باهنر، ناصر (1387)، رسانهها و دین: از رسانههای سنتی تا تلویزیون، تهران: مرکز تحقیقات صدا و سیما.
بدیعی، نعیم، قندی، حسین (1378). روزنامهنگاری نوین، چاپ دوم، تهران: دانشگاه علامه طباطبایی
بهار، مهری (1393). دین و رسانه، تهران: نشر علم
جاوت، گارث و ادانل، ویکتوریا (1394). تبلیغات و اقناع، ترجمه حسین افخمی، تهران: انتشارات همشهری
دیرینگ، جیمز و راجرز، اورت (1385)، مبانی برجسته سازی، ترجمه علی اصغر کیا و مهدی رشکیانی، تهران: تعاونی ادارات.
رایف، دنیل، لیسی، استفن، فیکو، فردریک، جی (1393). تحلیل پیامهای رسانه ای کاربرد تحلیل محتوا کمیدر تحقیق، ترجمه مهدخت بروجردی علوی، تهران: انتشارات سروش
شومیکر، پاملا (1391). دروزاه بانی، ترجمه حسین افخمی، تهران: نشر نی.
فرهنگی، علی اکبر، جامع، رقیه (1389). «رسانه و دین»، فصلنامه فرهنگ-ارتباطات، دوره یازدهم، شماره دهم، صص 182-147
کریپندورف، کلوس (1383). تحلیل محتوا (روش تحلیل)، ترجمه هوشنگ نایبی، تهران: نشر نی
لائی، قنبر، رنائی، نیلوفر (1390). «بررسی نقش رسانهها در ایجاد و تقویت اصول دینی»، مجموعه مقالات دومین همایش دین و رسانه (ص 850-812)، تهران: مرکز پژوهشهای اسلامیصدا و سیما
نوری، سوسن (1394)، تحلیل محتوای مطالب دینی دو خبرگزاری ایسنا و فارس، پایاننامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه سوره.
هولستی، ال. ار. (1380). تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، چاپ دوم، ترجمه نادر سالار زاده امیری، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی
Ansolabehere, S, Iyengar, S. (1994). Riding the wave and claiming ownership over issues: The joint effects of advertising and news coverage in campaigns. Public Opinion Quarterly, 58, PP. 335-357.
Badaracco Cl. H. (ed.) (2005) Quoting God: How Media Shape Ideas about Religion and Culture, Waco: Baylor University.
Buddenbaum, Judith M. (1987), Religious Journalist Perception of Religion News and its Audience, Paper presented at the Annual Meeting of the Association for Education in Journalism and Mass Communication (70th, San Antonio, TX, August 1-4, 1987).
Carrage, K, Rosenblatt, M. Michaud, G. (1987). Agenda-setting research: A critique and theoretical alternative. In S. Thomas (Ed.), Studies in communication 3 (pp. 35-49). Norwood, NJ: Ablex.
Dart, John, (2000), Bridging the gap: Religion and the news media Unknown Binding, Publisher: Freedom Forum First Amendment Center at Vanderbilt University
Dearing, James W. and Rogers, Everett M. (1996). Agenda- Setting, London: Sage.
Demers, David Pearce. (1993). “Effect of Corporate Structure on Autonomy of Top Editors at U.S. Dailies. Journalism Quarterly 70 (3): 499–508. doi:10.1177/107769909307000302
Esser, Frank, Hanitzsch, Thomas. (2012), the handbook of comparative communication research. New York, NY: Routledge.
Hanitzsch, T. (2009). Comparative journalism studies. In K. Wahl‐ Jorgensen & T. Hanitzsch (Eds). The handbook of journalism studies (pp. 413~427). New York, NY: Routledge
Hill, Harvey, John Hickman, and Joel McLendon. (2001) “Cults and Sects and Doomsday Groups, Oh My: Media Treatment of Religion on the Eve of the Millennium. Review of Religious Research, Volume 43:1, pp. 24-38.
Hirschkind, Charles (2006), “Cassette Ethics: Public Piety and Popular Media in Egypt”, in book Religion, media, and the public sphere - by Birgit Meyer & Annelies Moors, Indiana University Press
Hjarvard, Stig (2004), “From Bricks to Bytes: The Mediatization of a Global Toy Industry”, in I. Bondebjerg and P. Golding (eds), European Culture and the Media, pp. 43–63, Bristol: Intellect Books.
Hjarvard, Stig (2008). “The Mediatization of Religion: A theory of the media as agents of religious change”. Northern Lights 6(1): 9-26.
Hjarvard, Stig (2013). The Mediatization of Culture and Society. London: Routledge.
Hjarvard, Stig (2016): Mediatization and the Changing Authority of Religion. Media, Culture and Society, 38 (1), 8-17.
Jiménez-Yáñez, Ricardo-María. (2018). “Framing religion in the editorials of four Spanish newspapers (2009-2010). Doxa Comunicación. 26. 145-168.
Lasswell, Harold D. (1948), “The Structure and Function of Communication in Society”, in Bryson Lyman (ed.), Communication of Ideas, New York: Harper and Brothers
Lazersfeld, P. F. and Merton, R. K. (1996). “Mass Communication, Popular Taste and Organized Social Action. In Maris, P. and Thornham, S. Media Studies: A Reader. Edinburgh: Edinburgh University Press, 14-23.
Lewin, Kurt. (1947). “Frontiers in Group Dynamics II: Channels of Group Life, Social Planning and Action Research. Human Relations 1 (2): 143–153.
Lippmann, W. (1922). Public opinion. New York: Harcourt Brace
McGregor, Brent. (1997). Live, Direct, and Biased Making Television News in the Satellite Age. London: Arnold
McNelly, John T. (1959). “Intermediary Communicators in the International Flow of News. Journalism Quarterly 36 (1): 23–26.
Niemelä, K. & Christensen, H. R. (2013). Religion in Newspapers in the Nordic Countries 1988-2008. Nordic Journal of Religion and Society, 26(1), 5-24.
Shoemaker, Pamela J. and Stephen D. Reese. (1996). Mediating the Message: Theories of Influences on Mass Media Content. 2nd ed. White Plains, NY: Longman
Thinley, Dorji, (2009). Cultural Maintenance and Promotion: The Print Media's Role in Providing Space for Knowledge and Discourse, Thimphu Centre for Bhutan Studies Heidelberg CrossAsia publisher
White, David Manning. (1950). The ‘Gate - Keeper’: A Case Study in the Selection of News. Journalism Quarterly 27 (4): 383–396
Whittaker, Jason (2000) Producing for the Web (Media Skills), 1st Edition, Routledge Publisher
Willet, Herbert L (2006), religious journalism, religious education: the official journal of the religious education association, 5:4