برگر، پیتر و لوکمان توماس (1394) ساخت اجتماعی واقعیت، ترجمه فریبرز مجیدی، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
بوردیو، پی یر (1390) تمایز: نقد اجتماعی قضاوت های ذوقی، ترجمه حسن چاوشیان، تهران: نشر ثالث.
پارساپور، آرش (1399) کاربران ایرانی در کدام شبکه اجتماعی بیشترین فعالیت را دارند؟ وبسایت دیجیاتو، آخرین بازدید 2/10/99. https://digiato.com/article/
تابعی، ملیحه (1389) جامعه شناسی پدیداری مرگ(جامعه شناسی تجربی معنای مرگ)، پایان نامه کارشناسی ارشد جامعه شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد.
تسلیمی طهرانی، رضا (1395) سیمای فکری مرگ در بین ساکنین شهر تهران، پایان نامه دکتری جامعه شناسی، دانشگاه تهران.
تسلیمی طهرانی، رضا (1399) عزاداری مجازی در دوران همهگیری کرونا، در مجموعه مقالات کرونا و جامعه ایران، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
تسلیمی طهرانی، رضا (1399) کرونا و سوگ تعلیق شده، در مجلهی زنان امروز، شماره 39، صفحات 20-15.
تسلیمی طهرانی، رضا (1399) مردن در عصر کرونا، در مجموعه مقالات مطالعات اجتماعی مرگ، سازمان بهشت زهرای تهران.
جلاییپور، حمیدرضا و رنانی، محسن (۱۳۹۳) روایت حمیدرضا جلایی پور و محسن رنانی از طیقهی متوسط؛ طبقهی متوسط اقتصادی چیست و چه کار میکند؟ مصاحبهکننده مولود حاجی زاده، سایت خبرآنلاین.
جلیلی، هادی (1385) تاملاتی جامعه شناسانه درباره سکولار شدن، تهران: انتشارات طرح نو.
جوادی یگانه، محمدرضا و روزخوش، محمد (1398) روایت پیاده روی عاشورا (روایت مردمشناختی و جامعهشناختی از پیادهروی اربعین سال، تهران: پژوهشگاه فرهنگ،هنر و ارتباطات.
حسنی، حسین(1398) رسانه اجتماعی اینستاگرام؛ زندگی روزمره و فرهنگ دیداری، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
خویی، محمد مهدی (1398) تحلیل مصرف فرهنگی جامعهی ایران، در تحلیل مصرف رسانهای، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
دورتیه، ژان فرانسوا (1381) پییر بوردیو. ترجمه مرتضی کتبی، نامه انسانشناسی، دوره اول، شماره اول، بهار و تابستان، صص: 225-234.
دورکیم، امیل (1383) صور بنیانی حیات دینی، ترجمه باقر پرهام، تهران: نشر مرکز.
راستگو سی سخت، رضا (1388) بررسی عوامل اجتماعی موثر بر نگرش به مرگ، رساله کارشناسی ارشد، دانشگاه خوارزمی.
رحمانی، جبار و قربانی، هاجر (1396) تدفین به مثابه یک پدیده بوروکراتیک آیین های مرگ در بهشت زهرا تهران، مطالعات و تحقیقات اجتماعی در ایران دوره ششم پاییز 1396 شماره 3 (پیاپی 23).
زمانی مقدم، مسعود (1393)، دین باوری و نگرش به مرگ: مطالعه نمونه ای از دانشجویان با روش نظریه زمینه ای، پایان نامه کارشناسی ارشد جامعه شناسی، دانشگاه خوارزمی.
سامانه فرهنگی بدرقه (1399) http://www.badraghe.ir
سلگی، محمد و تسلیمی طهرانی، رضا (1399) روانشناسی اجتماعی طبقهی متوسط در ایران، در فرهنگ و هنر در ایران پس از انقلاب، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات. در دست انتشار.
