پیکارد، رابرت جی (1383). اقتصاد رسانه، ترجمة داود حیدری، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.
تریوتلر، نارس ام. (1387). اقتصاد رسانه رویکرد نظری رسانهای، ترجمة محمد حقشناس،، بازیابی در 16/9/1394.
خجسته، حسن (1393). جامعه، موسیقی، رادیو، تهران: سروش.
روشندل، طاهر (1387). «چیستی مدیریت رسانه»، فصلنامة رسانه (علمی ـ ترویجی)، تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها، ش 70.
فرهنگی، علیاکبر و دیگران (1383). «نگرشی بر بنیانهای نظری مدیریت سازمانهای رسانهای»، فصلنامة دانش مدیریت، دانشکدة مدیریت دانشگاه تهران، ش 66.
کونگ، لوسی (1392). مدیریت راهبردی رسانه، ترجمة ابراهیم روزدار، معاونت برنامهریزی و نظارت سازمان صدا و سیما.
ﻣﻚ ﻛﻮﺋﻴﻞ، دﻧﻴﺲ (1382). درآﻣﺪی ﺑﺮ ﻧﻈﺮیة ارﺗﺒﺎﻃﺎت ﺟﻤﻌﻲ، ﺗﺮجمة ﭘﺮوﻳﺰ اﺟﻼﻟـﻲ، ﺗﻬﺮان: ﻣﺮﻛﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎت و ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت رﺳﺎﻧﻪها.
Block, Peter et al. (2001). Managing in the Media, London: Focal Press.
Scott, Richard (1992). Organizational Rational, Natural and Open Systems, Prentice-Hall.