اکبری، حسین؛ و محمد مبارکی (1389). نقش رسانۀ ملّی در ترویج و تثبیت هویت ملّی، تهران: مرکز تحقیقات صداوسیما.
خانیکی، هادی (1386). «دین و نهاد ارتباطات؛ پیوندها و پرسشها»، رسانه، ش 69.
رضویزاده، سید نورالدین (1384). «بررسی تأثیر رسانهها بر تمایل به تغییر سبک زندگی روستایی»، فصلنامۀ علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، ش 31.
رفیعپور، فرامرز (1378). وسایل ارتباط جمعی و تغییر ارزشهای اجتماعی، تهران: کتاب فرا.
رفیعپور، فرامرز (1376). توسعه و تضاد: کوششی در جهت تحلیل انقلاب اسلامی و مسائل اجتماعی ایران، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، مرکز چاپ و انتشارات.
شجاعی، محمدصادق (1383). «جوانان، رسانهها و هویت»، معرفت، ش 87.
قاسمپور، حسن (1390). «دین و رسانه»، مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ، س 1، ش 1.
منصوری، علیرضا (1391). «دربارۀ خودمختاری صنعت رسانه و تبلیغات»، مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ، س 2، ش 1.
Assad, Soraya W. (2007). “The Rise of Consumerism in Saudi Arabian Society”, International Journal of Commerce and Management.
Austin, E. W.; B. E. Pinkleton; amd R. P. Funabiki (2007). “The Desirability Paradox in the Effects of Media Literacy Training”, Communication Research,
Fischer, Claudes (2003). “Succumbing to Consumerism: Underlying Models in the Historical Claim”, University of California, Berkeley.
Godazgar, Hossein (2007) “Islam versus Consumerism and Postmodernism in the Context of Iran”, Social Compass, Sage Publications.
Migone, Andrea (2006) “Hedonistic Consumerism: Patterns of Consumption in Contemporary Capitalism”, Review of Radical Political Economics, Sage Publications.
Schor, Juliet (2002) Understanding the New Consumerism, Inequality, Emulation and the Erosion of Well-Being, PSW-Paper.
Valkenburg, Patti M. (2000). “Media and Youth Consumerism”, Journal of Adolescent Health.
Valkenburg, Patti M and Moniek Buijzen (2003). “The Unintended Effects of Television Advertising”, Communication Research, Sage Publications.
Varul, Matthials Zick (2006). “Waste, Industry and Romantic Leisure: Veblen's Theory of Recongnition”, European Journal of Social Theory, Sage Publications.
Yang, Hyeseung (2005). “Do Media Portrayals of Affluence Foster Feeling of Relative Deprivation? Exploring a Path Model of Social Comparison and Materialism on Television Viewers' Life Dissatisfaction”, a Thesis in Mass Communications, Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Doctor of Philosophy, the Pennsylvania State University.