Document Type : .
Authors
1 Assistant Professor, Department of Business Administration, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran.
2 Assistant professor, management department, institute for humanities and cultural studies
3 kharazmi university
Keywords
آزاد مجد، افروشه؛ رسولی، محمدرضا و دادگران، سید محمد (1398). «ارائه مدل تأثیر پوشش اخبار توسعه اجتماعی بر ذائقهسازی افکار عمومی (مورد مطالعه: برنامه 60 دقیقه شبکه خبری بی بی سی فارسی)». مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 12(1)، 55 -68.
اژدری، بهناز (1397). «نقش سواد رسانهای در هویتیابی و ضرورت آموزش آن در رشته علوم سیاسی». جستارهای سیاسی معاصر، 9(2)، 104-83.
الوندی، هومن؛ باقی نصرآبادی، علی و صادقزاده، حسن (1400). «رابطه میان ویژگیهای مصرف رسانهای خانوادههای بوشهری با شاخصهای مطلوب مصرف (مطالعه موردی: شبکههای اجتماعی مجازی)» پاسداری فرهنگی انقلاب اسلامی، 11(23)، 94-61.
باهنر، ناصر و روحانی، محمدرضا (1390). «رسانههای جمعی و مسئولیت اجتماعی؛ مطالعه تطبیقی رویکرد اسلامی و غربی». دین و ارتباطات، 18(1)، 5 – 34.
بنیهاشمی، سید محسن و غلامپور، مهدی (1398). «تأثیر سواد رسانهای بر سرمایه فرهنگی (مطالعه موردی مؤسسات فرهنگی قرآنی اصفهان)». مطالعات رسانهای، 14(46)، 127 – 139.
تسلیمی، محمدسعید و کلاته آقامحمدی، آمنه (1394). «بازطراحی سازوکار سیاستگذاری رسانهای متأثر از رویکرد ارتقای سواد رسانهای (مورد مطالعه: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)». تحقیقات فرهنگی ایران، 8(2)، 1 – 28.
حسینی، سید بشیر (1392). «سواد رسانهای راهبرد استحکام هویت فردی و ملی». مطالعات ملی، 14(2)، 99-120.
درودیان، حمید؛ محمدپور، سارا و شیری، طهمورث (1399). «رابطه میزان استفاده از شبکههای تلویزیونی صدا و سیما و سرمایه فرهنگی دانشجویان (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب)». پژوهش اجتماعی، 12(46)، 19 – 32.
دیباجی، سید محمدعلی و رئیس میرزایی، زهرا (1390). «پرداختن به فلسفه رسانه». مطالعات میان رشتهای در رسانه و فرهنگ، 1(2)، 49 – 65.
رفیعی دولتآبادی، محمدرضا؛ عبدالرحمانی، رضا؛ ترابی، یوسف و کشیشیان سیرکی، گارینه (1398). «تأثیر سیاستگذاری دولت در حوزه شبکههای اجتماعی مجازی بر امنیت ملی». پژوهشهای اطلاعاتی و جنایی، 14(4)، 153 – 176.
روشندل اربطانی، طاهر (1394). «پژوهشی بنیادین در حوزه مفاهیم نظری سیاستگذاری رسانهای». مدیریت دولتی، 7(3)، 481 – 504.
طالبیان، حامد و طالبیان، سارا (1398). «فهم دلالتهای سیاستی قوانین و مقررات رسانههای پخش گسترده در ایران». مطالعات فرهنگ و ارتباطات، 20(47)، 187 – 224.
فتاحی، هدا؛ حقیقتیان، منصور و هاشمیانفر، سید علی (1398). «بررسی عوامل اجتماعی- فرهنگی مرتبط با سبک زندگی سلامت محور جوانان شهر اصفهان». مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 12(1)، 159-172.
فتحی، سروش و مختارپور، مهدی (1393). «بررسی نقش و تأثیر رسانههای نوین تصویری در تغییر سبک زندگی (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه علوم و تحقیقات تهران). مطالعات توسعه اجتماعی ایران، 6(2)، 101 – 118.
فرقانی، محمدمهدی و مهاجری، ربابه (1397). «رابطه بین میزان استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی و تغییر در سبک زندگی جوانان». مطالعات رسانههای نوین، 4(13)، 259 – 292.
قادری، مهدی؛ ملکی، امیر و احمدنیا، شیرین (1395). «از سرمایه فرهنگی بوردیو تا سرمایه فرهنگی مرتبط با سلامت به تعبیر آبل: کاربرد شاخصهای نوین در تبیین سبک زندگی سالم». رفاه اجتماعی، 16(62)، 9 – 58.
مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، «آخرین یافتهها در خصوص میزان استفاده از رسانههای اجتماعی در ایران»، خرداد 1401، برگرفته از:
مرکز افکار سنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، «نگرش شهروندان درباره رسانههای اجتماعی»، مرداد 1400، برگرفته از:
میرشکاران، حلیمه؛ افروزه، محمدصادق و صفری جعفرلو، حمیدرضا (1400). «رابطه مدیریت بدن و امنیت اجتماعی با نقش میانجی مصرف رسانهای در بین زنان شهر شیراز». پلیس زن، 15(35)، 171-145.
نیازی، محسن؛ افرا، هادی؛ نژادی، اعظم و سخایی، ایوب (1397). «فراتحلیل رابطه سرمایه فرهنگی و سبک زندگی». جامعهشناسی کاربردی، 29(4)، 1 – 20.
