آشوری، داریوش (1386)، تعریف ها و مفهوم فرهنگ، تهران: نشر آگه.
آگ، شورش (1389)،« بررسی رابطه برنامه های صداوسیما با هم ارایی قومی -مطالعه موردی استان آذربایجان غربی،»مجموعه مقالات برگزیده: اولین همایش ملی قومیت، هم گرایی ملی و امنیت پایدار، ارومیه:انتشارات دنیای کتاب واژه.
انوری ،حسن. (1138)، فرهنگ بزرگ سخن، ج 4، تهران: نشر سخن.
باهنر، ناصر(1378)، فصلنامه رادیو و تلویزیون، تهران، انتشارات دانشکده صدا و سیما، پیششماره 2، ص70.
چراغی، نسریم و اسلامپناه، مریم (1394)، شبکههای اجتماعی لاین، گوگلپلاس، اینستاگرام و نقش آن بر فرهنگ شهروندی و قانونمداری، کنفرانس سالانه رویکردهای نوین پژوهشی در علوم انسانی، تهران، موسسه ایدهپرداز پایتخت ویرا.
حسنی فر، عبدالرحمان و ابوالحسنی، الهه (1390)، بررسی نقش تلویزیون در حوزة نقد و شیوة مناظره، دوفصلنامة علمی پژوهشی مطالعات میان رشته ای در رسانه و فرهنگ، ش 2.
خانیکی، هادی (1386)، فرهنگ جمعی و رسانههای نو؛ قابل دسترسی در : http://www.nasour.net
دادگران، سید محمد ( 1377 )، مبانی ارتباطات جمعی، چاپ دوم، تهران: انتشارات فیروزه.
درویشی، مسلم و پرهیزکاری، زهرا (1392)، نقش جهانی شدن بر هویت و فرهنگ و تاثیر آن بر المانهای شهری، اولین کنفرانس معماری و فضاهای شهری پایدار، مشهد، گروه پژوهشهای کاربردی پرمان.
رحمانزاده، سیدعلی و غفاری معین، زهرا (1390)، بررسی نقش رسانه ملی در توسعه ارتباطات بین فرهنگی در میان اقوام ایرانی از دیدگاه صاحبنظران، مجله مطالعات رسانهای، سال ششم، شماره سیزدهم، صص 249-233.
سلطانی فر، احسان و روشن دل اربطانی، طاهر(1390)، مدل مفهومی تبیین گفتمان حاکمیت، مردم و رسانه با رویکرد پدافند غیرعامل، دوفصلنامة علمی پژوهشی مطالعات میا نرشته ای در رسانه و فرهنگ.
عبداللهتبار، هادی (1396)، بررسی تاثیر شبمههای مجازی بر تحول ارتباطات میان فرهنگی، مطالعات آینده پژوهی و سیاستگذاری، دوره3، شماره 4، صص38-32.
فرجی، سعید و یزدانی، علی (1395)، برنامهریزی و تبیین مولفههای موثر بر شکلگیری و ارتقای تعاملات اجتماعی در فضاهای شهری نمونه موردی: خیابان لالهزار، همایش بینالمللی افقهای نوین در مهندسی عمران، معماری و شهرسازی و مدیریت فرهنگی شهرها، تهران، انجمن افق نوین علم و فناوری.
فقیهی، سارا؛ مظفری، افسانه و فرهنگی، علیاکبر (1395)، نقش شبکههای اجتماعی بر پذیرش فرهنگ غرب، دومین همایش ملی سبک زندگی و خانواده پایدار، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران.
کاظمزاده، موسی و کوهی، کمال (1389)، نقش وسایل نوین ارتباط جمعی در توسعه فرهنگی، نامه پژوهش فرهنگی، سال دوازدهم، شماره دوازدهم، صص 212- 183.
محسنیا ن راد، مهدی (1384)، بازار پیام و آینده ارتباطات میان فرهنگی،فصلنامه علوم اجماعی،31،37.
محسنیا ن راد، مهدی (1391 )، ارتباطات انسانی، تهران، سمت.
محسنیان راد، مهدی (1369)، ارتباط شناسی: ارتباطات انسانی :میان گروهی و جمعی،تهران: سروش.
Dube, s.c. (2007). Modernization and development, new york, mc graw-hill.Geertz, C. (5369). Old Societies & New States: The Quest For Modernity, New York: FreePress.
Hodges, S.D. & K.J. Kelin. (2001). Regulating the Costs of Empathy: the Price of Being Human. Journal of Socio-Economics.
Kuper, Adam, Jessica Kuper, The Social ScienceEncyclopedia,London, Routledge & Kegan paul, 1985.
Samovar. Larry A., Richard E. Porter,Intercultural Communication:A Belmont, Wadsworth,2013.