- مهدیزاده، سید محمد (1389). نظریههای رسانه؛ اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: همشهری.
- اسولیوان، تام و دیگران (1385). مفاهیم کلیدی ارتباطات، ترجمه میر حسن ریشزاده، تهران: فصلنو.
- تانکارد، جمز؛سورین، ورن (1386). نظریههای ارتباطات، ترجمه علیرضا دهقان، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- مک کوایل، دنیس (1385). نظریه ارتباطات جمعی، ترجمه پرویز اجلالی، تهران: دفتر مطالعات و توسعه رسانهها.
- Baum, M. (2003). "Soft news and political knowledge: Evidence of absence or absence of evidence"? , Political Communication, 20, 173–190.
- Baum, M. A., & Jamison, A. S. (2006). "The Oprah effect: How soft news helps inattentive citizens vote consistently", Journal of Politics, 68, 946–959.
- Moy, P., Xenos, M. A., & Hess, V. K. (2005). "Communication and citizenship: Mapping the political effects of infotainment", Mass Communication and Society, 8, 111–131.
- Brewer Paul R. & Marquardt, Emily (2007). "Mock News and Democracy: Analyzing the Daily Show", Atlantic Journal of Communication, Volume 15, and Issue 4, 249–267.
- Ban, Hyun (2008). "Soft news." In W. Donsbach (Ed), Encyclopedia of Communication (Vol. VII), London: International Communication Association/Blackwell Publishing, 2008: 4736- 4738.
- Van Zoonen, L. (2005). Entertaining the citizen: When politics and popular culture converge, NewYork: Rowman and Littlefield.
- Nieland, Jörg-Uwe (2008). "Politainment", In W. Donsbach (Ed), Encyclopedia of Communication (Vol. VII), London: International Communication Association/Blackwell Publishing: 3659-3661.
- Schultz, David (2012). Politainment: The Ten Rules of Contemporary Politics: A citizens' guide to understanding campaigns and elections.
- Blumler, J. G., & Gurevitch, M. (1995). The crisis of public communication, London: Routledge.
Baym, Geoffrey (2008). "Infotainment" In W. Donsbach (Ed), Encyclopedia of Communication (Vol. VII), London: International Communication Association/Blackwell Publishing, 2008: 2276- 2280