Document Type : .
Authors
1 PHD Candidate of media management, Science and Research Branch,Islamic Azad University,Tehran,Iran.
2 Departemant of management, Allame Tabatabai University, Tehran, Iran. Corresponding Author
3 Department of media management, Science and Research Branch,Islamic Azad University,Tehran,Iran.
Abstract
Today, media is the inseparable part of our life and play a fundamental role in convincing the audience in political decisions. BBC Persian is a part of complicated international media’s organization that guide public tastes. It is the oldest medium in the world and at the same time uses the results of media-related sciences to persuade the audience. Communication policy is a Collection of principles and norms for the strategic behavior of communication systems. This survey is based on qualitative and Critical Discourse Analysis and the text is as an analysis unit; and the collected data is described, interpreted, and explained through Fairclough method. Based on the findings of research, the communication policies are divided into three categories: Massive communication policies (the whole BBC complex), such as transparency, Impartiality and on time correct announcement. Media’ communication policy such as BBC's Persian strategies to build the program, In Iran, during the election. Editorial communication policies, such as various media-making techniques.
Keywords
- آقاگلزاده، فردوس. (۱۳۸۶). تحلیل گفتمان انتقادی. چاپ اول تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
- خانیکی، هادی. (۱۳۹۶). «سیاستگذاری ارتباطی چیست؟» همشهری. همشهری مدرسه. ۲۹ آذر ۱۳۸۸. بازنشانیشده در سایت: http://www.hamshahritraining.ir/news-2941.aspx
- سلطانیفر، محمد. هاشمی، شهناز. (۱۳۸۲). پوشش خبری. چاپ اول. تهران: انتشارات سیمای شرق.
- عالیشوندی، حسین. (۱۳۹۱). بررسی تأثیر دیپلماسی رسانهای غرب بر روند چگونگی حوادث دهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
- غلامرضا کاشی، محمد جواد. (۱۳۸۷). «تحلیل گفتمان بیرون از هزار توی تئوریها». رسانه. دوره ۱۹ شماره اول. صص ۱۸۷- ۱۹۴.
- فرکلاف، نورمن. (۱۳۷۹). تحلیل گفتمان انتقادی. ترجمه: فاطمه شایسته پیران، شعبان علی بهرامپور، رضا ذوقدار مقدم، رامین کریمیان، پیروز ایزدی، محمود نیستانی، محمد جواد غلامرضا کاشی. چاپ اول. تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- مشبکی، اصغر. (۱۳۸۵). مدیریت استراتژیک. چاپ اول. تهران: نشر ترمه.
- مولانا، حمید. (۱۳۸۷). گذر از نوگرایی. ترجمۀ: یونس شکرخواه. چاپ اول. تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
- یورگنسن، ماریان. و لوئیز فیلیپس. (۱۳۹۴). نظریه و روش در تحلیل گفتمان. ترجمۀ: هادی جلیلی. چاپ پنجم. تهران: نشر نی.
- شانکلمن، لوسی. (۱۳۸۲). مدیریت سازمانهای رسانهای در BBC و CNN . ترجمه: ناصر بلیغ. چاپ اول. تهران: تحقیق و توسعه صدا.
- بلیغ، ناصر(ترجمه). (۱۳۸۰). دستورالعمل برنامهسازی در رادیو و تلویزیون انگلستان. چاپ اول. تهران: تحقیق و توسعه صدا.
- معتمدنژاد، کاظم. (۱۳۸۸). «یونسکو و سیاستگذاری ملی ارتباطات در کشورهای در حال توسعه». رسانه. تابستان. سال ۱۵. شماره ۲. شماره صص ۵ - ۳۸
- میرفخرایی، تژا. (۱۳۸۰). «تحلیل گفتمان رسانهای غربی در پی حادثه ۱۱ سپتامبر: یک تحلیل رسانهای: گفتمان نفرت». رسانه. شمارۀ ۴۷. شماره صص ۲ - ۹.
- Garber, Michelle Brooks. (2011). "Social media policy on campus: A case study of the development and implementation of a social media policy for university administrators, faculty and staff. For the Degree Doctor of Philosophy. Atlanta. GA.
Isaacs, Emily Elizabeth. (2016). "Media Representation of Gender: Startup Publications’ Coverage of 2016 Presidential Campaigns". University of Tennessee