تحلیل مقایسه‌ای بازنمایی مهارت‌های ارتباطی در پویانمایی‌های ایرانی و غیرایرانی
مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 آبان 1400

https://doi.org/10.30465/ismc.2021.7060

چکیده
  سوال اینست که نحوه نمایش مهارت‌های ارتباطی در پویانمایی‌ چگونه است و شخصیت اصلی داستان در برخورد با اتفاقات چه واکنشی دارند؟ برای پاسخ، از روش نشانه‌شناسی جان فیسک استفاده شده و رمزگان محتوا در سه سطح؛ ظاهری، فنی و اجتماعی بررسی شده‌اند. نتایج یافته‌های یک نمونه از پویانمایی‌های ایرانی (رستم و سهراب) و یک نمونه از پویانمایی‌های ...  بیشتر

الگویابی روش های اقناعی تبلیغات تجاری تلویزیون ایران

نسیم مجیدی قهرودی؛ محمد علی اصالتی؛ محمد دادگران

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 اسفند 1400

https://doi.org/10.30465/ismc.2022.37874.2449

چکیده
  این مقاله گزیده ای از یک رساله دانشگاهی است که به بررسی روش های اقناعی مورد استفاده در تبلیغات تجاری تلویزیون ایران می پردازد. این پژوهش تلاش دارد تا با تحلیل کیفی تبلیغات تجاری تلویزیون و تحلیل محتوای مصاحبه های عمیق کارشناسان تبلیغات روش های اقناعی برای اقناع مخاطبان را پیدا کند. روش تحقیق چند روشی شامل دو روش تحلیل محتوای کیفی ...  بیشتر

جریان‌سازی شبکه‌های اجتماعی دیجیتال در قالب رواج اخبار جعلی

محمدعلی شاکری؛ حسن بشیر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 01 فروردین 1401

https://doi.org/10.30465/ismc.2022.36785.2406

چکیده
  یکی از مهم ترین محمل های اثرگذاری «شبکه‌های اجتماعی دیجیتال» بر «فرهنگ و ارتباطات» در جوامع بشری، توانایی ویژه این شبکه‌ها برای «جریان‌سازی در راستای رواج اخبار جعلی در سپهر رسانه‌ای جامعه» است. اخبار جعلی به عنوان یکی از محصولات جریان‌سازی رسانه‌ای، باوجود قدمتی به بلندی قدمت رسانه‌ها، در عصر شبکه‌های اجتماعی ...  بیشتر

بررسی نشانه-معناشناختی تبلیغات گردشگری ایران

مریم حاجی محمدجعفر؛ فاطمه سید ابراهیمی نژاد؛ علی کریمی فیروزجایی

مقالات آماده انتشار، اصلاح شده برای چاپ، انتشار آنلاین از تاریخ 10 مهر 1401

https://doi.org/10.30465/ismc.2022.41738.2577

چکیده
  این مقاله به بازنمایی نمادین مقاصد گردشگری ایران می‌پردازد و تلاشی برای رمزگشایی از شیوه‌های تبلیغاتی برای به چالش کشیدن رقبا در یک بافت نمادین است. به این منظور پنج ویدئوی تبلیغات گردشگری ایرانی بر پایه اصول نشانه-معناشناسی بررسی شدند. هدف این مقاله پاسخ به این سوال بود: مقاصد گردشگری در ایران چگونه نمایش داده می‌شوند؟ تجزیه و ...  بیشتر