اکبرزاده جهرمی، سید جمالالدین (1392)، «چشمانداز تحولات تلویزیون؛ آیندهنگاری رسانهها»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة ارتباطات دانشگاه صدا و سیما، تهران.
الوندی، پدرام (1388)، روزنامهنگاری شهروندی، تهران: انتشارات همشهری.
بابایی، محمود (1390)، «فضای سایبر و الگوهای گفتمانی: نقش ساز و کارهای اینترنت در شکلگیری الگوهای تعاملی گفتمانی فضای سایبر ایران»، رسالة دکتری، دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.
حکیمآرا، محمد علی؛ ساعی، محمد حسین و ناطقی، امیرحسین (1399)، «چالشهای نظری در گذر از رسانههای سنتی به رسانههای نوین: ترندسازی توئیتری در برابر برجستهسازی تلویزیونی»، فصلنامة علمی ـ پژوهشی رسانههای دیداری و شنیداری، سال 14، شماره 2 (پیاپی 34)، صص. 7 ـ 23.
خواجهئیان، داتیس؛ فرهنگی، علیاکبر و هادوینیا، عباس (1388)، «طراحی مدل تعاملی مدیریت رسانه و فناوریهای نوین اطلاعاتی و ارتباطی»، فصلنامة پژوهشهای ارتباطی، سال 16، شماره 4، صص. 11 ـ 36.
سعدیپور، اسماعیل (1388)، «بررسی و مقایسه مدلهای اثرات رسانهها»، فصلنامة پژوهشهای ارتباطی، سال 16، شماره 2، (پیاپی 85)، صص. 121 ـ 152.
سعدیپور، اسماعیل (1400)، روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی، ویراست سوم، تهران: نشر دوران.
سورین، ورنر و جیمز تانکارد (1381)، نظریههای ارتباطات، ترجمة علیرضا دهقان، نهران: انتشارات دانشگاه تهران.
شاهقاسمی، احسان (1385)، «مروری بر زمینههای تأثیر فضای مجازی بر نظریههای ارتباطات»، مجله جهانی رسانه، دوره 1، شمارة 2، صص. 1 ـ 22.
شاکرینژاد، محسن (1400)، کاربرد مفاهیم و نظریههای ارتباطات در خبر [جزوه درس کارشناسی ارشد]، تهران: دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما.
شاو، دونالد و مککومبز، مکسول (1383)، کارکرد برجستهسازی در مطبوعات، ترجمة امید مسعودی در «اندیشههای بنیادین علم ارتباطات»، گروه مترجمان، تهران: انتشارات خجسته.
شکرخواه، یونس (1381)، واژه نامه ارتباطات، تهران: انتشارات سروش.
شلدون، پاویسا (1396)، رسانههای اجتماعی اصول و کاربردها، ترجمة حسین حسنی، تهران: نشر ثانیه.
صادقی فسایی، سهیلا و عرفانمنش، ایمان (1394)، «مبانی روششناختی پژوهش اسنادی در علوم اجتماعی»، فصلنامة راهبرد فرهنگ، شماره 29، صص. 61 ـ 92.
عقیلی، سید وحید و قاسمزاده عراقی، مرتضی (1394)، «رسانههای اجتماعی؛ چیستی، کارکردها و چالشها»، فصلنامة علمی ـ پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعات ایرانی، شماره 1، صص. 21 ـ 36.
فرهنگ بزرگ سخن (1381)، به سرپرستی حسن انوری، جلد 3، ص 1969، تهران: نشر سخن.
فلیک، اووه (1392)، درآمدی بر تحقیق کیفی، ترجمة هادی جلیلی، تهران: نشر نی.
کاستلز، مانوئل (1393)، قدرت ارتباطات، ترجمة حسین بصیریان، تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
گیدنز، آنتونی (1386)، جامعهشناسی، ترجمة حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.
لیتل جان، استیفن (1384)، نظریههای ارتباطات، ترجمة سید مرتضی نوربخش و سید اکبر میرحسنی، تهران: نشر جنگل.
مصدری، فاطمه و حسینی سروری، سید حسن (1397)، «ماهیت رسانههای جدید»، دوفصلنامة علمی رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال 8، شمارة 2، صص. 189 ـ 212.
مهدیزاده، سید محمد (1389)، نظریههای رسانه اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: انتشارات همشهری.
ناطقی، امیرحسین (1397)، «دگردیسی نظریههای ارتباطی در گذر از رسانههای سنتی به رسانههای نوین: مطالعه تطبیقی برجستهسازی تلویزیونی و ترندسازی توئیتری در رخدادهای دی ماه 1396»، پایاننامة کارشناسی ارشد، دانشکدة ارتباطات دانشگاه صدا و سیما، تهران.
نصراللهی، محمد صادق (1399)، «چالشهای مفهومی همگرایی در عصر دیجیتال؛ مفهومپردازی همگرایی ارتباطی جامع مجازی»، دوفصلنامة علمی رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال 10، شمارة 2، صص. 1 ـ 27.
نظری، علی اشرف و قلیپور مجتبی (1396)، «رسانههای اجتماعی و نقش آنها در بازنمایی کنشهای جمعی: تحلیل واقعبینانه انقلاب مصر»، فصلنامة مطالعات رسانههای نوین، سال 14، شماره 14، صص. 147 ـ 174.
وبستر، فرانک (1380)، نظریههای جامعه اطلاعاتی، ترجمة اسماعیل قدیمی، تهران: نشر قصیدهسرا.
ویندال، سون؛ سیگنایزر، بنو و اولسون، جی تی (1376)، کاربرد نظریههای ارتباطات، ترجمة علیرضا دهقان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
ویلیامز، کوین (1386)، درک تئوری رسانه، ترجمة رحیم قاسمیان، تهران: نشر ساقی.
همتی، همایون (1377)، «اقتراح: نسبت دین و توسعه»، فصلنامه علمی ـ پژوهشی قبسات، سال 3، شماره 7، صص. 2 ـ 25.
Andrews, R., M. Biggs, and M. Seidel. (1996). The Columbia World of Quotations. New York: Columbia University Press.
Chaffee, S. H., and M. J. Metzger. (2001) “The End of Mass Communication?” Mass Communication and Society, 4: 365-379.
Daymon, C. & I. Holloway. (2005). Qualitative Research Methods in Public Relations and Marketing Communications. London & U.S.: Routledge.
DeLuca, K., Lawson, S., & Sun, Y. (2012). Occupy Wall Street on the public screens of social media: The many framings of the birth of a protest movement. Communication, Culture, and Critique, 5, 483-509.
Giddens, A. (1984). The constitution of society: outline of the theory of structuration. University of California Press, Berkeley, CA.
Goode, L. (2009). Social news, citizen journalism and democracy. New Media & Society, 11(8), 287-305.
Goodnow, T. (2013). Facing off: A comparative analysis of Obama and Romney Facebook timeline photographs. American Behavioral Scientist, 57, 1584-1595.
Hall, G. M. (2003). How to Write a Paper. London: BMJ Publishing Group.
Holmes, D (2005) Communication Theory, Sage Publications.