Alić, S. (2010). Philosophy of Media–Is the Message. Synthesis philosophica, 50(2), 201-210.
Celik, I., Muukkonen, H., & Dogan, S. (2021). A model for understanding new media literacy: Epistemological beliefs and social media use. Library & Information Science Research, 43(4), 101125.
Collins, E., Jensen, M., Kanev, P., & MacCalla, M. (2004). Shifting Power: US Hegemony and the Media. The Interdisciplinary Journal of International Studies, 2, 21-49.
Cuellar-Fernandez, B., Fuertes-Callén, Y., & Laínez-Gadea, J. A. (2010). The impact of corporate media news on market valuation. Journal of Media Economics, 23(2), 90-110.
Cuñado, J., & de Gracia, F. P. (2012). Does media consumption make us happy? Evidence for Spain. Journal of Media Economics, 25(1), 8-34.
de Leeuw, S. E., Azrout, R., Rekker, R. S., & Van Spanje, J. H. (2020). After All This Time? The Impact of Media and Authoritarian History on Political News Coverage in Twelve Western Countries. Journal of Communication, 70(5), 744-767.
De Vreese, C. H., & Boomgaarden, H. G. (2006). Media effects on public opinion about the enlargement of the European Union. JCMS: Journal of Common Market Studies, 44(2), 419-436.
Dehnavi, G. D., Parsamehr, M., & Naseri, S. (2014). Cultural capital and high-risk behaviors among youth. International journal of high-risk behaviors & addiction, 3(1).
Freedman, D. (2010). Media policy silences: The hidden face of communications decision making. The International Journal of Press/Politics, 15(3), 344-361.
GALLUP, Young People Rely on Social Media, but Don't Trust It, November 2021, Retrieved from: https://news.gallup.com/opinion/gallup/357446/young-people-rely-social-media-don-trust.aspx
Goßmann, F. (2018). Measuring cultural capital in the NEPS. NEPS Survey, 48, 1 – 58.
Han, S., & Lee, Y. (2022). Analysis of the impacts of social class and lifestyle on consumption of organic foods in South Korea. Heliyon, e10998.
Happer, C., & Philo, G. (2013). The role of the media in the construction of public belief and social change. Journal of social and political psychology, 1(1), 321-336.
Hashemi, N., Sebar, B., & Harris, N. (2018). The relationship between cultural capital and lifestyle health behaviours in young people: a systematic review. Public health, 164, 57-67.
Intravia, J., Wolff, K. T., Paez, R., & Gibbs, B. R. (2017). Investigating the relationship between social media consumption and fear of crime: A partial analysis of mostly young adults. Computers in Human Behavior, 77, 158-168.
Karaduman, S. (2015). The role of critical media literacy in further development of consciousness of citizenship. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 174, 3039-3043.
Keremoğlu, E., & Weidmann, N. B. (2020). How dictators control the internet: a review essay. Comparative Political Studies, 53(10-11), 1690-1703.
Kizgin, H., Jamal, A., Dey, B. L., & Rana, N. P. (2018). The impact of social media on consumers’ acculturation and purchase intentions. Information Systems Frontiers, 20(3), 503-514.
Kline, R. B. (2013). Beyond Significance Testing: Statistics Reform in the Behavioral Sciences. American Psychological Association.
Koiranen, I., Koivula, A., Saarinen, A., & Keipi, T. (2020). Ideological motives, digital divides, and political polarization: How do political party preference and values correspond with the political use of social media?. Telematics and Informatics, 46, 101322.
Leeson, P. T., & Coyne, C. J. (2005). Manipulating the media. Institutions and Economic Development, 1(2), 67-92.
Ma, J., Seenivasan, S., & Yan, B. (2020). Media influences on consumption trends: Effects of the film Food, Inc. on organic food sales in the US. International Journal of Research in Marketing, 37(2), 320-335.
Olviia, h., Svitlana, f. (2018). social media influence on public opinion and youth behavior. Publishing House “Baltija Publishing”, 350-369.
Paek, H. J., & Pan, Z. (2004). Spreading global consumerism: Effects of mass media and advertising on consumerist values in China. Mass Communication & Society, 7(4), 491-515.
Pedersen, W., Jarness, V., & Flemmen, M. (2018). Revenge of the nerds: Cultural capital and the politics of lifestyle among adolescent elites. Poetics, 70, 54-66.
Pouyamanesh, J. (2013). The effect of bad lifestyle on increasing aggression. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 84, 1634-1638.
Purtilo-Nieminen, S., Vuojärvi, H., Rivinen, S., & Rasi, P. (2021). Student teachers' narratives on learning: A case study of a course on older people's media literacy education. Teaching and Teacher Education, 106, 103432.
Ren, W., Zhu, X., & Yang, J. (2022). The SES-based difference of adolescents’ digital skills and usages: An explanation from family cultural capital. Computers & Education, 177, 104382.
Soroka, S., Lawlor, A., Farnsworth, S., Young, L., Ramesh, M. H., Fritzen, S., & Araral, E. (2012). Mass media and policymaking. Routledge handbook of public policy, 1-15.
Tourangeau, W. (2018). Power, discourse, and news media: examining Canada’s GM alfalfa protests. Geoforum, 91, 117-126.
Tsatsou, P. (2009). Des Freedman: The Politics of Media Policy. International Journal of Communication, 3, 883-886.
Van Dijk, T. A. (1995). Power and the news media. Political communication and action, 6(1), 9-36.
W Lawrence, N. (2014). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson, 38-40.