امینی، محمدامین (1384)، تربیت هنری درقلمروآموزش و پرورش تهران: نشرآییژ
آزاده فر،محمدرضا(1388)،کارآیی نهادهای آموزش هنری بر بنیان های متغیرهای اقتصادی،فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران،(2) 2،صص 136 -119.
بازرگان، عباس (1383 ). ارزشیابی آموزشی: مفاهیم، الگوها و فرآیندهای عملیاتی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت)
بازرگان، عباس(1383) ، "نگاهی به تجربه های بین المللی و ملی در ارزیابی درونی و برونی دانشگاهها"،اولین همایش ارزیابی درونی دانشگاهی، دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران.
بقایی شیوا، نعمت الله ( 1374 ). بررسی و طراحی الگوی ارزیابی مناسب برای اعتباربخشی دبیرستان های نظام جدید آموزش متوسطه، پایان نامه کارشناسی ارشد، گروه تعلیم و تربیت،دانشگاه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه تهران.
پاکسرشت، محمد جعفر (1367)، نظریه های تربیتی و چالش های نظریه پردازی در آموزش و پرورش ایران ،فصلنامه نوآوری های آموزشی ، تابستان 1386 - شماره 20 ، از صفحه 125 تا صفحه 148.
پرداختچی، محمدحسن( 1375) نقش نظارت و راهنمایی آموزشی در بهبود کیفیت آموزش،چاپ اول، تهران، انتشارات ارسباران
حسینی ،سید محمد ، عزیزی،سید محمود ، مطور، معصومه ، (1391)، الگویی برای بازنگری در برنامه درسی آموزش عالی هنر، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر،24
حسین زاده، محسن (1379)، بررسی نظرات مدیران و دبیران دینی در مورد عوامل افزایش دهندة کیفیت آموزشی درس دینی، پایان نامة کارشناسی ارشد ، دانشکد ة علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان.
دوستی ثانی،مرتضی(1377)درآمدی بر جامعه شناسی هنر و مقوله توسعه،در مجموعه مقالات گردهمایی پژوهشی مدیریت و هنر،مرکز مطالعات و تحقیقات هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
-سلیمی ،سید جواد ، 1391، مطالعه تطبیقی نحوه پذیرش دانشجوی کارشناسی هنر در ایران و 9 کشور جهان، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر،20
-سند تحول راهبردی نظام اموزش عالی کشور در حوزه هنر
-شعبانی ورکی، بختیار(1379) ،رویکردهای یاددهی - یادگیری (مفاهیم ، بنیادها و نظریه ها)،مشهد:شرکت به نشر
-صالحی، سودابه ، 1391،گفتمان خلاقیت و آموزش هنر؛مورد پژوهی یک تدریس، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر،80
علی احمدی، علیرضا و سعید نهائی، وحید(1386) توصیفی جامع از روش های تحقیق، تهران، تولید دانش
-عمادزاده،مصطفی(1384)اقتصاد آموزش و پرورش، اصفهان،انتشارات جهاد دانشگاهی.
-فروغی ابری ،احمدعلی و زهره سعادتمند و سیدعباس خلیقی پور(1387) راهکارهای ارتقای کیفیت آموزشی رشته های علوم قرآنی از دیدگاه استادان و دانشجویان مؤسسة آموزش عالی آزاد علوم قرآنی و معارف اسلامی غدیر ،دانش و پژوهش در علوم تربیتی برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان اصفهان شمارة بیستم زمستان،1387 ،صص 188 167
-فرهمند خواه ،حسن ، دستور، مجتبی و سفلایی، احمد ، 1391،ارزیابی برنامه درسی هنر در آموزش عالی، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر،42
-قهرمانی، عباس .(1382)،بررسی نظرات فراگیران و معلمان در خصوص عوامل مؤثر بر کیفیت تدریس، پایان نامة کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن.
-محمدزاده، مهدی(1384)،آموزش و حیطه کیفی هنر،اولین هم اندیشی معنویت و هنر،تهران:فرهنگستان هنر، 263 الی 271.
-محمدی و همکاری، (1384) گزارش سالیانة دانشگاه کورتن استرالیا، 2003؛
-محمدی، رضا و همکاران(1384)، ارزشیابی کیفیت در آموزش عالی: مفاهیم، اصول، رو شها و معیارها، تهران، انتشارات سازمان سنجش آموزش کشور.
مریدی، محمدرضا(1391)،مطالعه تطبیقی آموزش عالی و آموزش آماتوری هنر در ایران، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر،329 الی 342
-مریدی،محمدرضا(1390). بررسی تطبیقی آموزش آماتوری هنر و آموزش همگانی هنر در آموزش عالی هنر ایران،پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات.
مهدیزاده تهرانی، آیدین و عظیمی، شادی (1391)،بررسی ارزشیابی آموزشی در آموزش عالی هنر، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر،247 الی 266
مهرمحمدی، محمود (1383). آموزش عمومی هنر: چیستی، چرایی و چگونگی.انتشارات مدرسه.
میرزابیگی،علی(1380)برنامه ریزی درسی و طرح درس در آموزش رسمی و تربیت نیروی انسانی،تهران:انتشارات یسطرون.
میرزامحمدی، محمد حسین ، سبحانی نژاد ،مهدی و محرم زاده، علیرضا(1391)،بررسی رویکردهای تربیت هنری و نقش هریک در پرورش تفکر، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر،87
نیستانی، محمدرضا(1383)،ارزیابی در آموزش عالی قابل دسترس در وب سایت اینترنتی، http: //www.educationplan.persianblog.com
هاشمی ،سید محسن(1391)،مطالعه تطبیقی نحوه پذیرش دانشجو در رشته های سینما و تئاتر در چند کشور خارجی بر حسب دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، مجموعه مقالات اولین همایش ملی آموزش عالی هنر،27.
یمنی دوزی سرخابی و ثمری،عیسی(1389) ،تصویر دانشجویان از دانشگاه پیام نور و کارکردهای آن در آموزش عالی ایران،فصلنامه انجمن آموزش عالی ایران, نسخه 3.
یمنی دوزی سرخابی، محمد (1391)، کیفیت در آموزش عالی، تهران : انتشارات سمت
یمنی دوزی سرخابی،محمد(1382)،برنامه ریزی توسعه دانشگاهی:نظریه ها و تجربه ها، تهران : انتشارات دانشگاه شهید بهشتی .
یقینی، محمود(1383)، بررسی نظرات کارکنان وظیفه ارتش منطقة اصفهان در مورد عوامل افزایش دهندة کیفیت آموزش های عقیدتی سیاسی، پایان نامة کارشناسی ارشد ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان.
Darling-Hammond, L. Snyder, J. (2000); “Authentic Assessment of Teaching in Context”; Elsevier,Journal of Teaching and Teacher Education, Vol.16,pp. 523-545.
Anderson. W. and Kuroleun .M. (1985). Perspective sonchool، learning illsdale.145-Angeles: Getty Publications.