تاتنهایم، کارولین؛ و جولیان سیمن (1386). آموزش طراحی مد و لباس، ترجمۀ جلال خالقی، تهران: شمار شرق.
حسنیفر، عبدالرحمان؛ و الهه ابوالحسنی (1390). «بررسی نقش تلویزیون در حوزۀ نقد و شیوۀ مناظره»، دوفصلنامۀ علمی ـ پژوهشی مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ، ش 2.
دهشیری، محمدرضا (1381). «نقش رسانهها در عرصۀ سیاست خارجی در عصر جهانیشدن»، جهانیشدن و رسانهها: مجموعه مقالات ارائهشده در سمینار رسانهای ایران و آلمان (اسفند 1380)، تهران: مرکز چاپ انتشارات وزارت امور خارجه.
دهشیری، محمدرضا (1388). «رسانه و فرهنگسازی»، فصلنامۀ تحقیقات فرهنگی، دورۀ دوم، ش 8.
دیباجی، سید محمدعلی؛ زهرا رئیسمیرزایی (1390). «پرداختن به فلسفۀ رسانه»، دوفصلنامۀ علمی ـ پژوهشی مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ، ش 2.
رضاییان، علی (١٣٨٨). مبانی سازمان و مدیریت، چ 13، تهران: سمت.
سلطانیفر، احسان؛ و طاهر روشندل اربطانی (1390). «مدل مفهومی تبیین گفتمان حاکمیت، مردم و رسانه با رویکرد پدافند غیرعامل»، دوفصلنامۀ علمی ـ پژوهشی مطالعات میانرشتهای در رسانه و فرهنگ، ش 2.
شهابی، محمود (1389). صنعت ـ فرهنگ ظاهرآرایی و زیباسازی بدن در ایران، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر و ارتباطات.
صالحی، نصرالله (1390). بررسی شیوههای راهیابی البسۀ نامأنوس و مدلهای نامطلوب در جامعه، تهران: مرکز پژوهشهای بنیادی.
عبداللهیان، حمید؛ و سبحان یحیایی (1390). «نشانهشناسی تصویرهایی از شیوۀ زندگی ایرانی (مطالعۀ خودبازنماییهای دیداری کاربران ایرانی در شبکۀ اجتماعی یاهو 360)»، فصلنامۀ علمی ـ پژوهشی مطالعات و فرهنگ ـ ارتباطات، ش 15.
فکوهی، ناصر (15 آبان 1389). «پرسش از فرهنگ (27): چرا کنشگران اجتماعی «خودنمایی» میکنند؟»، ستون هفتگی نگارنده در روزنامۀ شرق، شمارۀ پیاپی 1105.
کچوئیان، حسین (1384). تطوّرات گفتمان هویت ایرانی، تهران: نی.
گیدنز، آنتونی (1388). تجدد و تشخص، ترجمۀ ناصر موفقیان، چ 6، تهران: نی.
لال، ج. (1379). رسانهها، ارتباطات، فرهنگ: رهیافتی جهان، ترجمۀ مجید نکودشت، تهران: مؤسسۀ انتشارات روزنامۀ ایران.
لازار، ژودیت (1390). افکار عمومی، ترجمۀ مرتضی کتبی، تهران: نی.
نیکزاد فرخی، مهرداد (1382). «الگوی مصرف پوشاک و هویت اجتماعی»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد، گروه علوماجتماعی و جامعهشناسی، دانشکدۀ ادبیات و علومانسانی دانشگاه گیلان.
والکر، جان اِ؛ و سارا چاپلین (1385). فرهنگ تصویری (مبانی و مفاهیم)، ترجمۀ حمید گرشاسبی و سعید خاموش، تهران: ادارۀ کل پژوهشهای سیما.
Slater, Don (1997). Customer Culture and Modernity, Polity Press.
UNESCO (2003). Convention of Intangible Cultural Heritage, in: http://www.unesco.org.