آزاد، اسدالله (1386).اطلاعات و ارتباطات: مفاهیم، نظریهها و جغرافیای سیاسی. تهران کتابدار.
امیری، عبدالرضا؛ شفیعیان، نازیلا(1394)زبان اقناعی رسانه با بهره گیری از رهیافت تحلیل گفتمان، مدیریت رسانه، شماره 12: 83-92.
بینگر، اتولر(1376) ارتباطات اقناعی. تهران: مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامهای صدا و سیما.
حکیم آرا، محمدعلی (1384) ، ارتباطات متقاعدگرایانه و تبلیغ ، چاپ اول، انتشارات سمت.
ساروخانی، باقر (1383) ، اقناع ، غایت ارتباطات ، نامه علوم اجتماعی ، شماره 23: 93-115
سورین و تانکارد (1381)، نظریه های ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان ، تهران ، انتشارات دانشگاه تهران ، چاپ سوم.
متولی، کاظم(1384) افکار عمومی و شیوه های اقناع، چاپ اول، انتشارات بهجت.
محسنیان راد، مهدی، (1385)ارتباط شناسی، تهران، انتشارات سروش، چاپ هفتم.
مختاری، حیدر؛ آزاد، اسدالله (1387) تعیین و تبیین عناصر و ساختار ارتباط در نظام کتابخانه و پیشنهاد مدل ارتباط برای آن. فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی. شماره 41: 259-278.
مک کوایل، دنیس(1388) درآمدی بر نظریه ارتباطات جمعی. تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
منصوری، علی (1389) نظریه معناشناختی اطلاعات، فصلنامه کتابداری و اطلاع رسانی. شماره 3 . دوره 13: 101-129.
ویندال، سون (1387). کاربرد نظریه های ارتباطات. ترجمه علیرضا دهقان. تهران: جامعه شناسان.
الیاسی ، محمدحسین (1388)، مبانی نظری و عملی اقناع و مجاب سازی، فصلنامه مطالعات بسیج، سال دوازدهم، شماره 45: 41-71
ACRL(Association of College and Research Libraries)(2006) The power of personal persuasion: Advancing the Academic Library Agenda from the Front Lines.
Alexander, Patricia A; Fives, Helenrose; Buehl, Michelle M; Mulhern, Julie (2002); “Teaching as persuasion”; Teaching and Teacher Education; Vol 18; pp 795–813.
Ferebee, Susan; James Wayne Davis, (2011),"Persuading library use in technologically structured individuals", Library Hi Tech, Vol. 29 Iss 4 pp. 586 – 604.
Hasle, Per (2011),"Persuasive design: a different approach to information systems (and information)", Library Hi Tech, Vol. 29 Iss 4 pp. 569 – 572.
McLaughlin, Jean E. (2011),"Personalization in library databases: not persuasive enough?", Library Hi Tech, Vol. 29 Iss 4 pp. 605 – 622.