اسالیوان، ایمر. (1398). ادبیات تطبیقی کودکان. ترجمه مریم جلالی و محبوبه فرهنگی. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.
حاجی حیدری، حامد و کیانوش اکرم (1399). «هویتیابی در فرآیند بازیهای ویدئویی (مطالعه موردی چهار بازی شاخص: دوک نوکم، دزدی بزرگ اتوموبیل، طومارهای پیران، ندای وظیفه)»، نشریه جامعه شناسی کاربردی، سال 31، شماره پیاپی (79)، شماره سوم، 35-56.
طیّب، محمود. (1394). مدرنیسم و پستمدرنیسم در غزل امروز ایران (با مقدمهای بر غزل فارسی از آغاز تا دوره مدرن). تهران: زیتون سبز با همکاری فرهنگ مانا.
کوثری، مسعود (1389). عصربازی (بازیهای ویدئویی و رایانهای در جامعه معاصر)، تهران: دریچه نو.
کوثری، مسعود و آرین طاهری (1396). «مطالعه تطبیقی دو منظر بازی شناسی و روایت شناسی به تحلیل ظرفیتهای زیبایی شناختی بازیهای رایانهای هدفمند»، دوفصلنامه مطالعات تطبیقی هنر، سال هفتم، شماره چهاردهم، 101-119.
_______ (1394). «تحلیل ابزارهای بلاغی در بازیهای رایانهای هدفمند»، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال یازدهم، شماره 40، 115-149.
نقوی، حسام الدین (1394). «مؤلفههای بینش اسطورهای در مراسم زار: نمونه موردی زار در بندر عباس»، پژوهش نامه فرهنگی هرمزگان، شماره 6و7، 143- 166.
مکاریک، ایرناریما. (1398). دانشنامه نظریههای ادبی معاصر. ترجمه مهران مهاجر و محمد نبوی. تهران: آگه.
Barthes, Roland (1984) Mythologies, translated by Annette Lavers, New York: Hill and Wang.
Brown, adam & waterhouse-watson, deb (2014). Reconfiguring Narrative in Contemporary Board Games: Story-Making across the Competitive-Cooperative Spectrum, the journal of cult media, issues 7, 5-19.
Carmichael, Kevin (2016). Where to start: mechanics or theme? Available in:
https://www.dancinggiantgames.com/blog/where-to-start-mechanics-or-theme. Access date: 1400/12/5.
Gulden, Tore (2015). A system analysis of trans media storytelling toys in relation to desire and pleasure, 6th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics (AHFE 2015) and the Affiliated Conferences, 2071-2078.
Major, mark (2014). Theme vs mechanics: the false dichotomy, Available in:
http://www.leagueofgamemakers.com/theme-vs-mechanics-the-false-dichotomy. Access date: 1400/2/3
Miola, Robert s. (2004). Seven types of intertextuality, book chapter. Manchester: University Press.
Pavlovich, matt (2014). Integrating theme with design, Available in:
https://www.gamesprecipice.com/integrating-theme/. Access date: 1400/2/3
Rein, Bastiaan (2016). Storytelling for better board-games, Available in:
http://makethemplay.com/index.php/2016/07/29/storytelling-for-better-board-games. Access date: 1400/2/3
Thibault, Mattia (2014). Toward a semiotic analysis of toys. New semiotics between tradition and innovation, 12th world congress of semiotics, sofia 2014 new Bulgarian university. Southest European center for semiotic studies. 989- 998.
___________ (2016). "Notes on the Narratological Approach to Board Games". KOME − an International Journal of Pure Communication Inquiry, Volume 4 Issue 2, p. 74-81.
Tomicki, Ryszard. (1976). "Słowiański mit kosmogoniczny". Etnografia Polska. Volume. 20. No.1.
Vogler, Christopher. (2007). The Writer’s Journey.M. Wiese Productions.