افشاریان، ندا(1396). پیش بینی شکل گیری هویت مدرن در دانشجویان دختر بر اساس میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی، فصلنامه پژوهشهای ارتباطی، 24(1): 147-141، بهار.
اجتهادی، مصطفی، کشافی نیا، وحید(1398). بررسی جامعه شناختی مخاطبان فرهنگ سلبریتی در اینستاگرام فارسی، فصلنامه مطالعات رسانههای نوین، 5(20): 148-113. زمستان.
احد زاده، ا(1390). نقش تفاوتهای فرهنگی در خود ابرازی کاربران سایتهای شبکه اجتماعی، علوم اجتماعی،(56): 25-20
بذر افشان، شهرزاد(1396). بررسی تاثیر مولفههای مدرنیته بر هویت اجتماعی جوانان(مورد مطالعه: جوانان شهر آزاد شهر). مطالعات علوم اجتماعی ایران،14(55): 39-27، زمستان.
آئیئی،فرزانه(1400). بررسی رابطه بین استفاده از اینستاگرام با گرایش به سبک زندگی دیجیتال(مورد مطالعه: کاربران 18 تا 35 سال)، پایان نامه کارشناسی ارشد مطالعات فرهنگی و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق.
توفیقی، مظاهر(1391). رابطه حضور در فضای مجازی و هویت مدرن پژوهشی در بین دانشجویان دانشگاههای شهر کرد، پایان نامه کارشناسی ارشد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی.
جی دان، رابرت(1393). نقد اجماعی پست مدرنیته، مترجم: صالح نجفی،تهران: موسسه جهان کتاب.
حاجیانی، ابراهیم، درویشی، محسن(1392). مطالعه گرایش ایرانیان به هویت مدرن، جامعه شناسی مسائل ایران، 2(4):63-39، بهار.
حکیمی، رویا(1389). نقش شبکههای اجتماعی بر هویت (مطالعهی موردی روی فیس بوک و کاربران کرد.فصلنامه مطالعات رسانه، 3(3):15-1، تابستان.
داریاپور، زهرا(1380). جایگاه سنت و مدرنیته در نظام ارزشی جوانان و بزرگسالان شهر تهران، تهران.دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی.
رهنمای رودپشتی، فریدون، بنی مهد، بهمن، میرسعیدی، جعفر(1393). مدرنیته و حسابداری مدیریت، فصلنامه علمی- پژوهشی دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، 3(12): 13-1، تابستان.
رضایی امنلویی، حسین، دیلمقانی، فرشید(1397). تحلیل بحران هویت قومی در ایران در بستر جهانی شدن و فضای مجازی با رویکرد علم پایدار، فصلنامه سیاست،5(17): 127-105، تابستان.
رضاپور، ناصر(1399). مطالعه جامعهشناختی تاثیر ویژگیهای مدرنیته بر هویت قومی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد واحد تهران شمال)، رساله دکتری جامعه شناسی سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال.
ریتزر، جورج(1379). نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر، مترجم: محسن ثلاثی، تهران: انتشارات علمی.
رابینز، کوین، وبستر، فرانک(1385). عصر فرهنگ فناورانه: از جامعه اطلاعاتی تا زندگی مجازی، مترجم: مدی داوودی، تهران: نشر توسعه، چاپ اول.
فرامرزیان، سعید، جعفری، علی(1399). نقش شبکههای اجتماعی موبایلی بر هویت شخصی مدرن در میان جوانان شهر اردبیل، فصلنامه مطالعات ملی، 21(2): 88-69، تابستان.
گل محمدی، احمد(1381). جهانی شدن فرهنگ و هویت، تهران: نشرنی.
گیدنز، آنتونی (1384). پیامدهای مدرنیت، مترجم: محسن ثلاثی، تهران. نشر مرکز.
گیدنز، آنتونی.(1377). جهان رها شده، مترجم: علی اصغر سعیدی، تهران: انتشارات علم و ادب.
عباسی، مونا(1400). بررسی نقش اینستاگرام بر ارزشهای اجتماعی از دیدگاه شهروندان بالای 18 سال ساکن شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه تهران شمال.
مهدی زاده، سید محمد و توفیقی، مظاهر(1394). رابطه ی حضور در فضای مجازی و هویت مدرن، فصلنامه رسانه، 26(3): 200-179، تابستان.
مولایی، حمیده، مجدی زاده، زهرا(1396). نقش تفاوتهای فرهنگی و هویتی در خودابرازی کاربران ایرانی شبکههای اجتماعی: مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاههای تهران، امیرکبیر و صنعتی شریف، تحقیقات فرهنگی ایران، 7(40): 87-67، زمستان.
واتزر مالکوم (1379). جهانی شدن، مترجم:اسماعیل مردانیگیوی و سیاوش مریدی٬ تهران. سازمان مدیریت صنعت.
Dutta. Piyali, De. Chirashri, Chandan. Adhikary(2017).Impact of social media on student life: A blessings or curse, International Journal of Multidisciplinary Research and Development Online,4(7): 479-486.
Jiao, Yongbing .Soo Jo,Myung. Sarigöllü,Emine (2017).Social Value, Content Value, and Brand Equity in Social Media Brand Communities: A Comparison of Chinese and U.S. Consumers,
International Marketing Review 35(1):18-41.
Mahdia Khoirina, Marisya. Ridho Sisprasodjo, Nova(2018).
Media Social - Instagram Usage And Performance Benefit (Case Study On Housewives Online Seller In Indonesia), .International Journal of Entrepreneurship and Business Development,
, 4(12):132-144.
Mele, Emanuele.
Kerkhof, Peter.
Cantoni, Lorenzo (2021).Analyzing cultural tourism promotion on Instagram: a cross-cultural perspective, Journal of Travel & Tourism Marketing,20(11). 326-340.
Yuki,K.(2019). Modernization, Social Identity, and Ethnic Con.ict, Munich Personal RePEc Archive, Online at https://mpra.ub.uni-muenchen.de/75748.
Rancea, B. How Digital Media is Impacting Lifestyle and Culture, ps://ecommerce-platforms.com/articles/how-digital-media-is-impacting-lifestyle.2021.