آکسمن، ویرپی و سانتو تیوونن (1393)، کارکردهای رسانهای تلفن همراه و پیآمدهای آن، ترجمۀ احسان موحدیان و احمدرضا شاهعلی، تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.
بصیریان جهرمی، حسین (1392)، رسانههای اجتماعی؛ ابعاد و ظرفیتها، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر، و ارتباطات.
تانکارد، جیمز و ورنر سورین (1316)، نظریههایارتباطات، ترجمۀ علیرضا دهقان، تهران: دانشگاه تهران.
جامجم آنلاین، «افزایش بینندگان تلویزیون بهاستناد آمار»:
>http://press.jamejamonline.ir/Newspreview1<.
جعفری، مهدی (1390)، «هفده میلیون ایرانی عضو فیسبوک هستند»، سخنرانی رئیس فناوری و اطلاعات سازمان بسیج دانشآموزی کشور در همایش نهضت روشنگری در آمل:
>www.asriran.com/fa/news/183862/17<.
خانیکی، هادی (1391)، «گفتوگویی درمورد روزنامهنگاری شهروندی»، مرکز آموزش و پژوهش مؤسسۀ همشهری: <http://www.hamshahritraining.ir/news-3528.aspx>.
خانیکی، هادی و محمود بابایی (1391)، «تأثیر سازوکارهای ارتباطی اینترنت بر الگوهای تعامل کنشگران فضای سایبر ایران»، فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی علوم اجتماعی، ش 56.
خجسته، حسن (1394)، «سپهر رسانه و چالشهای پیش رو»، فصلنامۀ رسانه، س 26، ش 3.
خجسته، حسن (1396)، «الگوهای هنجاری تولید محتوای رسانهها؛ راهبرد ایجاد مزیت رقابتی»، مطالعات فرهنگـ ارتباطات، س 18، ش 37.
«رفتار کاربران ایرانی در رسانههای اجتماعی؛ فرهنگ مصرف رسانههای اجتماعی» (1394)، نشست تخصصی جهتگیریهای راهبردی سازمان صداوسیما در رسانههای اجتماعی.
ساختار و تشکیلات IPTV در ایران، دبیرخانۀ شورای عالی رسانههای نوین.
علیعسکری، عبدالعلی و افسانه موفقی (1394)،سپهر جهانی رسانه؛ روندهای عمده در زیرساخت رسانههای نوین،تهران: دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
علیعسکری، عبدالعلی و ابراهیم حقیقی (1395)، مدیریت رسانه؛ نگاهی نو، تهران: دانشگاه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران.
فیسک، جان (1316)، درآمدیبرمطالعاتارتباطی، ترجمۀ مهدی غبرایی، تهران: دفتر مطالعات و توسعۀ رسانهها.
کاستلز، مانوئل (1393)، قدرت ارتباطات، ترجمۀ حسین بصیریان جهرمی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر، و ارتباطات.
کوثری، مسعود (1386)، جهان فرهنگی کاربران ایرانی در شبکۀ دوستیابی اورکات، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر، و ارتباطات.
مرکز پژوهشهای صداوسیما (1395): .<http://www.farsnews.com/13950218000323>
معصومپور، م. (1396)، «محبوبترین شبکههای اجتماعی در ایران؛ تلگرام پرطرفدارترین پیامرسان شد»: <http://gadgetnews.net/171217>.
Adtech-Overview (2016): <http://techrasa.com/2016/11/11/report-iran>.
Azali,
Mohammad Reza (2017(, “Facebook Usage Statistics in Iran”,
Bosman, Lisa and Tom Zagenczyk (2011), “Revitalize Your Teaching; Creative Approaches to Applying Social Media in the Classroom”, in: Social Media Tools and Platforms in Learning Environmens; Concepts and Cases, Bebo White, Irwin King, and Philip Tsang (eds.), London and New York: Springer.
Boyd, Danah M. and Nicole B. Ellison (2007), “Social Network Sites; Definition, History, and Scholarship”, Journal of Computer-Mediated Communication, vol. 13, no.1.
Castells, Manuel (2007), “Power and Counter-Power in the Network Society”, International Journal of Communication, no. 1.
Greenhow, Christine and Beth Robelia (2010), “Educational and Social Benefits of Social Network Sites”, in: Information Communication Technologies for Human Services Education and Delivery; Concepts and Cases, Jennifer Martin and Linette Hawkins (eds.), New York: Information Science Reference.
Hirata, Tsukamoto and Hirata Nishi (2013), “Discourse Analysis on the NHK Reform; Public Service Media and its Audience in Japan”, Communication Review, no. 35.
Ofcom (August 2017), “Market Report Communications”, United Kingdom: <https://ofcom.org.uk>.
Public and Private Broadcasters across the World (2013), The Race to the Top: <http://bbc.co.uk>.