ابراهیمیفر، طاهره؛ یعقوبیفر، حامد (۱۳۹۳)، «تأثیر شبکههای اجتماعی بر افکار عمومی؛ بررسی موردی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸»، فصلنامه علمی - تخصصی دانش انتظامی پلیس پایتخت، سال هفتم، شماره اول.
اعزازی، شهلا (1380)، «بازتاب چشمداشتهای اجتماعی در تلویزیون»، فصلنامه پژوهش زنان، دوره اول، شماره 1، صص 101-132.
ایلایی، سیدحسن؛ حسینی امین، سیده نرگس؛ نامی، مینا (1396)، «علل گرایش کاربران ایرانی به شبکههای مجازی»، جامعه، فرهنگ و رسانه، سال ششم، زمستان 1396، شماره 25، صص 86_67.
بصیریان جهرمی، حسین (1392). سیاست و مصرف رسانههای اجتماعی مجازی در ایران: چالشها، الگوها و تبیین یک مدل پیشنهادی، رساله دکتری علوم ارتباطات اجتماعی، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی.
بوردیو، پیر (1397)، تمایز، مترجم: حسن چاووشیان، تهران : ثالث.
خانیکی، هادی؛ بصیریان جهرمی، حسین (1392)، «کنشگری و قدرت در شبکههای اجتماعی مجازی؛ مطالعه کارکردهای فیسبوک در فضای واقعی»، فصلنامه علوم اجتماعی. دوره 20، شماره 61، صص 80-45.
خانیکی، هادی؛ بابایی، محمود (۱۳۹1)، «فضای سایبر و شبکههای اجتماعی: مفهوم و کارکردها»، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، سال اول.
رهبری، محمد (1399)، شبکههای اجتماعی مجازی و آنومیهای نوظهور، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران.
ریتزر، جورج (1393)، نظریه جامعهشناسی مدرن، مترجم: خلیل میرزایی و عبای لطفیزاده، تهران: انتشارات جامعهشناسان.
سامانی، سمانه؛ فراهانی، اعظم (1395)، «هویت آنلاین و اینستاگرام (مطالعه چگونگی نمایش هویت جوانان در اینستاگرام)، فصلنامه رسانه، دوره 27، شماره 2، صص 85-104.
عدلیپور، صمد؛ میرمحمدتبار، سیداحمد؛ یزدخواستی، بهجت (1394)، «تحلیل ثانویه تحقیقات موجود درباره شبکه اجتماعی فیسبوک، جوانان ایرانی و نظم اجتماعی»، دوفصلنامه علمی- پژوهشی دین و ارتباطات. دوره 22، شماره 2، صص 87-116.
عدلیپور، صمد؛ یزدخواستی، بهجت؛ خاکسار، فائزه (1393)، «شبکه اجتماعی فیسبوک و شکلگیری هویت بازاندیشانه در بین دانشجویان دانشگاه تبریز»، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی. دوره 20، شماره 75، صص 128 -101.
قانعیراد، محمدامین؛ ملکی، امیر؛ محمدی، زهرا (1393)، «مطالعه دگرگونی فرهنگی در سه نسل دانشگاهی (مطالعه موردی: اساتید علوم اجتماعی دانشگاههای تهران)»، مجله جامعهشناسی ایران، دوره 15، شماره 1، فروردین 1393، صص 64-30.
کاستلز، مانوئل (1380)، عصر اطلاعات: اقتصاد، جامعه، فرهنگ: ظهور جامعه شبکهای (جلد اول)، مترجم علی پایا، تهران: طرح نو.
کرمانی، حسین(1394)، مطالعه رابطه سرمایه اجتماعی با استفاده از وایبر در بین کاربران ایرانی، فصلنامه جامعه، فرهنگ، رسانه. شماره 15
کوزر، لوئیس آلفرد (1394)، زندگی و اندیشه بزرگان جامعهشناسی، مترجم: محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی.
مولایی، محمدمهدی؛ دهقان، علیرضا (1395)، «تقابلهای اخلاقی در تعاملات کاربران ایرانی رسانههای اجتماعی»، فصلنامه مطالعات فرهنگ _ ارتباطات، دوره 17، شماره 34، شماره پیاپی، تابستان 1395.
ودودی، الهه، دلاور، علی (1394)، «بررسی تأثیر شبکههای اجتماعی مجازی در تغییر ویژگیهای شخصیتی جوانان»، فصلنامه روانشناسی تربیتی، دوره 11، شماره 35، صص 65-44.
منابع انگلیسی
Arias, E. (2019). “How Does Media Influence Social Norms? Experimental Evidence on the Role of Common Knowledge”. Political Science Research and Methods, 7(3), 561–578.
Bosman, Lisa; Zagenczyk, Tom (2011). “Revitalize Your Teaching: Creative
Approaches to Applying Social Media in the Classroom”. in: Social Media Tools &
Platforms in Learning Environments: Concepts and Cases, Edited by Bebo White,
Irwin King & Philip Tsang, London & New York: Springer.
Castells, Manuel. (1999). “Information Technology, Globalization and social Development”, UNISD/DP 114/99/13.
Castells, Manuel. (2004). “Informationalism, Networks, and the Network Society: A Theoretical Blueprint”. The network society: a cross-cultural perspective, Northampton: Edward Elgar.
Castells, Manuel. (2009). Communication Power. Oxford: Oxford University Press.
O’Connor, K & Gladstone, E. (2018). “Beauty and social capital: Being attractive shapes social networks”. Social Networks, Vol 52, 42-47.
Tuzel, S & Hobbs, R. (2017). “The Use of Social Media and Popular Culture to Advance Cross-Cultural Understanding”. Comunicar, 2017, vol. 25, n. 51, pp. 63-72.