دوره 14 (1403)
دوره 13 (1402)
دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
تعداد مقالات: 7
مطالعه تطبیقی جرایم علیه حریم خصوصی در فضای سایبری ایران و آلمان»
دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 1-24
چکیده
با ورود به عصر فنّاوری اطلاعات و ارتباطات، بهتدریج مسائل و دشواریهای نوینی دربارة حریم خصوصی اشخاص و حقوق حمایت از دادهها مطرح شده است که حل و فصل آنها نیازمند بازنگری در قوانین فعلی یا وضع قوانینی جدید و فراگیر است. اغلب کشورها، از جمله آلمان، قوانین حمایت از داده دارند، اما برخی کشورها، نظیر ایران، فاقد قانونی جامع و منسجم ... بیشترمنجی شهر در سینمای آخرالزمانی
دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 25-44
چکیده
به سینمای آخرالزمانی در دوران معاصر، بهویژه پس از ورود به هزارة سوم، توجه خاصی شده است. همچنین بحث منجی از مهمترین مباحث سینمای آخرالزمانی بوده است. پژوهش حاضر با هدف مطالعة تجلی منجی شهر در سینمای آخرالزمانی تدوین شده است. نمود منجی بهلحاظ صوری و رخدادهای مرتبط با حضور منجی (شخصیتشناسی منجی) نیز مهمترین موارد اشارهشدة ... بیشتررسانه و کنشگریِ دموکراتیک (امکانها و محدودیتهای دموکراسیِ رسانهمحور)
دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 45-68
چکیده
اگر هدف از سیاست دموکراتیک مشارکت آگاهانة افراد در تعیین سرنوشت عمومی باشد، طبعاً رسانه بهمثابة واسطة ارتباط حکومت و شهروندان اهمیت محوری مییابد. همزمان، با توجه به تکثیر رسانهای فزایندة اطلاعات در عصر مجازی شدن فرهنگ این مشکل اساسی برجسته میشود که آیا رسانهای شدن فزایندة «جهان ـ زیستِ» معاصر به کنشی سیاسی ... بیشترروند پژوهی نقش و کارکردهای رادیو در ایران و آمریکای شمالی (1381 تا 1395)
دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 69-88
چکیده
: این مطالعه طولی به تحولات تکوینی کارکردهای رادیو در ایران و آمریکای شمالی می پردازذ. در سال 1381 مرحله اول از این مطالعه مقایسه ای انجام شد و نتایج نشان داد که رادیو در آمریکای شمالی کماکان کارکردهای خود را با تاکید بر نقش سرگرمی حفظ کرده بود در حالیکه رادیو در ایران بیشتر بر نقش آموزشی-اخلاقی تاکید داشت. در مرحله دوم در سال 93 تا 95 دو ... بیشترشناسایی انواع چارچوبهای رسانهای ایجاد شده توسط رسانههای رقیب برای شکلدهی به خطمشیهای عمومی در ایران؛ مطالعه موردی هدفمندی یارانهها
دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 89-110
چکیده
چهارچوببندی موضوعهای عمومی یکی از مهمترین امکانات و ابزارهای رسانه برای شکل دادن به افکار عمومی و تأثیرگذاری در تصمیمهای سیاسی است. رسانهها از طریق چهارچوببندی بر درک مخاطبان از موضوعها تأثیر میگذارند. از این رو، میتوان انتظار داشت که رسانهها از چهارچوببندی موضوعهای عمومی بهمنزلة ابزاری رقابتی ... بیشتررسانه و هویت ملی
دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 111-131
چکیده
رسانه بهمنزلة عامل ارتباطی در دنیای کنونی کارکردهای فراوانی دارد. این عامل ارتباطی نقش نهادینهسازی ارزشها در جامعه را دارد و از طریق تبادل اطلاعات میان نسل حاضر و انتقال آن به نسلهای آتی در فرهنگسازی و برانگیختن احساسات مشترک میان افراد و جوامع نقش حیاتی دارد. هویت ملی بهمنزلة کلانترین سطح هویتی در داخل کشورها ... بیشترنقدی بر اینترنت به عنوان فناوری آموزشی با ابتناء برمفهوم اصالت از دیدگاه هایدگر
دوره 6، شماره 1 ، مرداد 1395، صفحه 133-152