بدری گرگری، رحیم و خانلری، مریم (1392). «تأثیر آموزش راهبرد پرسشگری متقابل هدایت شده در گروه همتایان بر تفکر انتقادی دانشآموزان دختر پایه سوم راهنمایی». تفکر و کودک ، ش2.
بصیریان، حسین و بصیریان، رضا (1385). «درآمدی به سواد رسانهای و تفکر انتقادی». رسانه، ش 68
پازوکی، فاطمه و حیدری، احمد علی (1390). «تبین شاخصهای فلسفی گفت و شنود در فلسفهورزی کودکان». تفکر و کودک، سال دوم، شماره دوم.
سلیمانی، سفر؛ خسروی، فریبرز، حداد، زهرا. (1392). ارزیابی سواد رسانه دانشآموزان و دانشجویان شهر تهران. مجله جهانی رسانه (نسخه فارسی). شماره 16. پاییز و زمستان 1392
جهانی، جعفر (1387). «آموزش تفکر خلاق به نوجوانان: رویکرد پژوهش محور». اندیشههای نوین تربیتی، شماره 16، صفحه 29-54
حسینی راد، سیده زینب و علمداری، وحید (1390). «برنامه درسی پرورش تفکر انتقادی». مجله تکنولوژی آموزشی، ش 8.
حسینی، سید بشیر(1392). «سواد رسانهای راهبرد استحکام هویت فردی و ملی». مطالعات ملی، سال14، ش54.
خوشنویس، ناهید(1389). «مروری بر پارهای نظریهها پیرامون رسانهها و چالشهای تأثیرگذاری بر مخاطبان: سواد رسانهای ساز و کار مقاومت در برابر تهاجم رسانهها». مجله روابط عمومی، خرداد و تیر، شماره 72.
دلاور، علی. (1392). اطلاعات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی. تهران: انتشارات رشد
رشتچی، مژگان و کیوانفر، ارشیا (1388). «مبانی نظری اجتماع کندوکاو به عنوان روش آموزش فلسفه برای کودکان». فرهنگ، شماره 69.
سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه (1391). روشهای تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
شربتیان، محمدحسن (1394). «ضرورت سواد رسانهای برای توسعه جامعه اسلامی ایران». چهارمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت؛ پیشرفت ایران، گذشته، حال، آینده. تهران .
شکرخواه، یونس(1385). سواد رسانهای یک مقاله عقیدهای، فصلنامه مطالعاتی و تحقیقاتی وسایل ارتباط جمعی، سال هفدهم، شماره 4 شماره پیاپی 68،ص 32-28.
صالحی امیری، سید رضا؛ رجبی، سید مسعود. (1387). ضرورت سواد رسانهای. پژوهشنامه سواد رسانهای. پژوهشکده تحقیقات استراتژیک. گروه پژوهشهای فرهنگی و اجتماعی.شماره 22. تابستان 1387. صص 13-32
صفایی مقدم، مسعود و مرعشی، سید منصور و پاک سرشت، محمد جعفر و باقری، خسرو و سپاسی، حسین (1385). «بررسی تأثیر روش اجتماع پژوهشی در برنامه آموزش فلسفه به کودکان بر پرورش مهارتهای استدلال دانشآموزان پسر پایه سوم راهنمایی مدرسه نمونه دولتی اهواز». مجله علوم تربیتی و روانشناسی، س13، ش2.
طالبینژاد، احمد(1383). «کودکی ناتمام». فارابی. ش53. ص149 تا 156
طلوعی، علی(1391). سواد رسانهای درآمدی بر شیوه یادگیری و سنجش. تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها
عارفی، محبوبه؛ رضاییزاده، مرتضی(1390). «مروری بر نقش و جایگاه برنامه درسی دانشگاهی در رشد تفکر انتقادی دانشجویان». مطالعات برنامه درسی، ش3. 42-62
عبدی، بهمن (1382). «انیمیشنهای کامپیوتری و تبلیغات تلویزیونی». کتاب ماه هنر. 1382. ش59 و 60. ص 102
قائدی، یحیی(1383). «بررسی و نقد دیدگاههای فلسفه برای کودکان». رساله دکتری، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تربیت معلم.
