نوع مقاله : علمی ـ پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی دکتری پژوهش هنر، دانشگاه الزهرا
2 استاد گروه فلسفه علم دانشگاه صنعتی شریف
چکیده
پژوهش حاضر کوششی است در جهت تبیین چیستی "رسانههای نوین" و توصیف ویژگیهاو تبیین وجوه تفاوت آن با رسانههای قدیم. با توجه به همزیستی روز افزون انسان با رسانههای نوین، درک ماهیت این رسانه امروزه بسیار ضروری است. نتایج این نوشته که از روش تحلیلی-توصیفی بهره برده است، نشان میدهد که رسانههای نوین جهت ویژگیهایی بسیار متفاوت و نوظهور،از سایر رسانهها متمایز گردیده است و به تبع آن مفاهیم و معانی جدیدی به وجود آمده است تا حدی که آثار و لوازم آن، همه ابعاد زندگی انسان معاصر را در بر گرفته است. روشن است هرگونه آینده پژوهی، مدیریت، تعامل و یا نظارت و بهینه سازی رسانه های نوین مبتنی بر شناخت آن است.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
The Nature of New Media
نویسندگان [English]
- fatemeh masdari 1
- Seyyed Hassan Hosseini 2
1 Ph.D. student of Art Research, Al-Zahra University
2 Professor of Philosophy of Science at Sharif University of Technology
چکیده [English]
This research attempts to explain the nature of "new media", to describe their features and to compare them withtraditional media.Considering the increasing coexistence of humans with the new media, today, it is very essential to understand their nature. The results of this descriptive- analytical study showed that due to the distinct and emerging features ofthe new media, theycan be distinguished from other media;consequently,they havecreated new concepts and meanings and have deeply influenced all aspects of contemporary human life.Obviously,conducting any kind offuturology, management, interaction and monitoring or optimization of the modern media requires their identification
کلیدواژهها [English]
- : New Media
- Digitalization
- Interactivity
- Virtual
- Convergence
- Media Identity