دوره 14 (1403)
دوره 13 (1402)
دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
تعداد مقالات: 6
تلفن همراه و تأثیر آن در ارتباطات میانفردی جوانان دانشجو (مطالعة دانشجویان دانشگاههای تهران)
دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1391، صفحه 1-28
چکیده
مقالة حاضر تأثیر تلفن همراه را در ارتباطات میانفردی جوانان (با مطالعة دانشجویان دانشگاههای تهران) مورد مطالعه قرار میدهد. درواقع این تحقیق قصد دارد تا مشخص کند که آیا عمق و گسترة ارتباطات میانفردی به وسیلة تلفن همراه تغییری یافته است یا خیر؟ در این پژوهش ارتباطات با واسطة تلفن همراه 387 دانشجوی دانشگاههای ... بیشترزبان، کدام رسانه؟ (نسبت میان زبان و هنر و شعر نزد هایدگر)
دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1391، صفحه 29-48
چکیده
دیدگاه مابعدالطبیعی «زبان» را کنش اندیشة انسانی در مقام ظهور تلقی میکند و آن را رسانة ارتباطی و واسطة «بیانی» میپندارد. آنگاه که ذوق و احساس و تخیل آدمی درهم آمیزد و در بیان زیبایی را تجلی بخشد، زبان از رسانة ارتباطی «عام» به رسانة ارتباطی «خاص» تحویل یافته و «هنر» نامگذاری میشود. هنر گاه در ... بیشتردربارۀ خودمختاری صنعت رسانه و تبلیغات
دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1391، صفحه 49-72
چکیده
مقالۀ حاضر به این مسئله میپردازد که آیا فنّاوری رسانه و تبلیغات قدرتی فراتر از ارادۀ آدمیان یا منطق و ارادهای از خود دارد؟ آیا فنّاوری در خدمت مقاصد و اهداف آدمیان است یا خود رسانه و تبلیغات است که مقاصد و اهداف آدمیان را تعیین میکند؟ بهعبارت خلاصهتر و فنیتر، آیا فنّاوری رسانه و تبلیغات خودمختار ... بیشتربررسی جایگاه و توانایی اثرگذاری قشر «رهبران شبکهای» در شبکة اجتماعی آنلاین فیسبوک
دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1391، صفحه 73-97
چکیده
در این تحقیق، که به تحلیل روابط تعداد 1081 گره و 32340 پیوند انتخابشده از میان 49212 گره و 163169 پیوند نمونهبرداریشده با روش نمونهگیری گلولة برفی جامع خوشهای از کاربران ایرانی خوشة ادبیات شبکة اجتماعی آنلاین فیسبوک و با استفاده از سنجشها و فرمولهای تحلیل شبکة اجتماعی پرداخته است، علاوهبر تعیین کاربران و پیوندهای ... بیشتربررسی تأثیر رسانههای جمعی در گرایش به هویت ملی (مطالعة موردی شهروندان شهرستان کاشان در سال 1390)
دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1391، صفحه 99-127
چکیده
امروزه رسانههای جمعی، بهمنزلة شاهراه اطلاعاتی جوامع، و نقش آنها در فرهنگ و ابعاد گوناگون هویت انسانی، بهویژه هویت ملی، مورد توجه صاحبنظران و محققان علوم انسانی ـ اجتماعی قرار گرفته است. در این ارتباط رویکردها و رهیافتهای نظری متفاوتی عرضه شده است. نظریة ارتباطات گلولهای بر شکلگیری ... بیشتربررسی پیامدهای فرهنگی، اقتصادی، و اجتماعی بهکارگیری نرمافزارهای صوتی در محیطهای رادیویی (نمونة موردی مراکز رادیویی منطقة شمال غرب شامل مراکز اردبیل، زنجان، آذربایجان شرقی و غربی)
دوره 2، شماره 1 ، شهریور 1391، صفحه 129-147