قیاسی، میترا (1390). «تفکر انتقادی». کودک نوجوان و رسانه. شماره 1و 2.
کریمی، محمدرضا. دادار، نصرالله. خسرویان، فریبرز(1389). «پویانمایی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان». هنر و معماری، شماره 22، تابستان، 4-11.
مرعشی، منصور و صفاییمقدم، مسعود و خزامی، بروین (1389). «بررسی تأثیر اجرای برنامه آموزش فلسفه برای کودکان به روش اجتماع پژوهشی بر رشد قضاوت اخلاقی دانشآموزان پایه پنجم ابتدایی، شهر اهواز". تفکر و کودک. سال اول، شماره اول.
نصیری، بهاره؛ بختیاری، آمنه(1393). «بررسی تأثیر تلفن همراه بر جوانان»، هشتمین همایش تربیت اسلامی و فضای مجازی: چالشها و راهکارها، با همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه.
Allen, Terry. (1988). Doing philosophy with children. Journal of Thinking, 7(3), 35-44.
Ashley, S.; Lyden, G.; Fasbinder, D. (2012). Exploring Message Meaning: A Qualitative Media Literacy Study of College Freshmen. Journal of Media Literacy Education 4:3 (2012) 229-243
Buckingham, David (2004). The Media Literacy of Children and Young People. University of London. Center for the Study of Children Youth and Media Institute of Education.
Bensley, Alan D.(1997). Critical thinking in Psychology. International Thomson publishing company.
Cotta, S.(2002). Why Violence? A philosophical interpretation. Qubec: Presses of the level University, coll ‘Dike”
Cummings, N. P. (1981). Analytical thinking for children: Review of the Research.Journal of Analytic Teaching, 2 (1), 26- 28.
Daniel, M.F. (1998). «p4c in pre service Teacher Education» Analytic Teaching, 19, No.1, P .13, 20
Ennis, Robert H.(1987) Integrating critical thinking skill into the classroom, college student Journal.41:326-353
Fisher,R.(2007). TeachingThinking in the classroom. Education Canada,8(12),67-78
Hobbs, R.; Amy J. (2009). “The Past, Present, and Future of Media Literacy Education.” Journal of Media Literacy Education 1(1): 1-11.
Hymer BJ(2002). Test that insults the nation – open minds to see that everyone is gifted and a richer word unfolds. Time Educational Supplement, 24 may.p.23.
Kellner, D.; Share, J. (2007)."Critical Media Literacy is Not an Option.” Learning Inquiry 1, no. 1: 59-69.
Lipman, M. (1988). «Critical Thinking: What can it be». Educational Leadership. Vol 46, No. 1. Sep. P. 38-43.
lipman, Mathew.)2003(, Thinking in Education, Second edition, Cambridge University Press
McQuil (2005) McQuil's Mass Communication Theory, London: Sage
Richards, J.C. & Rodgers, T.(2001). Approaches and Methods in Language Teaching. U.K.: Cambridge University Press.
Schmidt, H. (2014). Helping Students Understand Media: Examining the Efficacy of Interdisciplinary Media Training at the University Level. Journal of Media Literacy Education 7(2), 50 – 68
Scheibe, Cyndy; Rogow, Faith. (2008). 12 Basic Ways to Integrate Media Literacy and Critical Thinking into Any Curriculum (3rd Edition). Ithaca, NY: Project Look Sharp.
Silver, A. (2009). “A European Approach to Media Literacy: Moving Toward an Inclusive Knowledge Society.” In Mapping Media Education in the World, 11-13. New York: United Nations Alliance of Civilizations.
Silverstone, R. (2004). “Regulation, Media Literacy and Media Civics.” Media, Culture & Society 26, no. 3: 440-449.
Thwaites, Helen.( 2005).can "Philosophy for children "Improve Teaching and learning within a Trainment 2 of rellgious Education? Journal of Education.Vol. 3. No.13. pp. 1- 5.
Worsnop, C. M. (2004). Media Literacy through Critical Thinking: Student Workbook. NW Center for Excellence in Media