باکینگهام، دیوید (1389). آموزش سواد رسانهای، ترجمه حسین سرافراز، تهران: انتشارات دانشگاه امام صادق (ع)
باهنر و چابکی (1392). تحلیل سیاستهای سواد رسانهای در سه نهاد فرهنگی و ارتباطی ایران، مطالعات میان رشتهای در رسانه و فرهنگ، سال سوم پاییز و زمستان 1392 شماره 2 (پیاپی 6)
باهنر، ناصرو چابکی، رامین (1393) تحلیل سواد رسانهای براساس مدل EC؛ مورد مطالعه: سیاستهای شورای عالی انقلاب فرهنگی، فصلنامه علمی پژوهشی فرهنگ ارتباطات، دوره 15،شماره 28،شمارهپیاپی 60، صفحه 7-34.
باهنر، ناصر و چابکی، رامین (1393). تحلیل سواد رسانهای بر اساس مدل EC
؛ مورد مطالعه: سیاستهای شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجله مطالعات فرهنگ – ارتباطات، سال پانزدهم، شماره 28
براون، جیمز (1385) رویکردهای سواد رسانهای، ترجمه پیروز ایزدی، فصلنامه رسانه، سال هفدهم، شماره پیاپی 68
بشیر، حسن و مختاری، مجید (۱۳۹۸). سیاستگذاری فرهنگ وحدت اسلامی در جمهوری اسلامی ایران، در: پژوهشنامه انقلاب اسلامی، سال نهم، شماره ۳۲، صص ۱۵۷-۱۳۷.
پاتر، جیمز (2005) تعریف سواد رسانهای، ترجمه لیدا کاووسی، فصلنامه رسانه، سال هفدهم، شماره 4
پارسونز، واین (1385). مبانی سیاستگذاری عمومی و تحلیل سیاستها، ترجمه حمیدرضا ملک محمدی، جلد یک و دو، انتشارات پژوهشکده مطالعات راهبردی
سند تحول راهبردی نظام تربیت رسمی و عمومی جمهوری اسلامی ایران» (1389)
سند افق رسانه (1393)
سند راهبردی جامعه اطلاعاتی ایران؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی
سند راهبردی نظام جامع فناوری اطلاعات؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی
سند راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی
سند طرح تسما (تولید و سازماندهی محتوای الکترونیکی ایران)؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی
سند بیانیه ماموریت سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران
طلوعی، علی (1391). سواد رسانه ای: درآمدی بر شیوه یادگیری و سنجش، تهران: دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها.
فراستخواه، مقصود (1395) روش تحقیق کیفی در علوم اجتماعی با تاکید بر نظریهی برپایه (گرانددتئوری GTM). تهران، انتشارات آگاه
قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در حوزه رسانه
ها
قلیپور، رحمتالله و فقیهی، مهدی (1393). سیاستگذاری و تحلیل سیاستهای عمومی، نشر مهکامه
کانسیداین، دیوید (1379). درآمدی بر سواد رسانهای، ترجمه ناصر بلیغ، تهران: اداره کل تحقیق و توسعه صدا
کتابچه «اﻫـﺪاف، ﻣﺤﻮرﻫـﺎ و اوﻟﻮﯾﺖ ﻫـﺎی ﺗﻮﻟﯿـﺪ، ﺗﺄﻣﯿـﻦ و ﭘﺨـﺶ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﻫـﺎی صداوسیما»
محمدی، اصغر و فاضلیاندهکردی، مهری (1395) بررسی تاثیر سواد رسانهای بر مصرف ذهنی کالاهای فرهنگی زنان 15-39 سال (مطالعه موردی شهر شهرکرد). مجله رسانه، سال 27 بهار 1395 شماره 1 (پیاپی 102)
مقررات و ضوابط شبکه
های اطلاع
رسانی رایانه
ای؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی
ملکمحمدی، حمیدرضا (1395) مبانی و اصول سیاست گذاری عمومی، انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)
نادری، مهین؛ گلی، حمیده؛ و قلجایی، فرشته (1396)، گلوله برفی؛ روشی هدفمند در نمونهگیری تحقیقات کیفی، در: گامهای توسعه در آموزش پزشکی، دوره چهاردهم، شماره سوم، صص 179-171.
Belinha S. Abreu De, Mihailidis Paul (2014). Media Literacy Education in Action: Theoretical and Pedagogical Perspectives, Routledge.
Belinha S. De Abreu, Yildiz Melda N (2016). Global Media Literacy in a Digital Age: Teaching Beyond Borders, Peter Lang Publications.
Leaning, Marcus (2009). Issues in Information and Media Literacy: Criticism, History, and Policy, Information Science Press.
Potter, James (2010). The State of Media Literacy, Journal of Broadcasting & Electronic Media 54(4), 2010, pp. 675–696.
Potter, James and Thai, Chan (2016) Conceptual Challenges in Designing Measures for Media Literacy Studies, International Journal of Media and Information Literacy, 2016, Vol. (1), Is. 1.