسلام، به‌ویژه در سنت شیعی، همواره جایگاهی محوری در هدایت دینی، فقهی و اجتماعی جوامع مسلمان داشته است. با گسترش پدیده جهانی شدن و تحولات ناشی از آن در عرصه‌های فرهنگی، ارتباطی و معرفتی، ساختار سنتی مرجعیت دینی با چالش‌هایی بنیادین مواجه شده است. این تحولات شامل گسترش فناوری‌های نوین ارتباطی، رشد فردگرایی معرفتی، ...  بیشتر

جنگ روایت‌ ها در رسانه: مقایسه بازنمایی محور مقاومت در ایران و جهان

زهرا قنبری مله؛ سوناز نصیری

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.51410.2934

چکیده
  تحقیق حاضر به بررسی جنگ روایت ‌ها در رسانه ‌ها با تمرکز بر مقایسه بازنمایی محور مقاومت در رسانه‌ های ایران و جهان می‌پردازد. سوال اصلی تحقیق این است که چگونه محور مقاومت در رسانه‌ های ایرانی، غربی، عربی و صهیونیستی، بازنمایی می‌شود؟ هدف این تحقیق، تحلیل نحوه بازنمایی محور مقاومت در رسانه ‌ها و شناسایی تفاوتهای اصلی در رویکردهای ...  بیشتر

چگونگی تاثیر جنگ رسانه ای داعش بر امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران

کمیل رافتی حمزه کلایی؛ علی محمودی؛ علی صالحی فارسانی

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.51341.2930

چکیده
  این مقاله به بررسی تأثیر جنگ رسانه‌ای داعش بر امنیت ملی ایران می‌پردازد. هدف پژوهش، تحلیل محتوای رسانه‌های رسمی داعش، از جمله نشریات «دابق» و «النبأ»، و بررسی چگونگی بازنمایی تهدیدآمیز ایران در این رسانه‌ها است. تمرکز مطالعه بر شناسایی مضامین تهدیدآمیز و راهبردهای گفتمانی داعش در تحریک خشونت، تضعیف مشروعیت و القای ...  بیشتر

نقش اخلاق اطلاعات در رفتار اطلاع‌یابی دانشجویان در محیط مجازی با تأکید بر دو مؤلفۀ «سانسور» و «آزادی دسترسی به اطلاعات»

ثریا ضیائی؛ فائزه دلقندی؛ \سولماز نوری

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.51582.2941

چکیده
  این مطالعه با بهره‌گیری از نظریه رفتار اطلاعاتی ویلسون و اخلاق اطلاعاتی فلوریدی، تأثیر متقابل «سانسور و محدودیت‌ها» و «آزادی دسترسی» را بر رفتار جستجوی اطلاعات دانشجویان در محیط‌های مجازی بررسی می‌کند. رویکرد کیفی با استفاده از نظریه زمینه‌ای اتخاذ شد و داده‌های حاصل از ۲۳ مصاحبه نیمه‌ساختاریافته با اعضای هیئت علمی ...  بیشتر

پژوهش کیفی بررسی سیاست حافظه الگوریتمی در سنت مطالعات فرهنگی به روش نظریه ی مبنایی

رضوان السادات میرمحمدی

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.46586.2780

چکیده
  اکنون ساختاربندی حافظه جمعی را یکی از مهمترین نهادهای حافظه یعنی رسانه‌های اجتماعی برعهده گرفته‌اند. رسانه‌های اجتماعی به منظور تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطّلاعات ثبت شده از کاربران یا همان کلان داده‌ها، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می‌کنند. گزینش‌های الگوریتمی ِرسانه‌های اجتماعی با طبقه‌ بندی، برجسته‌سازی، ...  بیشتر

