نوع مقاله : علمی ـ پژوهشی
نویسندگان
1 دانشجوی جامعهشناسی فرهنگی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل ، ایران
2 استادیار گروه جامعهشناسی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل ، ایران
3 استادیار گروه جامعه شناسی، واحد بابل، دانشگاه آزاد اسلامی، بابل، ایران
کلیدواژهها
عنوان مقاله English
نویسندگان English
In recent years, we have witnessed changes in the radio and television networks of the Islamic Republic of Iran, developments that are influenced by various factors that have been able to attract the audience in a different way with various solutions; ; Hence, what can be seen is that luck in the media has increased so much that it can be attributed to the culture of luck. Therefore, considering the abundance of this culture in the national media and its promotion in the national radio and television and attracting the audience, as well as increasing the economic, political and psychological consequences of this issue; It was necessary to study a study with the aim of analyzing the approach of the national media in promoting the culture of luck in society and also to examine the consequences of this media policy for the people from different aspects.
کلیدواژهها English
- اعتماد، شاپور، معادلات و تناقضات گرامشی، ترجمهی محمدرضا زمردّی، تهران، طرح نو، 1383.
- جانسون، لزلی، منتقدان فرهنگ، ترجمهی ضیاء موحّد، تهران، طرح نو، 1378..
- گرامشی، آنتونیو، شهریار جدید، ترجمهی عطا نوریان، تهران، نشر اختران، 1395.
- لاکلائو و موفه، هژمونی و استراتژی سوسیالیستی، ترجمهی محمد رضایی، تهران، نشر ثالث، 1393.
- یورگنسن و فیلیپس، تحلیل گفتمان، ترجمهی هادی جلیلی، تهران، نشر نی، 1391
- بشیریه، حسین،(1378) جامعه مدنی و توسعه سیاسی در ایران، توران، مؤسسه نشر علوم نوین.
-بهرامپور، شعبانعلی، 1383، ضرورت تجدید نظر در سیاستگذاری رسانهای و مطبوعاتی،تهران، فصلنامه رسانه،سال15، ش2.
- مارکوزه، هربرت (1359)، انسان تک ساحتی ، ترجمة محسن مؤیدی، تهران، انتشارات امیرکبیر.
- مایکل هاولت و وام رامش(1380)، مطالعه خط مشی عمومی، ترجمه عباس منوریان و ابراهیم
گلشن، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
مک کوایل، دنیس (1383)، “سیاست گذاری های رسانه ای”، ترجمة مریم بنی هاشمی، فصلنامة رسان ، ه شمارة 58 ، تهران، معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
-مک کوایل، دنیس، 1383، درآمدی برنظریه های ارتباط جمعی، ترجمه، پرویز جلالی،تهران، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز تحقیقات و مطالعات رسانه ها.
- مک کوایل، دنیس(1382)، درآمدی بر نظریه ارتباط جمعی، ترجمه، مهدی منتظرقائم، ترهان، نشرمرکز تحقیقات و مظالعات رسانه.
- مایکل هاولت و وام رامش (1380)،مطالعة خ طمشی عموم ، ی ترجمة عباس منوریان و ابراهیم گلشن، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
- علوی، پرویز(1375)، ارتباطات سیاسی، توسعه و مشارکت سیاسی، تهران، نشر علوم نوین.
- فلیک، اووه(1390)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمه هادی جلیلی، تهران، نشرنی، چاپ چهارم.
-فیلیپس و یورگنسن، نظریه و روش در تحلیل گفتمان، ترجمه هادی جلیلی، تهران، نی، 1389.
-Atton, C. (2006), Alternative Media, London: Sage.
-Braun, V. & Clarke, V. (2006), “Using thematic analysis in psychology”, Qualitative Research in Psychology, Vol. 3, No. 2, Pp. 77-101.
--Downing, J. (2001), Radical Media: Rebellious Communication and Social Movements, Thousand Oaks: Sage.
-DENNIS,H, WRONG, POWER: BLACKWELL,1988.P218.-
-Fuche, Christen (2010), Alternative Media as Critical Media, European Journal of Social Theory, Vol. 13(2).
Herman, B. D. (2011). New media law and policy, Hunter College. New Media &Society, 13(2): 350-356
Leah, L. & Livingstone, S. (2002). The handbook of new media, sage publications.
- Lewis, Peter (1993), Alternative Media: Linking Global and Local, UNESCO. Pub.
McQuail, D, (2000), Mass communication theory, London, sage.
Brian Winston-language arts & disciplines-1998..Medi