@article { author = {masdari, fatemeh and Hosseini, Seyyed Hassan}, title = {The Nature of New Media}, journal = {Interdisciplinary Studies in Media and Culture}, volume = {8}, number = {2}, pages = {189-212}, year = {2019}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-062X}, eissn = {2383-0638}, doi = {}, abstract = {This research attempts to explain the nature of "new media", to describe their features and to compare them withtraditional media.Considering the increasing coexistence of humans with the new media, today, it is very essential to understand their nature. The results of this descriptive- analytical study showed that due to the distinct and emerging features ofthe new media, theycan be distinguished from other media;consequently,they havecreated new concepts and meanings and have deeply influenced all aspects of contemporary human life.Obviously,conducting any kind offuturology, management, interaction and monitoring or optimization of the modern media requires their identification}, keywords = {: New Media,Digitalization,Interactivity,Virtual,Convergence,Media Identity}, title_fa = {ماهیت رسانه‌های نوین}, abstract_fa = {پژوهش حاضر کوششی است در جهت تبیین چیستی "رسانه­های نوین" و توصیف ویژگی­هاو تبیین وجوه تفاوت آن با رسانه­های قدیم. با توجه به هم­زیستی روز افزون انسان با رسانه­های نوین، درک ماهیت این رسانه امروزه بسیار ضروری است. نتایج این نوشته که از روش تحلیلی-توصیفی بهره برده است، نشان می­دهد که رسانه­های نوین جهت ویژگی­هایی بسیار متفاوت و نوظهور،از سایر رسانه­ها متمایز گردیده است و به تبع آن مفاهیم و معانی جدیدی به وجود آمده است تا حدی که آثار و لوازم آن، همه ابعاد زندگی انسان معاصر را در بر گرفته است. روشن است هرگونه آینده پژوهی، مدیریت، تعامل و یا نظارت و بهینه سازی رسانه های نوین مبتنی بر شناخت آن است.}, keywords_fa = {رسانه نوین,دیجیتال,تعامل,مجاز,همگرایی,هویت رسانه‌ای}, url = {https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_3734.html}, eprint = {https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_3734_1818302840b32254380b6fc0c0f96878.pdf} }