مطالعه نقش اینستاگرام در ترویج سند 2030

کمیل خجسته

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.49135.2867

چکیده
  انقلاب فناوری ارتباطات تحولات عمیقی در سبک زندگی، کار و ارتباطات انسان‌ها ایجاد کرده است. پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام با تغییر در زنجیره تولید سنتی و اعمال حکمرانی دیجیتالی، تأثیرات اجتماعی و سیاسی زیادی به همراه داشته‌اند که منجر به تضعیف قدرت دولت‌های ملی و هویت‌های فرهنگی می‌شود. این پژوهش به بررسی چگونگی تأثیرگذاری اینستاگرام ...  بیشتر

شناسایی شاخص‌های تفاوت نسلی با تأکید بر تأثیرات رسانه‌های اجتماعی مجازی

کامیار نیستانی اصفهانی

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.49194.2880

چکیده
  جامعه کنونی ایران در سال‌های اخیر به‌واسطه نفوذ اینترنت و توسعه رسانه‌های اجتماعی تغییرات فرهنگی متفاوتی را تجربه کرده است. در این بین جامعه‌پذیری نسل نوجوان و جوان را تحت تأثیر قرار گرفته و تغییرات قابل‌مطالعه‌ای به وجود آمده است. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی شاخص‌های تفاوت نسلی با تأکید بر تغییرات متأثر از رسانه‌های اجتماعی ...  بیشتر

تجربه زیست محیطی در بازی رایانه ای، آموزشی ماموریت یازده بر مبنای نظریه جان فیسک

مریم شیخ زاده؛ عفت السادات افضل طوسی

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.49288.2871

چکیده
  افزایش آگاهی زیست‌محیطی به کودکان از طریق بازی‌های رایانه‌ای آموزشی، یک هدف حیاتی تلقی می‌شود. در واقع این رسانه‌های نوین، به آنها می‌آموزد تا از طریق احترام به منابع طبیعی، خود را در قبال حفظ و حراست از محیط اطراف مسئول بدانند. پژوهش پیش‌رو، ضمن شناساندن این گونه بازی‌ها به متولیان هنری، با تمرکز بر آموزش تجربه زیست محیطی در ...  بیشتر

عشق سلبریتیزه رپ فارسی در پارتی شبانه فرهنگ شهرت

محمد مقامیان زاده؛ عبدالله بیچرانلو

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.50584.2908

چکیده
  این پژوهش با هدف بررسی تأثیر فرهنگ شهرت بر نظام ارزش‌ها و هنجارهای عشق در متن آهنگ‌های رپ فارسی انجام شده است. با اتخاذ رویکردی برساختگرایانه، پژوهش عشق را پدیده‌ای فرهنگی و سیال می‌داند که در تعامل با مؤلفه‌هایی چون شهرت، مصرف‌گرایی و رسانه، دچار دگرگونی معنایی می‌شود. در این راستا، سه پرسش اصلی طرح شده و متن آهنگ‌های «ساسی ...  بیشتر

طراحی الگوی رسانه‌محور برای ارتقای سواد سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی در ایران: یک مطالعه میان‌رشته‌ای

sadollah shokri؛ ناهید کردی؛ امرالله امانی کلاریجانی

دوره 15، شماره 1 ، شهریور 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.51849.2957

چکیده
  هدف مقاله و چیستی مسئله: با افزایش هزینه‌های درمانی و نیاز به مشارکت آگاهانه بیماران، نقش حیاتی سواد سلامت در نظام‌های بهداشتی مدرن، به‌ویژه در ایران، آشکارتر شده است. این مطالعه مدلی مبتنی بر رسانه برای ارتقای سواد سلامت جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی توسعه می‌دهد.چارچوب نظری یا مفهومی: پژوهش بر مدل سه‌لایه سواد سلامت نات‌بیم ...  بیشتر

