آشوغ، مسعود و دیگران (1392)، «کاربردنظریة رفتار برنامهریزیشده برای پیشبینی رفتارهای ایمن رانندگیدر رانندگانکامیون»، فصلنامة علمیپژوهشی آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، س 1، ش 3.
براتی، مجید و دیگران (1390)، «اثربخشی آموزش مهارت جرئتمندی در کاهش هنجارهای انتزاعی ترغیبکنندة مصرف مواد مخدر دربین دانشجویان»، مجلة علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان،دورة 18، ش 3.
بشیریان، سعید و دیگران (1391)، «کاربرد تئوری رفتار برنامهریزیشده در پیشبینی فاکتورهای مؤثر بر سوءمصرف مواد در نوجوانان»، مجلة دانشگاه علوم پزشکی فسا، س 2،ش3.
داوری، علی و آرش رضازاده (1392)، مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار PLS، تهران: جهاد دانشگاهی.
طاووسی، محمود و دیگران (1389)،«توسعة نظریة عمل منطقی با سازة خودکارآمدی و مقایسة برازش و پیشبینیکنندگی آن با نسخة اولیة این نظریه با روش تحلیل مسیر، برای پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر در نوجوانان»، مجلة پزشکی هرمزگان، س 14، ش 1.
محمدی مقدم، یوسف و دیگران (1391)، «بررسی رابطة اقتصاد مقاومتی، گرایش کارآفرینانه و مدیریت دانش»، مجلة مدیریت سازمان های دولتی، ش 2.
Ajzen, I. (1985), “From Intentions to Actions: a Theory of Planned Behavior”, J.Kuhl andJ.Beckman (eds.), Action-Control: From Cognition to Behavior, Springer, Heidelberg.
Ajzen, I. and M.Fishbein (eds.) (1980), Understanding Attitudes and Predicting Social Behavior, N. J.:Prentice-Hall, Englewood Cliffs.
Akdogan, M. S. and U.S.Ozgener (2012), “The Effects of Consumer Ethnocentrism and Consumer Animosity on the Repurchase Intent: the Moderating Role of Consumer Loyalty”,
Emerging Markets Journal, vol. 2:<
http://emaj.pitt.edu>.
Anna, V. J. and P.B.Malcolm (2011), “Consumer Ethnocentrism and Attitudes toward South African Consumables in Mozambique”, African Journal of Economic and Management Studies, vol. 2, no. 1.Cleveland, M. and W.Chang (2009), “Migration and Materialism: the Roles of Ethnic Identity, Religiosity, and Generation”, Journal of Business Research, vol. 62, no. 10.
Cleveland, M. andM. Laroche (2007), “Acculturation to the Global Consumer Culture: Scale Development and Research Paradigm”,Journal of Business Research, vol. 60, no. 3.
Cleveland, M., M. Laroche, and R. M. Hallab (2013), “Globalization, Culture, Religion, and Values: Comparing Consumption Patterns of Lebanese Muslims and Christians”, Journal of Business Research, vol.66.
Deb, M. and H. R. Chaudhuri(2012), “Assessing the Ethnocentric Tendencies of Different Age-Cohorts in an Emerging Market”, Journal of Indian Business Research, vol. 4, no. 4.
Ettenson, R. and J. G. Klein (2005), “The Fallout from French Nuclear Testing in the South Pacific: A Longitudinal Study of Consumer Boycotts”, International Marketing, vol. 22, no. 2.
Forsyth, Donalson R. (1992), “Judging the Morality of Business Practices: The Influences of Personal Moral Philosophies”, Journal of Business Ethics, vol. 11.
Ghorbani, Azar, M. Karimi, and S. Mohammadi (2013), “The Role of Banks in the Realization of Resistive Economy Goals”,European Online Journal of Natural and Social Sciences, vol. 2, no. 3.
Han, C.M. and V.Terpstra (1988), “Country of Origin Effects for Uni-National and Bi-NationalProducts”, Journal of International Business Studies, vol. 19, no. 2.
Hulland, J. (1999),“Use of Partial Least Squares (PLS) in Strategic Management Research: a Review of Four Recent Studies”,Strategic Management Journal, vol. 20, no. 2.
Javalgi, R.G. et al. (2005), “An Application of the Consumer Ethnocentrism Model to French Consumers”, International Business Review, vol. 14, no. 3.
Jimenez, N. H. and S.San Martin (2010), “The Role of Country-of-Origin, Ethnocentrism and Animosity in Promoting Consumer Trust, The Moderating Role of Familiarity”, International Business Review, vol. 19,no. 1.