خرمایی، علیرضا و آرمان ذاکر. (1389). بررسی الگوهای زبانشناختی برجستهسازی در عناوین خبری نشریات ورزشی ایران. مجله ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد سال دوم، شمارة دوم ص 35-57.
ستوده، منصور، 1383. موارد آشنایی زدایی و برجستهسازی در اشعار مهدی اخوان ثالث. پایاننامة کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی. دانشگاه شیراز.
شاهنواز، حمیدرضا، 1382. بررسی زبانشناختی آگهیهای تبلیغاتی. پایاننامة کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی. دانشگاه تربیت مدرس.
غلامیپور، نیکی. 1382. برجستهسازی در نمایشنامههای بهرام بیضایی. پایاننامة کارشناسی ارشد زبانشناسی همگانی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
فروغ، صهبا. برجستهسازی واژه و ترکیب در شعر مهدی اخوان. پژوهشنامة علوم انسانی (ویژهنامة زبان و ادب فارسی). بهار و تابستان: 147-162.
قدیمی، محسن. 1382. آشنایی زدایی در اشعار یدالله رویایی. پایاننامة کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی: دانشگاه گیلان.
صفوی، کورش 1383. درآمدی بر معناشناسی (چاپ دوم)، تهران: انتشارات پژهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی.
Brown G. and G. Yule. 1983, Discourse Analysis, Cambridge: Cambridge University Press.
Croft W. and D. A. Cruse. 2004, Cognitive Linguistics. Cambridge: Cambridge University Press.
Dor, D. 2003. On Newspaper Headlines and Relevance Optimizers. Journal of Pragmatics, 35:695-721.
Haspelmath. M, 2002, Understanding morphology, Arnold: London.
Ifantidou . 2008. Newspaper headlines and relevance: Ad hoc concepts in ad hoc contexts. Journal of Pragmatics, Volume 41, Issue 4, April 2009, Pages 699-720.
Lobner. S, 2002, Understanding semantics, Arnold: London.
Sperber, D. and Deirdre Wilson. 1986 Relevance: communication and cognition. Harvard University Press.
Taylor, J. R. 1995. Linguistic categorization, 2nd ed. Oxford: Clarendon Press.