1. ازکمپ، استوارت، 1385، روانشناسی اجتماعی کاربردی، ترجمۀ فرهاد ماهر، انتشارات آستان قدس رضوی، شرکت بهنشر، چاپ پنجم.
2. اسکندری، علی،1390 ، تأثیر تبلیغات بازرگانی بر کودکان، تهران، انتشارات مبلغان.
3. افشارمهاجر، کامران، 1387، گرافیک تبلیغات چاپی در رسانهها، تهران، انتشارات سمت.
4. اعوانی، شهین، 1389، «آیا فایدهگرایی همان لذّتگرایی است؟» ، فصلنامۀ تأملات فلسفی، شماره ششم، صص7-32.
5. امینی، اکرم، 1389، «بازنمایی زن در تبلیغات تجاری ایران و جهان»، کتاب ماه علوم اجتماعی، شماره26، صص91-103.
6. انصاریان، معصومه، 1377، «تلویزیون، تبلیغات، کودکان»، هنر هشتم، شماره12، صص20-21.
7. بیابانگرد، اسماعیل؛ حسینی انجدانی، مریم، بیتا، «بررسی نظری تأثیر آگهیهای تبلیغات تلویزیون بر نگرش و رفتار کودکان»، پژوهش و سنجش، صص249-259.
8. رسولی، محمدرضا، 1389،«مطالعۀ تطبیقی قوانین تبلیغات تجاری»، فصلنامۀ انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال ششم، شماره19، صص29-61.
9. ساجدی، اکبر، 1381، رسانه، آینه اسوهها، تهران، مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
10. ساجدی، اکبر و نعمتی، علی، بهار 1391، « تبلیغات بازرگانی در بستر اخلاق حرفهای»، فصلنامۀ علمی- پژوهشی پژوهش نامۀ اخلاق، سال پنجم شمارۀ15، صص57-76.
11. ستوده، هدایت الله، 1390، روانشناسی اجتماعی، انتشارات آوای نور، تهران، چاپ چهاردهم.
12. سلطانی، مرتضی، 1384، اخلاق تبلیغات بازرگانی، تهران، مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
13. سنتیروال، براندون اس، 1377، «آیا تماشای تلویزیون موجب افزایش پرخاشگری در کودکان میشود؟»، ترجمۀ وحیده عرفانی، مجلۀ پژوهش و سنجش، شمارۀ 15 و 16.
14. طالبی، محمد، بیتا، «آگهیهای میان برنامهای تلویزیون، تجاوز به حقوق مخاطب»، فصلنامه رسانه، سال یازدهم، شماره14، صص56-63.
15. علیا، مسعود، 1391، فرهنگ توصیفی فلسفۀ اخلاق، تهران، انتشارات هرمس.
16. قانع، احمدعلی، 1392، «آسیبشناسی فقهی و اخلاقی تبلیغات بازرگانی»، مطالعات فرهنگ-ارتباطات، سال چهاردهم، شمارۀ بیست و یکم، صص157-178.
17. کالینسون، دایانه، 1380، پنجاه فیلسوف بزرگ، ترجمۀ محمد رفیعی مهرآبادی، تهران، عطایی.
18. میل، جان استوارت، 1388، فایدهگرایی، ترجمه و تعلیق مرتضی مردیها، تهران، نشر نی.
19. مولانا، حمید، 1381، «تبلیغات بازرگانی و رسانه»، پژوهش و سنجش، سال نهم، شماره29، صص11-34.
20. نوریان، مجید، 1383، الگوی مصرف در اسلام و غرب، تهران، مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما.
21. Arend, Patricia, 2014, Gender and Advertising, A. Trier-Bieniek et al., (Eds.), Gender & Pop Culture, Sense Publishers, pp. 53–79.
22. Bunnin, Nicholas & James, E.P. 2003, The Blackwell Companion to Philosophy, Blackwell Publishing, Second Edition.
23. Bunnin, Nicholas & Yu, Jiyuan, 2004, The Blackwell Dictionary of Western Philosophy , Blackwell Publishing.
24. Bayles, Michael. D, 1968, Contemporary Utilitarianism, New York, Library of Congress Catalog Card Number 68.
25. Cohan, John Alan, 2001, Towards a New Paradigm in the Ethics of Women’s Advertising, Journal of Business Ethics 33, Kluwer Academic Publishers, Printed in the Netherlands, pp. 323–337
26. Graham, Gordon, 2004, Eight Theories of Ethics, London & New York, Routledge.
27. Lyons, David, 2002, Forms and limits of utilitarianism, New York, Oxford University Press.
28. Mackinnon, Barbara, 1998, Ethics Theory and Contemporary Issues, Stanford, Wadsworth.
29. Mandeville, Bernard, 1732, The Fable of the Bees or Private Vices, Publick Benefits, Vol. 1, Online Library of Liberty.
30. Moore, Elizabeth. S, 2004, Children and the Changing World of Advertising, Journal of Business Ethics 52, Kluwer Academic Publishers, Printed in the Netherlands, pp.161–167.
31. Sama, Linda M. & Shoaf, Victoria, 2002, Ethics on the Web:ApplyingMoral Decision-Making tothe New Media, Journal of Business Ethics 36, Kluwer Academic Publishers. Printed in the Netherlands pp.93–103.
32. Tungate, Mark, 2007, a global history of advertising, London and Philadelphia, published by Kogan Page.
33. Unnikirshnan, Namita & Bajpai, Shailja, 1990, The impact of advertising on children, New Delhi, Sage.