شریعتی، سارا و تسلیمی طهرانی، رضا (1395) نسبت مرگ و دین در نمایشنامههای فرهنگی مرگ و مردن در بین نمونه ای از ساکنین شهر تهران، فصلنامه تحقیقات فرهنگی ایران، دوره نهم، شماره 2، صص 117-91.
کریمی، مرتضی (1385) بررسی جامعه شناسانه تجربه مرگ در میان بیماران سرطانی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
عاملی سعید رضا، شکرخواه یونس، منصوری تمنا (1398) تجربه دوفضایی شده کاربران ایرانی از سوگواری مجازی : شبکه اجتماعی فیسبوک، مجله فرهنگ ارتباطات، دوره 20 شماره 48، صفحه 36-7.
والتر، تونی (1396) مرگ و مدرنیته، ترجمه هاجر قربانی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
ویلم، ژان پل (1377) جامعه شناسی ادیان، ترجمه عبدالرحیم گواهی، تهران: انتشارات تبیان.
همیلتون، ملکم (1392) جامعه شناسی دین، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: نشر ثالث.
Alexander, Jeffery. C (2004) Cultural Pragmatics: Social Performance between Ritual and Strategy, Sociological Theory, Vol. 22, No. 4 pp. 527-573.
Bayatrizi, Z & Taslimi Tehrani, R. (2016) The Objective Life of Death in Tehran: A Vanishing Presence, In Mortality, UK: Rputledge. PP. 1-19.
Bowler, G. M., Jr. (2010). Netnography A Method Specifically Designed to Study
Cultures and Communities Online. The Qualitative Report, 15(5), 1270-1275.
Brubaker Jed R, Hayes Gillian R. (2011) “We will never forget you [online]”: An Empirical Investigation of Post-mortem MySpace Comments, CSCW. Hangzhou, China.
Carroll Brian, Landry Katie (2010), Logging On and Letting Out: Using Online Social Networks to Grieve and to Mourn, Bulletin of Science, Technology & Society 30(5).
Ellis-Gray, Selina (2010) The Diversity of Mourning Practices Online, Lancaster University.
Fuchs, Martin & Rüpke, Jörg (2015) 'Religious individualisation in historical perspective', Religion, Vol. 45, No. 3, pp. 323–329.
Gibbons, Tom (2014) English National Identity and Football Fan Culture, Ashgate Publishing Limited.
Gibbs Martin, Meese James, Arnold Michael, Nansen Bjorn & Carter Marcus
(2015) #Funeral and Instagram: death, social media, and platform vernacular, Information, Communication & Society, 18:3, 255-268.
Ibrahim, Yasmin (2018) Production of the “self” in the digital age, Palgrave.
Kozinets, Robert V (2002) The Field Behind the Screen: Using Netnography for Marketing Research in Online Communities. Journal of Marketing Research, vol 39: 61-72.
Kozinets, Robert V (2020) Netnography; The Essential Guide to Qualitative Social Media Research, 3 Edition, SAGE.
Luckmann, Thomas (1967) The invisible religion, Macmillan Publishing company.
MicalizziAlessandra (2010) Mourning network: new social practices in online communities, Digithum, no. 12.
Turner, Victor (1967) Betwixt and Between: The Liminal Period In Rites de Passage in The Forest of Symbols: Aspects of Ndembu Ritual. London: Cornel University Press.
Van Gennep, Arnold (1960) The Rites of Passage, Translated by M. Vizedom & G. Caffee. Chicago: University of Chicago Press.
Walter Tony, Moncur Wendy, Pitsillides, Stacey (2012) DOES THE INTERNET CHANGE HOW WE DIE AND MOURN? OVERVIEW AND ANALYSIS, OMEGA, Baywood Publishing Co. Vol. 64(4) 275-302
Walter, T. (1994) The Revival of Death. London: Routledge.
Wilke, Annette. (2015) 'Individualisation of Religion', ISSJ UNESCO.pp. 263-277.
Zimmermann, C. and G. Rodin (2004) ‘The Denial of Death Thesis: Sociological Critique and Implications for Palliative Care’, Palliative Medicine 18(2).pp. 121–8.