نقش شبکه‌های اجتماعی مجازی در فرآیند اقناع رسانه‌ای جوانان اروپایی توسط گروه‌های تروریستی (مطالعه موردی: داعش)
دوره 10، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 211-244

https://doi.org/10.30465/ismc.2021.6077

چکیده
  در این تحقیق، با روش «مطالعۀ موردی» و روش نمونه‌گیری « گلوله‌برفی» 124 نفر از جوانان اروپایی‌ که جذب داعش شده‌اند مورد مطالعه قرار گرفته و برای هرکدام پروفایل جداگانه ساخته شد. در این پروفایل‌ها نام، نام‌خانوادگی، نام‌مستعار، سن، جنسیت، تحصیلات، شغل، مذهب، محل سکونت، اصلیت نژادی، ماموریت، دلیل جذب، طریق‌جذب، وضعیت ...  بیشتر

ارتباط میان فرهنگ و فنّاوری اطلاعات و ارتباطات و ‌آسیب‌های فرهنگی اینترنت
دوره 2، شماره 2 ، آذر 1391، ، صفحه 109-128

چکیده
  فنّاوری اطلاعات توانسته است تمامی شیوه‌ها و مسیرهای انتقال، مبادله، نمایش، ذخیره‌سازی، و مدیریت اطلاعات را متحول و دگرگون سازد. امروزه، فنّاوری‌های نوین ارتباطی چنان سرعت و عمقی به تغییرات اجتماعی داده‌اند که حتی پابرجاترین عرصۀ حیات بشری یعنی فرهنگ را نیز درنوردیده و انسان را در میانۀ یک دگرگونی فرهنگی جدی قرار داده‌اند؛ ...  بیشتر

فلسفة رسانه چیست؟
دوره 1، شماره 1 ، مرداد 1390، ، صفحه 123-150

چکیده
  دانش جدید و میان رشته‌ای فلسفة رسانه (Media Philosophy ) حدود ده سال است که در کشورهایی از قبیل آلمان، و آمریکا مورد توجه محققان علوم فلسفی، اجتماعی و ارتباطات قرار گرفته است. اینکه این دانش خود از میان رشته‌ها و علوم دیگر به‌طور طبیعی متولد شده و یا به تلقیح برخی علوم با یکدیگر با انتظارات معینی به وجود آمده است، بحث جداگانه‌ای لازم ...  بیشتر

بررسی تأثیر رسانه‌‌های جمعی در گرایش به هویت ملی (مطالعة موردی شهروندان شهرستان کاشان در سال 1390)
دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1391، ، صفحه 99-127

چکیده
  امروزه رسانه‌‌های جمعی، به‌منزلة شاه‌راه اطلاعاتی جوامع، و نقش آن‌ها در فرهنگ و ابعاد گوناگون هویت انسانی، به‌ویژه هویت ملی، مورد توجه صاحب‌‌نظران و محققان علوم انسانی ـ اجتماعی قرار گرفته است. در این ارتباط رویکردها و ره‌یافت‌‌های نظری متفاوتی عرضه شده است. نظریة ارتباطات گلوله‌‌ای بر شکل‌‌گیری ...  بیشتر

تلفن‌ همراه و تأثیر آن در ارتباطات ‌میان‌فردی جوانان دانشجو (مطالعة دانشجویان دانشگاه‌های تهران)
دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1391، ، صفحه 1-28

چکیده
  مقالة حاضر تأثیر تلفن ‌همراه را در ارتباطات ‌میان‌فردی جوانان (با مطالعة دانشجویان دانشگاه‌های تهران) مورد مطالعه قرار می‌دهد. درواقع این تحقیق قصد دارد تا مشخص کند که آیا عمق و گسترة ارتباطات ‌میان‌فردی به وسیلة تلفن ‌همراه تغییری یافته ‌است یا خیر؟ در این پژوهش ارتباطات با واسطة تلفن ‌همراه 387 دانشجوی دانشگاه‌های ...  بیشتر

نقش رسانه های داخلی در مشروعیت ‌بخشی به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اقتدار در سیاست خارجی براساس نظریه تزریق مستقیم

