1- اتکینسون، ریتال و دیگران (1369) «زمینۀ روانشناسی»، ترجمه: گروه مترجمان، انتشارات: رشد، چاپ دوم.
2- اسدی، علی، (1371) ،«افکار عمومی و ارتباطات»، انتشارات سروش.
3- باتامور، تی بی(1357) «جامعهشناسی»، ترجمه: سیدحسن منصور، سیدحسن حسین کاجاهی، شرکت سهامی کتابهای جیبی، چاپ سوم.
4- بدیعی، نعیم،(1374) «بررسی میزان اعتماد دانشجویان به رسانههای خبری»، فصلنامۀ علوم اجتماعی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی.
5- شاه منصوری، بیتا ( 1391) «اعتبار رسانه ای به عنوان یک منبع استراتژیک بررسی تئوریک نقش اعتبار رسانه ای در مدل های مدیریت استراتژیک»، فصلنامه مطالعات رسانه ای، سال هفتم، شماره نوزدهم.
6- دوچ، مورتن، کراوس، روبرت. م (1374) «نظریهها در روانشناسی اجتماعی»، ترجمه: مرتضی کتبی، انتشارات دانشگاه تهران.
7- دلاور، علی (1384) «مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی»، انتشارات رشد، مرکز نشر و پخش کتابهای روانشناسی و تربیتی، چاپ چهارم.
8- زتومکا، پیوتر(1384) «اعتماد یک نظریه جامعه شناسی» ، ترجمه: گلابی، فاطمه، تبریز، انتشارات بی تا.
9- فرهنگی، علیاکبر(1384) «مدیریت در حوزۀ خبررسانی»، سخنرانی به مناسبت سالگرد راهاندازی شبکه خبر، تهران، مرکز همایشهای بینالمللی صداوسیما.
10- فرهنگی، علیاکبر، (1384) «ارتباطات انسانی»، تهران، انتشارات رسا، چاپ پنجم.
11- گیدنز، آنتونی(1377) «پیامدهای مدرنیته»، محسن ثلاثی، تهران، چاپ اول.
12- کلمن،جیمز، (1377) «بنیادهای نظریۀ اجتماعی»، ترجمه: منوچهرصبوری، انتشارات نشرنی، چاپ اول.
13- متولی، کاظم(1384) «افکار عمومی و شیوه های اقناع»، چاپ اول، انتشارات بهجت.
14- محسنیانراد، مهدی،(1374) «ارتباطشناسی»، انتشارات سروش، چاپ دوم.
15- میرفخرایی، تژا(1379) «مقایسه شیوههای ارائه اخبار سیمای جمهوری اسلامی با شیوههای مطلوب ارائه خبر تلویزیونی»، مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای صداوسیما.
16- میناوند، محمدقلی، میرزایی اهرجانی، حسن، قلی پور،آرین، منصوریان، حسین، (1391) « طراحی مدل سنجش اعتبار رسانه ای، مطالعه موردی: برنامه های خبری سیمای جمهوری اسلامی ایران»، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، فصلنامه مدیریت دولتی، دوره 4، شماره 9 .
17- مهدیزاده، سیدمحمد(1380) «ایدئولوژی و اخبار»، مقالۀ برگزیدۀ اولین جشنواره خبر و برنامههای سیاسی صداوسیما، جلسۀ نقد و بررسی مقالات، .
18- نعمتی انارکی، داود، ( 1380) «نقش رسانههای گروهی در اطلاعرسانی و عوامل بروز بیاعتمادی مخاطب نسبت به خبر»، مقالۀ برگزیدۀ اولین جشنواره خبر و برنامههای سیاسی صداوسیما، فصلنامه پژوهش و سنجش، شماره 27.
19- هولندر، ادوین (1378) «روانشناسی اجتماعی»، ترجمه: رضوانی، احمد،مشهد، انتشارات آستان قدس رضوی.
20- Alexander,Patricia A; Fives, Helenrose;Buehl, Michelle M; Mulhern, Julie(2002), Teaching as Persuasion ;Teaching and Teacher Education, Vol 18.
21- Brinol, P, & Petty, R. E. (2009). Persuasion: Insights from the self-validation hypothesis. In M. P. Zanna (Ed.), Advances in experimental social psychology (Vol. 41, pp. 69-118). New York, NY: Elsevier.
22- Beveniste, Guy (1987), Professionalizing, the organization, sanfrancisco, Jessey Bass Poblisheers.
23- Chan, Joey ka-Ching & Leung, Louis(2005), Lifestyles, relinance on traditional news media and online news adoption. New media & society, 7(3): 357- 372.
24- Dimmick, John W,( 2003),Media Competition and Coexistence: The Theory of the Niche, Mahwah, NJ/London: Lawrence Erlbaum Associate.
25- Dumdum,Omar, Crielda,Garcia ,(2009), Casting Credibility, University of the Philippines, college of mass communication, for presentation during the pre-conference on “ Affective Audiene” in the 59th. Annual conference of international communication association, in Chicago.
26- Eisend, Martin (2006), Source Credibility Dimensions in marketing communication – A Generalized solution, Journal of Empitical Genelaization in marketing.
27- Freedman, Des ( 2008); The Politics of Media Policy;first published in 2008 by polity press.
28- Giddens, Antony, (1992), The consequences of Modernity , British Library catologuning in publication Data.
29- Lane, Christel and Rein Hard, Bacgmann, (1998), the Role of social Institutions. In: British Journal of Sociology 48 .
30- Mistzal, Barbara, (1996), trust In Modern Societies : The Search for the Bases of Social Order(Cmbridge:Polity Press).
31- Molek, Kozakowska K(2013) Towards a pragma-linguistic framework for the study of Sensationalism in news headlines, Discourse & Communication 7(2): 173–197.
32- Nielsen ,Nancy (1996), Religion in the News/ Fletcher Froum of world affairs, May, Vol 11.
33- Orlowski, p,(2011),Teaching about hegemony:Race, class and democtacy in the 21st century. Dordrecht: Springer.
34- Kohring, Matthias & Matthes, Jorg (2007), Trust in News Media: Development and Validation of a Multidimensional Scale. Communication Research, 34(2):235- 242.
35- Kotler , Philip & Armstrong ,Gary (2002), Principles of Marketing, Prentice Hall of India, New Dehli.
36- Reese, S. D. (2001). Prologue—Framing public life. In S. D. Reese, O. H. Gandy Jr., & A. E. Grant (Eds.), Framing public life: Perspectives on media and our understanding of the social world. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
37- Tsfati, Yariv(2003), Does Audience Skepticism of the Media Matters in Agenda Setting? Journal of Broadcasting and Electronic Media, 47.
38- Zhang, Juyan,(2013), A Strategic Issue Management (SIM) Approach to Social Media Use in Public Diplomacy, American Behavioral Scientist, 57(9) 1312–1331.