مدل سازی ساختاری زنجیره ارزش تولیدات رسانه‌ای در دیپلماسی رسانه‌ای ایران در قبال دنیای عرب

افشین آزادی؛ مهرداد متانی؛ علی فلاح؛ یوسف قلی پور کنعانی

دوره 12، شماره 2 ، اسفند 1401، ، صفحه 1-22

https://doi.org/10.30465/ismc.2022.40213.2524

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مدل سازی ساختاری زنجیره ارزش تولیدات رسانه‌ای در دیپلماسی رسانه‌ای ایران در قبال دنیای عرب می باشد. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع کاربردی است و از لحاظ طرح تحقیق به‌صورت پژوهش کمی و از نظر جمع آوری اطلاعات به‌ویژه توصیف ویژگی‌های جامعه مورد مطالعه از نوع توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری مشتمل بر تمام کارشناسان ...  بیشتر

تحول آفرینی توییتردیپلماسی در پیشبرد اهداف سیاست خارجی

مهرداد توکلی؛ هادی خانیکی؛ اکبر نصراللهی؛ نازنین ملکیان

دوره 12، شماره 2 ، اسفند 1401، ، صفحه 49-74

https://doi.org/10.30465/ismc.2023.43120.2635

چکیده
  تتوئیتر به ابزاری جدید برای امور دیپلماتیک و روابط بین الملل تبدیل شده است، و استفاده از این ابزار برای کشورها در راستای اعمال قدرت نرم در محیط بین الملل و بعنوان نوعی دیپلماسی رسانه ای دیجیتال، بسیار جای بررسی و تحلیل دارد. آنچه در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته،"چگونگی عملکرد و کارکرد دیپلماسی توییتری دو کشور ایران و آمریکا" و هدف ...  بیشتر