اشتراوس، انسلم و جولیت کربین (1390). مبانی پژوهش کیفی، ترجمۀ ابراهیم افشار، تهران: نی.
تاجبخش، کیان (1389). سرمایۀ اجتماعی: اعتماد، دموکراسی و توسعه، ترجمۀ افشین خاکباز و حسن پویان، تهران: شیرازه.
دستجردی، نگین برات و آرزو عرفان (1391). «بررسی عوامل مؤثر در گرایش به ازدواج اینترنتی در بین دانشجویان (با رویکرد آسیبشناسانه به ازدواج اینترنتی)»، مطالعات میانرشتهای رسانه و فرهنگ، ش 2.
ریتزر، جورج (1382). نظریۀ جامعهشناسی در دوران معاصر، ترجمۀ محسن ثلاثی، چ 7، تهران: تک.
عبداللهیان، حمید و مهین شیخانصاری (1392). «تبیینی بر همبستگی بین شدت استفاده از فیسبوک و سرمایۀ اجتماعی کاربران فیسبوک»، جامعهشناسی کاربردی، شمارۀ پیاپی (52)، ش 4.
عضدانلو، حمید (1384). آشنایی با مفاهیم اساسی جامعهشناسی، تهران: نی.
کرمانی، حسین (1391). «سنجش سرمایۀ اجتماعی در شبکههای اجتماعی مجازی»، پایاننامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ ارتباطات، دانشکدۀ علوم اجتماعی دانشگاه تهران.
کوزر، لوئیس و برنارد روزنبرگ (1383). نظریههای بنیادی جامعهشناختی، ترجمۀ فرهنگ ارشاد، چ 2، تهران: نی.
کوئن، بروس (1385). درآمدی به جامعهشناسی، ترجمۀ محسن ثلاثی، چ 5، تهران: توتیا.
Briggs Peter, T. Simon Walter, Simonsen Stacy (2010). “Exploratory Study of Internet-Initiated Sexual Offenses and the Chat Room Sex Offender: Has the Internet enabled a New Typology of Sex
Offender”,
http://sax.sagepub.com/content/23/172
Cronkhite, G. (1986). “On the Focus, Scope, and Coherence of the Study of Human Symbolic Activity, Quarterly”, Journal of Speech, 72 (3).
Jones, E. E.; and T. S. Pittman (1982). “Toward a General Theory of Strategic Self-Presentation”, In J. Suls (Ed), Psychological Perspectives on the Self, Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Lindlof, Thomas R. and Bryan C. Taylor (2002). “Qualitative Communication Research Methods”, 2nd Edition, Thousand Oaks: Sage Publications.
Rosenberg, Morris (1979). Conceiving the Self, New York: Basic Books.
Thoma, L. Catalina, and T. Jeffery Hancock (2010). “Looks and Lies: The Role of Physical Attractiveness in Online Dating Self-Presentation and Deception”, Communication Research, Vol. 37, Issue 3.
Walther, B. et al (2009). “Self-Generated Versus Other-Generated Statements and Impressions in Computer-Mediated Communication: A Test of Warranting Theory Using Facebook”,
Communication Research, Originally Published Online 28 January 2000, Online Version Available at:
http://crx.sagepub.com/content/36/2/229
Yurchisin, J.; K.Watchravesringkan; and D. McCabe, (2005). “An Exploration of Identity Re-creation: The Context of Internet Dating”, Social Behavior and Personality, 33 (8).
Zhao, Shanyang, Sherri Grasmuck and Jason Martin (2008). “Identity Construction on Facebook: Digital Empowerment in Anchored Relationships”, in Computers in Human Behavior, Vol. 24, Issue 5.