- استریت، جان (1384)، رسانههاى فراگیر؛ سیاست و دموکراسی، ترجمه: حبیب الله فقهی نژاد، مؤسسه انتشاراتی روزنامه ایران، تهران.
- بشیر، حسن (1385)، تحلیل گفتمان: دریچهاى براى تحلیل ناگفتهها، تهران: مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (ع).
- بشیر، حسن (1390)، رسانههاى بیگانه: قرائتی با تحلیل گفتمان. تهران: انتشارات سیمای شرق.
- پیرنجمالدین، حسین و مرندی، سیدمحمد (1389)، «گفتمان شرقشناسانه در بازنماییهای رسانهای غرب از ایران»، فصلنامه تحقیقات فرهنگی، دوره سوم، شماره 2، صص 100-83.
- سروی زرگر، محمد (1390)، «نشانهشناسى بازنمایی خانواده در آگهیهای بازرگانی تلویزیون»، پژوهشهای ارتباطی، سال هجدهم، شماره 3، صص 62-33.
- سورین، ورنر و جیمز تانکارد (1386)، نظریههاى ارتباطات، ترجمه: علیرضا دهقان، چاپ سوم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
- شکرخواه، یونس (1381)، خبر، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- فرقانی محمد مهدی و احمدی، علی (1390)، تصویر سازی فعالیتهای هستهای جمهوری اسلامی ایران در شبکههای تلویزیونی بین المللی، پژوهشهای ارتباطی، سال هجدهم، شماره 3، صفحات 63-91.
- فرکلاف، نورمن (1387)، تحلیل انتقادى گفتمان، (گروه مترجمان)، تهران: مرکز مطالعات و توسعه رسانهها.
- مهدیزاده، سیدمحمد (1389)، رسانه و بازنمایی، تهران، دفتر و مطالعات توسعه رسانهها.
- مهدیزاده، سیدمحمد (1391)، نظریههای رسانه؛ اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران، چاپ دوم، همشهری.
- میرفخرأیی، تژا (1383). فرآیند تحلیل گفتمان، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
- Edy, J. A. &Meirick, P.C,(2007). “Wanted, dead or alive: Media frames, frame adoption, and support for the war in Afghanistan”. Journal of communication, 57: 119-141.
Van Grop, B, (2007). “The Constructionist Approach to framing: Brining the Culture back”. Journal of communication, 57 (1): 60-78