- احمدیبابک(1384)،هایدگروتاریخ هستی،چاپسوم،تهران، نشرمرکز،
2- ایمورایوارویک(1388)،جغرافیایجهانیشدن،ترجمهجعفرجوانوعبداللهعبدالهی،چاپاول،تهران، نشرچاپار
3- پیری عیسی،خاکپوربراتعلی( 1384)،آسیب شناسی اجتماعی شهرونقش سرمایه های اجتماعی وکالبدی شهروندان درکاهش آن( دیدگاهی جغرافیایی)،مجله علوم اجتماعی،دوره دوم،شماره 2، دانشگاه فردوسی مشهد
4- پیری عیسی(1390)، تبیین علمی حکمروایی مطلوب و کارایی ارتباطی شهر، پایان نامه دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه تبریز
5- توسلی، غلامعباس، 1379، نظریههای جامعه شناسی، تهران، چاپ اول،تهران، انتشارات سمت
6- ساراپمادن(1382)،راهنمایی مقدماتی برپساساختارگرایی و پسامدرنیسم،ترجمه محمدرضا تاجیک، چاپ اول، تهران، نشرنی
7- شوای فرانسواز( 1386)، شهرسازی؛ تخیلات و واقعیات، ترجمه سید محسن حبیبی، چاپ سوم، تهران، انتشارات دانشگاه تهران
8- کرایبیان( 1388)،نظریه اجتماعی کلاسیک؛مقدمه ای براندیشه مارکس،وبر،دورکهیم،زیمل،ترجمه شهنازمسمی پرست، چاپ سوم، نشرآگه، تهران
9- گیدنزآنتونی(1384)،چشم اندازهای جهانی،ترجمه محمدرضاجلایی پور،چاپ اول،تهران، نشرطرح نو،
10- لینریچاردجی( 1387)،ژانبودریار،ترجمه مهرداد پارسا،چاپ اول،نشرفرهنگ صبا،تهران
لینچ کوین( 1381)، سیمای شهر، ترجمه منوچهر مزینی، چاپ پنجم، تهران، انتشارات دانشگاه تهران،
11- نوذری حسینعلی(1385)،صورتبندی مدرنیته وپست مدرنیته؛بسترهای تکوین تاریخی وزمینه های تکامل اجتماعی،چاپ دوم،تهران، نشرنقش جهان
12-وارویک ای مورای(1388)، جغرافیای جهانی شدن، ترجمه جعفر جوان، عبدالله عبداللهی، چاپ اولٰ نشر چاپار، تهران
13- هارویدیوید(1379)،عدالت اجتماعی وشهر،ترجمه فرخ حسامیان،محمدرضاحائری،بهروزمنادی زاده،چاپ دوم،تهران،نشرشرکت پردازش وبرنامه ریزی شهری،
14- حسینی سید حسن (1388)،فلسفه رسانه چیست؟، در کتاب مجموعه مقالات زیبایی شناسی و فلسفه رسانه،چاپ اول،تهران انتشارات مهر نیوشا
15- Adorno T.W. (1991), The culture industry: Selected Essays on Mass Culture, London,routledge.
16- Boykoff M.T., Boykoff J.M. (2007), Climate change and journalistic norms; a case study of US mass- media coverage, Geoforum,No.38,pp:1190-1204 available at
www.elsevier.com
17- Castells M. (2000) the power of identity, oxford: Blackwell.
18- Dikens P. (1988) urban sociology: society, locality and human nature, Harvester Wheatsheaf.
19- Flew T. (2010), Cultural economic geography and global media studies, journal of oriental society of Australia(JOSA),No.42,pp
;35-49
20- Giddens, A.(2001), The third way and its critics, Cambridge press
21- Hay I., Israel M. (2001), New making geography: communicating geography through the media, Applied geography, No.21, pp: 107-125, available online at
www.elsevier.com
22- Heung- Ling T. (2009) Media for cultural praxis: a case – study of Hong Kong in-media, University of Hong Kong
23- Knox P. and Steven P. (2000), Urban social geography, Pearson Educationpress
24- Mercille J (2005), Media effects on image: the case of Tibet, Annals of tourism research. Vol.32,No.4,pp:1039-1055
25- Prat A., Stromberg D. (2010), The political economy of mass media,
26- Pirkis J.E., Burges P.M., Francis C., Blood R.W., Jolley D.J. (2006), The relationship between media reporting of suicide and actual suicide in Australia, social science and Medicine, No.62,pp: 2874-2886, available online at
www.elsevier.com
27- Soja, E., (1996), Third space: Journeys to Los Angeles and Other Real-and-Imagined Places. Oxford: Basil Blackwell.