آزاد ارمکی، تقی و نوح منوری (1389)، ارائه مدلی برای تحلیل محتوای سیاستهای فرهنگی، فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره۲، شماره ۲۰، پاییز صص 76-47.
تراسبی، دیوید (۱۳۹۳). اقتصاد سیاست فرهنگی، ترجمه سوسن علائی، تهران: سوره مهر.
حاجیانی، ابراهیم (۱۳۹۱). برنامهریزی و مدیریت استراتژیک فرهنگی شهر (ماتریس فرهنگی شهر تهران)، تهران: تیسا.
حاجیانی، ابراهیم (1390). معیارهای ارزیابی روششناختی تکنیکهای مطالعات آینده، فصلنامه راهبرد، سال بیستم، شماره 59، تابستان صص 105-77.
دانشفرد، کرماله (۱۳۹۵)، فرایند خطمشیگذاری عمومی، تهران: انتشارات صفار
طالبان، محمدرضا (1387). تأملی بر تکنیک ردیابی فرایند در مطالعات انقلاب اسلامی، فصلنامه علمیپژوهشی متین، شماره 40، دوره 10، پاییز صص 116-91.
گنجی، محمد و امین حیدریان (1393). سرمایه فرهنگی و اقتصاد فرهنگ (با تأکید بر نظریههای پییر بوردیو و دیوید تراسبی)، فصلنامه راهبرد، سال بیستوسوم، شماره 72، پاییز: 97-77.
معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی (1397، 1396، 1395)، سالنامه آماری سینمای ایران در سالهای ۱۳۶۴ تا 1396، سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قابل دسترس در: https://apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch/subappliedresearch/calenderofcinema
هاولت، مایکل، ام. رامش و آنتونی پرل (۱۳۹۵). مطالعه خطمشی عمومی؛ چرخههای خطمشی و زیرنظامهای خطمشی، ترجمه عباس منوریان و ابراهیم گلشن، تهران: مؤسسه کتاب مهربان نشر
Einarsson, Agust (2016), Cultural economics. Iceland: Bifrost University.
Gerring, John (2010), "causal mechanisms: yes, but…", comparative political studies, 43(11): 1499-1526, available at: http://www.sagepub.com/journalsPermissions.navDOI: 10.1177/0010414010376911
Hedstrom, Peter and Petri Ylikoski (2010), causal mechanisms in the social sciences, Annual Reviews, 36: 49-67, 10.1146/annurev.soc.012809.102632
Hill, John & Nobuko Kawashima (2016), introduction: film policy in globalized cultural economy, international journal of cultural policy, 22:5, 667-672, at https://doi.org/10.1080/10286632.2016.1223649
UNESCO (2013), Creative Economy Report 2013; Widening Local Development Pathways, available at: www.unesco.org/culture/pdf/creative-economy-report-2013.pdf
UNESCO (2015), Cultural times; the first global map of cultural and creative industries, available at: https://en.unesco.org/creativity/sites/creativity/files/cultural_times._the_first_global_map_of_cultural_and_creative_industries.pdf
Walls, W.D & Jordi McKenzie (2012), The Changing Role of Hollywood in the Global Movie Market, Journal of Media Economics, 25: 198–219, at:
file:///C:/Users/f.sarbandi/Desktop/WallsMcKenzieJME2012.pdf