مجید احمدی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 29 فروردین 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.51570.2940

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش رسانه‌های داخلی در مشروعیت‌بخشی به کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اقتدار در سیاست خارجی و با اتکاء به نظریه تزریق مستقیم انجام شده است. سؤال اصلی تحقیق آن است که رسانه‌های رسمی چگونه با بازنمایی مؤلفه‌های اقتدار در سیاست خارجی، در فرآیند مشروعیت‌بخشی به کارآمدی نظام ایفای نقش می‌کنند؟ ...  بیشتر

رسانه‌ های ایرانی و ترویج سیاستهای اقتصاد مقاومتی: تحلیل بازنمایی رسانه‌ای در حمایت از اقتصاد ملی

سید علی مرتضوی امامی زواره؛ حسین روحانی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.51388.2933

چکیده
  این تحقیق به بررسی نحوه بازنمایی سیاستهای اقتصادی مقاومتی در رسانه‌های ایرانی و تأثیر آن‌ها بر نگرش‌های عمومی نسبت به اقتصاد ملی می‌پردازد. سؤال اصلی تحقیق این است که چگونه رسانه‌ ها از ابزارهای زبانی و تصویری برای شکل‌دهی به درک مخاطبان از این سیاست ها استفاده می‌کنند. فرضیه تحقیق این است که رسانه‌های ایرانی با بازنمایی مثبت ...  بیشتر

نقش رسانه‌های خبری در بازسازی گفتمان‌های سیاسی خاورمیانه با تأکید بر ژئوپلیتیک ایران (۲۰۱۱–۲۰۲۵)

سجاد کمری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 اردیبهشت 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.51753.2954

چکیده
  این پژوهش به بررسی نقش فرهنگ و رسانه در بازسازی گفتمانهای سیاسی خاورمیانه با تأکید ویژه بر ژئوپلتیک جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد. مسأله اصلی تحقیق آن است که چگونه قدرتهای منطقه‌ای، بویژه ایران، از ابزارهای فرهنگی و رسانه‌ای برای بازنمایی خود و تضعیف گفتمان رقیب بهره می‌برند. پرسش محوری مقاله این است: فرهنگ و رسانه چگونه در ساخت، ...  بیشتر

بررسی نقش رسانه ها در شفافیت نهادی( مطالعه موردی شهرداری در ایران)

سعید احمدی؛ مجتبی همتی؛ پونه طبیب زاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 14 خرداد 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.51505.2938

چکیده
  این پژوهش به بررسی شفافیت و نظارت در معاملات شهرداری‌ درایران و تعیین الزامات رسانه‌ای مرتبط می‌پردازد. سؤال اصلی تحقیق این است که وضعیت شفافیت و نظارت در معاملات شهرداری‌ در ایران چگونه است و رسانه ‌ها چگونه می توانند در بهبود آن نقش آفرینی کنند؟ فرضیه تحقیق بیان می‌دارد که با وجود چارچوب‌ های قانونی موجود، کاستی های اجرایی و ...  بیشتر

نقش استفاده از رسانه‌های اجتماعی سازمانی در رابطه عوامل استرس‌زای کاری با دلبستگی شغلی

مصطفی حیدری هراتمه

مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 26 مرداد 1404

https://doi.org/10.30465/ismc.2025.49079.2866

چکیده
  هدف : مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش تعدیل کننده استفاده از رسانه‌های اجتماعی سازمانی در دلبستگی شغلی در نظر گرفته شد. روش‌شناسی: با تکیه بر مدل تقاضا-منابع شغلی(JD-R) یک مدل تحقیقاتی برای بررسی نقش تعدیلکننده استفاده از رسانه‌های اجتماعی سازمانی کاری و غیرکاری در رابطه بین عوامل استرس‌زای کاری(استرس‌زای چالشی و استرس‌زای بازدارنده) ...  بیشتر

ابر واژگان