دادگران، سید محمد (1384)؛ مبانی ارتباط جمعی؛ تهران. نشر مروارید و فیروزه، چاپ هشتم.
سجودی، فروزان (1382) .نشانهشناسی کاربردی. تهران. نشر قصه.
سجودی، فرزان(1390). نشانهشناسی: نظریه و عمل (مجموعه مقالات). تهران. نشر علم.
سمواتی، زهرا (1397). رسانه و سبک زندگی فردی - اجتماعی خانواده از توصیف و تبیین تا اصلاح و تغییر در www.imam-khomeini.ir
صدیق بنای، هلن (1385). زندگی ما در گروه رسانهها. همشهری آن لاین.: www.hamshahrionline.ir/news/7392
طاهری، صدرالدین (1396). نشانهشناسی کهنالگوها در هنر ایران باستان و سرزمینهای همجوار. تهران. نشر شورآفرین.
فیسک، جان (1386). درآمدی بر مطالعات ارتباطی. ترجمه مهدی غبرایی . تهران. دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
فیسک،جان. فرهنگ و ایدئولوژی. ترجمهمژگان برومند. مجله ارغنون.۱۳۸۱. جلد20.
فیسک،جان. فرهنگ و تلویزیون. ترجمه مژگان برومند. مجله ارغنون.۱۳۸0. جلد19.
کوثری، مسعود (1386). تحلیل مقایسهای کیفی در علوم اجتماعی. فصلنامه نامه علوم اجتماعی. شماره 31. پاییز1386.
محمدی، بیوک (1387). درآمدی بر روش تحقیق کیفی. تهران. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
مهدی زاده (1387) رسانهها و بازنمایی. تهران. دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
میرزایی، حسین و امین پروین (1389). مطالعات فرهنگی و صورتبندی دوگانه نظری- روش شناختی در بازنمایی دیگری. در برگ فرهنگ. پاییز و زمستان 1389. شماره22.
نیومن، فیلیپ و باربارا نیومن، «اثرات تلویزیون بر رشد کودکان و نوجوانان»، ترجمه اسماعیل بیابانگرد، فصلنامه پژوهش و سنجش، ش 15 و 16 (پاییز و زمستان 1377)
Hall, Stuart(1997). The Work of Representation, In Cultural Representation and Signifying Practice, Sage Publication.
Partners in Life SkillsEducation; Department of Mental Health World Health Organization, 1999.
PROGRAMME ON MENTAL HEALTH WORLD HEALTH ; LIFE SKILLS EDUCATIONFOR CHILDREN AND ADOLESCENTSIN SCHOOLS, DIVISION OF MENTAL HEALTH ANDPREVENTION OF SUBSTANCE ABUSE, 1997.
Journal of Children and Media: www.tandfonline.com
en.wikipedia.org/wiki/4-H
www.independent.co.uk/