- انصاری، مسعود. (1390). «بررسی علل و عوامل مرتبط با استفاده کاربران از شبکههای اجتماعی»، پایاننامه کارشناسی ارشد، پردیس آموزشهای نیمه حضوری، دانشگاه علامه طباطبایی.
- بندگیمنفرد، سعیده. (1391). «تحلیل محتوای مضامین فرهنگی و اجتماعی در شبکههای اجتماعی (مورد پژوهشی: فیسبوک و جوانان شهر تهران)»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه غیرانتفاعی سوره تهران.
- رجبی، زهره. (1388). «بازنمایی گرایشهای سیاسی کاربران ایرانی در شبکههای اجتماعی مجازی»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
- زنگوئی، فرنوش. (1391). «بازنمایی هویت مجازی دانشجویان شهر تهران در شبکههای اجتماعی مجازی؛ مطالعه موردی: کاربران فیسبوک»، پایان نامه کارشناسی ارشد، پردیس نیمه حضوری دانشگاه علامه طباطبایی.
- ضیاییپرور، حمید. (1388). «ویژگیهای شبکههای اجتماعی»، ماهنامه استاندارد، شماره 210.
- کاستلز، مانوئل. (1384). عصر اطلاعات، اقتصاد، جامعه و فرهنگ، ظهور جامعة شبکهای، ترجمة احد علیقلیان و افشین خاکباز، جلد اول، تهران:طرح نور.
- کوثری، مسعود. (1386). جهان فرهنگی گاربران ایرانی اینترنت در شبکه دوستیابی اورکات، تهران: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
- محمدنیاییبایگی، زهره. (1386). «بررسی ویژگیهای شبکه اجتماعی دانشجویان (مطالعه موردی دانشجویان سال آخر کارشناسی دانشگاه مازندران)»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، دانشگاه مازندران.
- مهدیزاده، محمد. (1391). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: همشهری.
- مولایی، محمدمهدی. (1391)، «شبکههای اجتماعی آنلاین و گسترش سبک زندگی جهان وطنانه»، جامعه اطلاعاتی، شمارههای 22 و 23.
- مولایی،محمدمهدی. (1392). «شبکههای اجتماعی مجازی». سایت جنگ نرم، از .
http://www.psyop.ir/?p=1723
- نظری، جواد و مختاری، مرضیه. (1388). «نقش مقولهها و واحدها در تحلیل محتوا»، ماهنامه کتاب ماه علوم اجتماعی، شماره14.
- نقیبالسادات، رضا. (1391). راهنمای عملی طرحنامهنویسی در روش تحلیل محتوی، تهران: نشر علم.
- Haythornthwaite,C. (2009). "Social networks and online community". The oxford handbook of Internet Psychology(pp.121-137). Oxford university press. Retrieved May 25, 2013, From:
http://www.oxfordhandbooks.com/view/10.1093/oxfordhb/9780199561803.001.0001/oxfordhb-9780199561803-e-009.
- Noelle J.HUM & E.Chamberlin, Perrin. (2011) "A picture is worth a thousand words: A content analysis of Facebook profile photographs", Computers in Human Behavior, 27,5:1828-1833.