اسدی، ناصر(1399). «بررسی شیوههای مداخله والدین در استفاده فرزندان از رسانهها». نشریه رسانه، سال سیویکم، شماره سوم، صص: 110-83.
اسلامی ندوشن، محمدعلی(1383). چهار سخنگوی وجدان ایران، چاپ پنجم، تهران: نشر قطره.
اکسفورد، بری و ریچارد هاگینز(1387)، «رسانههای جدید و سیاست»، ترجمه بابک دربیکی، چاپ اول، تهران: پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی.
انگارده، امین و مینایی، بهروز(1394). «ظرفیت رسانههای جدید برای ارائه مفاهیم ارزشی(بررسی موردی بازیهای رایانهای)»، نشریه الکترونیکی دین و رسانه(اداره کل پژوهشهای اسلامی رسانه)، سال دوازدهم، شماره هشتم: http://pajuhesh.irc.ir
بابایی، رضا(1385). «درآمدی بر مخاطبشناسی»، فصلنامه پیام، شماره هفتادوهفتم، صص: 24-4.
بشیر، حسن و حاتمی، امیر(1396). «بررسی نقش آگهیهای بازرگانی تلویزیون در ترویج سبک زندگی(مطالعه موردی: آگهیهای بازرگانی شبکه جم در زمستان 1394)»، دوفصلنامه رسانه و فرهنگ، سال هفتم، شماره دوم، صص: 46-23.
تقیآبادی، سیدامیر(20/8/1396). «راهکارهایی برای جذب مخاطب در دو دقیقه»، روزنامه دنیای اقتصاد: https://www.eghtesadonline.com
جادری، محمد(1388). «شرکتها، رسانهها و دولت در ایالات متحده آمریکا: بررسی دیدگاههای نوآم چامسکی». فصلنامه مطالعات منطقهای: اسرائیل شناسی- آمریکاشناسیِ مرکز پژوهشهای علمی و مطالعات استراتژیک خاور میانه، سال دهم، شماره 4و3، صص 143-113.
چامسکی، نوآم(1385). کنترل رسانهها، ترجمه ضیاء خسروشاهی، چاپ دوم، تهران: درسا.
چامسکی، نوآم(بیتا). مصاحبهای با پایگاه اینترنتی salon، «چامسکی؛ رسانه، قدرت، نئولیبرالیسم و جاسوسیهای آمریکا»، خبرگزاری تسنیم https://www.tasnimnews.com
حسنلی، کاووس(1390). «حدیث خوش سعدی، نظری به زندگی، روزگار، اشعار و اندیشههای سعدی در گفتوگو با کاووس حسنلی»، کتاب ماه ادبیات، شماره چهل و هشتم، صص: 23-16.
خواجهئیان، داتیس؛ امیدی، افشین و اسماعیل نوروزی(1398). «درگیرسازی مخاطب در رسانهها: ارائه چارچوبی مفهومی»، نشریه رسانه، سال سیام، شماره 3، صص: 69-47.
خجستهی باقرزاده، حسن(1397). «تشخصسازی یا مدیریت تاثیرگذار هویت در شبکههای اجتماعی»، دوفصلنامه رسانه و فرهنگ، سال هشتم، شماره دوم، صص: 98-73.
دشتی، علی(1380). قلمرو سعدی، چاپ سوم، تهران: انتشارات اساطیر.
دهخدا، علیاکبر(1377). لغتنامه، چاپ دوم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
دهشیری، محمدرضا(1388). «رسانه و فرهنگسازی»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره دوم، شماره هشتم، صص: 208-179.
زرینکوب، عبدالحسین(1379). حدیث خوش سعدی(درباره زندگی و اندیشه سعدی)، چاپ سوم، تهران: نشر سخن.
سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی(1397). «تفکر و سواد رسانهای»، کتاب درسی پایه دهم، چاپ سوم، تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران.
سعدی، مصلحالدین(1384 الف). بوستان، تصحیح غلامحسین یوسفی، چاپ سوم، تهران: انتشارات خوارزمی.
سعدی، مصلحالدین(1384 ب). گلستان، تصحیح غلامحسین یوسفی، چاپ سوم، تهران: انتشارات خوارزمی.
عبادیان، محمود(1386). «گلستان و حقوق طبیعی»، سالنامه سعدیشناسی، دفتر دهم، صص: 97-92.
فروغی، محمدعلی(1385). کلیات سعدی: تصحیح و مقدمه محمدعلی فروغی، چاپ چهارم، تهران: انتشارات هرمس.
قربانی، محمدرضا(بیتا). «از مخاطبگریزی تا مخاطبپذیری». ماهنامه رادیو، سال سوم، شماره چهاردهم، صص: 35-29.
مجاورِ شیخان، محمد؛ ببران، صدیقه و علیاصغر کیا(1399). «نقش رسانه ملی در توسعه ارتباطات میان فرهنگی»، دوفصلنامه رسانه و فرهنگ، سال دهم، شماره اول، صص: 292-273.
محمدقاسمی، حمید(1387). جلوههایی از هنر تصویرآفرینی در قرآن، چاپ سوم، تهران: شرکت انتشارات علمی و فرهنگی.
معینالدینی، محمد و خلیلیِ زیدانلو، محمدرضا(24/12/1394). «بررسی نحوه جذب مخاطب در شبکههای ماهوارهای»، دومین کنفرانس بینالمللی پژوهش در علوم و تکنولوژی، ترکیه(استانبول).
میلانی، عباس(1378). «سعدی و سیرت پادشاهان، مدخلی بر بحث سعدی و تجدد»، سالنامه سعدیشناسی. شماره چهل و یکم، صص: 137-111.
نیری، محمدیوسف(1390). «موج سخن در غزل سعدی»، سالنامه سعدیشناسی، دفتر چهاردهم، صص:30-18.
هارجی، اون؛ ساندرز، کریستین و دیوید دیکسون(1384). مهارتهای اجتماعی در ارتباطات میانفردی، ترجمه مهرداد فیروزبخت و خشایار بیگی، چاپ دوم، تهران: انتشارات رشد.
یوسفی، غلامحسین(1386). دیداری با اهل قلم، جلد یکم، چاپ سوم، تهران: انتشارات علمی.
یوسفی، غلامحسین(1377). «کاغذ زر»، سالنامه سعدیشناسی. دفتر اول، صص: 150-113.