استریانی، دومنیک (1388). درآمدی بر نظریههای فرهنگ عامه، ترجمه ثریا پاک نظر، انتشارات گام نو.
استیونسون، نیک (1383). کولاک بودریار؛ پسامدرنیته، ارتباطات جمعی و مبادله نمادین، ترجمه پیام یزدانجو، فصلنامه رسانه، شماره 57: 197-244.
اینگلهارت، رونالد، نوریس، پیپا (1387). مقدس و عرفی: دین و سیاست در جهان، مریم وتر، تهران: کویر.
بالاک، روبرت (1381). مصرف، ترجمه خسرو صبوری، تهران: نشر شیرازه.
باومن، زیگمونت (1384). عشق سیال، ترجمه عرفان ثابتی، تهران: نشر ققنوس.
بست، استیفن و داگلاس، کلنر(1381) «بودریار در مسیر پسامدرنیته»، ترجمه فرزان سجودی، نشریه هنر و معماری زیباشناخت، شماره 6: 181-206.
بودریار، ژان (1381). در سایه اکثریت خاموش، ترجمه پیام یزدان جو، تهران، نشر مرکز.
بودریار، ژان (1389). جامعه مصرفی، ترجمه پیروز ایزدی، تهران: نشر ثالث.
پرهیزکار، غلامرضا (1389). «واقعیت رسانه و توده در حاد واقعیت بودریار»، معرفت فرهنگی اجتماعی، سال اول، شماره چهارم: 179- 200.
تاجیک، محمد رضا (1383). «بحران معرفتشناختی در عصر جهانیشدن»، مجموعه مقالات جهانیشدن، فرصتها و چالشهای نظام آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران، تهران، پژوهشکده مطالعات راهبردی سازمان آموزش و پرورش شهر تهران.
تفرشی، حیدر (1381). نگرشی نوین به نظریات سازمان و مدیریت در جهان امروز، تهران: انتشارات فراشناختی اندیشه.
جیمسون، فردریک (1386). پیشگفتار، در کتاب وضعیت پستمدرن، ترجمه حسینعلی نوذری، تهران: نشر نی.
حبی، اکرم و فتحیآذر، اسکندر و محمدبخش، بهمن(1389). «جهانیشدن و هویتهای محلی و جهانی دانشجویان: مطالعه موردی دانشگاه تبریز»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره سوم، شماره 2: 101-121.
خانیکی، هادی (1386). دین و نهاد ارتباطات، پیوندها و پرسشها، رسانه، شماره 69: 33-20
رابرتسون، رونالد (1372). جهانیشدن: تئوری اجتماعی و فرهنهگ جهانی، ترجمه کمال پولادی، تهران: نشر ثالث.
رجبلو، علی و اصغری، سارا(1389). «جهانیشدن و بازاندیشی الگوهای دوستی دختران و پسران: مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه تهران»، مجله مطالعات اجتماعی- روانشناختی زنان، سال 8، شماره 2: 92-73.
ریتزر، جورج (1382). نظریههای جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی.
ریتزر، جورج (1389). مبانی نظریههای جامعهشناختی معاصر و ریشههای کلاسیک آن، ترجمه شهناز مسمی پرست، تهران: نشر ثالث.
ژان، کازنو (1384). جامعهشناسی وسایل ارتباط جمعی، ترجمه باقر ساروخانی و منوچهر محسنی، تهران: نشر اطلاعات.
سروش، عبدالکریم (1372). معرفت، مولفه ممتاز مدرنیسم، کیان، شماره 20، تیر و مرداد.
3- سیدمن، استیون (1391). کشاکش آرا در جامعهشناسی، ترجمه هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
سعیدی، رحمان و کیا، علیاصغر (1385). نقش جهانیشدن و رسانهها در هویت فرهنگی، تهران: نشر خجسته.
طالبی دلیر، معصومه و اکبری، حسین (1393). رسانه و مصرفگرایی، رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال چهارم، شماره دوم: 150-123.
قرایی، حسین (1388). فرهنگ و پساساختارگرایی، پژوهش فرهنگی، سال دهم، دوره سوم، شماره هشتم، 156-128.
کهون، لارنس (1385). از مدرنیسم تا پستمدرنیسم، ترجمه عبدالکریم رشیدیان، تهران: نشر نی.
گیبینز، جان آرو بوریمر (1381). سیاست پستمدرنیته: درآمدی بر فرهنگ و سیاست معاصر، ترجمه منصور انصاری، تهران: گام نو.
گیدنز آنتونی (1378). تجدد و تشخص، ترجمه ناصر موفقیان، تهران: نشر نی.
گیدنز، آنتونی (1377). پیامدهای مدرنیته، ترجمه محسن ثلاثی، تهران: نشر مرکز.
مالپاس، سایمون (1386). پستمدرن، ترجمه حسین صبوری، تبریز: دانشگاه تبریز.
منصوریان، سهیلا (1392). هنر و حقیقت رسانه در روزگار پست مدرن، فصلنامه کیمیای هنر، سال دوم، شماره 8: 72-60.
O’Cass, A. (2001) "Consumer self-monitoring, materialism and involvement infashion clothing", Australasian Marketing Journal, 9 (1), 46–60.
Paek, H. & Pan, Z.)2004("Spreading global consumerism: effects of mass media and advertising on consumerist values in China", Mass Communication and Society, 7:4.ث
Smart, B. (1993) Postmodernity, London: Routledge.
Lash, S. & Urry, J. (1994) Economies of Sings and Space. London: Sage.
Lyon, D. (1994) Postmodernism. London: Open University Press.
Inglehart, R. (2001) "Globalization and Postmodern Values, the center for Strategic and International Studies and the Massachusetts institute of technology", The Washington Quarterly, 23(1), pp. 215- 228.
Adams, M. (2006) "Hybridizing Habitus and Reflexivity: Towards an Understanding of Contemporary Identity?", Sociology, 40 (3): 511-528.
Beuman, Z. )1992 (Legislators and Interpreters: On Modernity and Intellectuals. Cambridge : Polity Press.
Dunn, T.& Castro, A.(2012) " Postmodern society and the Individual: The structural characteristics of postmodern society and How they Shape who we Think we Are”, Social Science Journal, n 5, pp. 298.
Kroker, A. & David C. (1998) The Postmodern Scene: Excremental Cultural and Hyper-Aesthetics. London: Macmillan.