آزاد ارمکی، تقی(1383). فرهنگ در عصر ماهواره، تهران، سایت باشگاه اندیشه.
افهمی،بنفشه؛
آقا محمدیان، حمید رضا(1386)،
بررسی عوامل موثر بر گرایش به ماهواره و تاثیر آن بر باورها و رفتارهای دینی مردم مشهد، مطالعات تربیتی و روانشناسی، دوره 1 ، شماره(2).78-63.
امیری، عبدالرضا؛ نوری مراد آبادی، یونس؛ بساطیان، سید محمد (1390)،بررسی رابطه استفاده از شبکه های ماهوارهای و گرایش بهره برداران به آسیب های اجتماعی در بین جوانان شهر کرج، فصلنامه نظم و امنیت انتظامی، شماره چهارم، سال چهارم. 142-117.
بهرامیان، امید، یاقوتی، هدا (1395)، رابطه استفاده از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و پای بندی به هویت فرهنگی در زنان شهر تهران، مطالعات زنان، سال چهاردهم، شماره 1. 216- 187.
پیری، روضان؛ نعمتی، فاطمه؛ صیدی، محبوب(1391)، نگرش وگرایش مردم ایلام به کارکرد برنامه های شبکه های ماهواره ای، نخستین کنگره ملی فضای مجازی و آسیب های اجتماعی نوپدید، تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، http://www.civilica.com/Paper-NOPADID01-NOPADID01_026.htm
تاج بخش، غلامرضا؛ دانشفر، محمد؛ اثنی عشری، پروین(1391)،بررسی شیوع نگرش نو در بین جوانان و عوامل موثر بر آن با تاکید بر ماهواره. همایش ملی رسانه ها و مسایل اجتماعی ایران.
حقیقی، محمد رضا (1391)،بررسی تاثیر مـاهـواره بر هویت فرهنگی جوانان(مورد مطالعه: مدیران انجمن روابط عمومی ایران) مطالعات رسانهای،سال هفتم، شماره هجدهم،63-51
خراسانی، اباصلت؛ عبدالملکی، حسین و زاهدی، جمال (1390)، عوامل موثر بر پذیرش یادگیری الکترونیکی در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران بر مبنای مدل پذیرش فناوری، مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی،دوره یازدهم، شماره 6. 673- 664.
خرازی آذر، زهرا، مظفری،افسانه، بهرامیان، شفیع(1395)، تاثیر استفاده از رسانه های جمعی بر هم گرایی بین قومی در ایران، مطالعات فرهنگ- ارتباطات،سال هفدهم، شماره سی و چهارم. 101-70.
خوانین زاده، محمد حسن؛ صفرزاده، علیرضا، عسکر سمنانی، پریسا(1393)،گونه شناسی تهاجم ماهواره از منظر قرآن و حدیث، پژوهشنامه معارف قرآنی، سال 5، شماره 16، 30-7
رحمان زاده، سید علی ؛ غفاری معین، زهرا(1390)، بررسی نقش رسانه ملی در توسعه ارتباطات بین فرهنگی در میان
اقوام ایرانی از دیدگاه صاحب نظران، مطالعات رسانه ای، 13، سال 6، 249-233
صبوری خسرو شاهی، حبیب؛ سلطانی، مهسا،(1392)، بررسی ارتباط بین احساس نیاز، جذابیت و مطلوبیت با گرایش والدین و فرزندان به ماهواره، مطالعات رسانه ای، سال هشتم، شماره 22، ، 151-162
طالبی دلیر، معصومه،اکبری، حسین (1393)، رسانه و مصرفگرایی . رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال چهارم، شماره دوم، 150-123.
عریضی، فروغ السادات؛ وحیدا، فریدون؛ دانش، پروانه(1385)،ماهواره و هویت جنسیتی دختران جوان( مطالعه موردی دختران دبیرستانی منطقه 5 شهر تهران)، مجله جامعه شناسی ایران، ، دوره هفتم، شماره2، صص 100- 76.
عیوضی، محمد رحیم، دامیار، محمود، دامیار، ایوب(1395)، مبانی جنگ نرم در اندیشه مقام معظم رهبری، فصلنامه حبل المتین، سال پنجم. شماره چهاردهم. 45-24
گلچین، مسعود؛ سخایی، لیوب؛ افشانی، علیرضا(1391)،مطالعه میزان و نوع استفاده از شبکههای ماهوارهایفارسی زبان و مناسبات خانوادگیدر بین شهروندان تهرانی، فصلنامه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده سال چهاردهم، شماره 56.118-83.
مرتضایی فریزهندی، کبری، ادریسی، افسانه(1393)،هویت یابی ملی در فضای رسانه ای، فصلنامه مطالعات ملی، سال پانزدهم، شماره2. 94-75.
مهدی زاده، سید محمد، اتابک، محمد (1395)، استفاده از شبکه های اجتماعی و شکل گیری فرهنگ جوانی در جوانان تهرانی کاربر فیس بوک، مطالعات فرهنگ- ارتباطات، سال هفدهم، شماره سی و چهارم. صص 138-103.
Afari-Kumah E, Achampong AK. Modeling.(2010),computer usage intentions of tertiary students in a developing country through the technology acceptance model. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology(IJEDICT), Vol. 6, Issue 1, pp. 102-116.
Burton-Jones, A. & Hubona, G.S. (2006), The Mediation of External Variables in the Technology Acceptance Model. Information & Management, Department of Computer InformationSystems, Georgia State University,43, 706-717.
Evens T , Donders K. (2013), Broadcast Market Structures and RetransmissionPayments: a European Perspectives. Media, Culture and Society, 35(4): 417-434.
Sedighi, Sajjad. Daraie, Mohammad. Babazadeh, Majid.(2016), Activities through which Young Spend Leisure Time in Hamadan: Effects of Personal Values and Attitudes.Mediterranean Journal of Social Sciences .Vol 7 No 1 S1.74-78.
Shen,J. Eder,L.(2009),Determining Factors in the Acceptance of Social Shopping Websites. Americas Conference on Information Systems. AMCIS . Proceedings.
Paper 290.1-9
Srite, M, Thatcher, J, B, Galy, E. (2008), Does within-culture variation matter? An empirical study of computer usage, J Global Info Manag, 2008; 16(1):1-25.
Tibenderana,P. Ogao,P. Odongo ,L. Wokadala,J. (2010),Measuring Levels of End-Users’ Acceptance and Use of Hybrid Library Services. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology (IJEDICT), 2010, Vol. 6, Issue 2, pp. 33-54.