منصور شیخ الاسلامی کندلوس؛ علی محمد مزیدی شرف آبادی؛ سیدعلیرضا افشانی
چکیده
امروزه مدیران بانکها برای جلوگیری از گرایش یافتن مشتریان به سمت سایر بانکها بیش از هر زمانی میبایست در پی درک نیازها و در خواستههای مشتریان باشند تا بتوانند نیازهای آنها را شناسایی و در جهت رفع آنها گام بردارند و روابط بلند مدتی با آنها برقرار کنند. بنابراین پژوهش حاضر با هدف شناخت مولفههای مهم در حفظ مشتریان برتر بانک ...
بیشتر
امروزه مدیران بانکها برای جلوگیری از گرایش یافتن مشتریان به سمت سایر بانکها بیش از هر زمانی میبایست در پی درک نیازها و در خواستههای مشتریان باشند تا بتوانند نیازهای آنها را شناسایی و در جهت رفع آنها گام بردارند و روابط بلند مدتی با آنها برقرار کنند. بنابراین پژوهش حاضر با هدف شناخت مولفههای مهم در حفظ مشتریان برتر بانک سینا و در چارچوب رویکرد کیفی و راهبرد نظریه داده بنیاد انجام شده است. همچنین دادهها با 31 مصاحبه نیمهساختاریافته در شهر تهران جمعآوری شد. نتایج در چهار مقوله اصلی (استراتژی مشتری محور، ایدهها و خدمات نوین، ارتباطات جامع و موثر مشتری محور و مدیریت دانش مشتری) و مقوله هستهای (مدیریت ارتباط با مشتری) مطرح شد. یافتههای پژوهش نشان داد مدیریت ارتباط با مشتری، فرایندها و تمام فعالیتهای کسبوکار را حول مشتری یکپارچه میسازد تا به ایجاد و حفظ ارتباطات بلند مدت و سودآور با مشتریان منجر شود. همچنین مدیریت ارتباط با مشتری، بهعنوان یک ضرورت در بانک سینا مطرح است و استفاده و اجرای مؤثر این تکنولوژی میتواند افزایش رضایت مشتریان، وفاداری و جذب آنها و در نتیجه سرمایهگذاری و بهبود عملکرد بانک را به دنبال داشته باشد.
سعید فرامرزیانی؛ لعیا نورانی زنوز
چکیده
هدف از پژوهش حاضر بررسی اخبار شبکه تلویزیونی ماهواره ای ایران اینترنشنال در مورد حوادث مهرماه 1401 با روش تحلیل انتقادی گفتمان فرکلاف است. جامعه آماری پژوهش کلیه اخبار مرتبط با این حوادث در مهرماه 1401 می باشد که این شبکه تلویزیونی ماهواره ای در بازه زمانی 26 شهریورماه تا 4 آبان ماه 1401پخش کرده که پس از بررسی جامعه آماری به روش نمونهگیری ...
بیشتر
هدف از پژوهش حاضر بررسی اخبار شبکه تلویزیونی ماهواره ای ایران اینترنشنال در مورد حوادث مهرماه 1401 با روش تحلیل انتقادی گفتمان فرکلاف است. جامعه آماری پژوهش کلیه اخبار مرتبط با این حوادث در مهرماه 1401 می باشد که این شبکه تلویزیونی ماهواره ای در بازه زمانی 26 شهریورماه تا 4 آبان ماه 1401پخش کرده که پس از بررسی جامعه آماری به روش نمونهگیری هدفمند، تعداد 10 خبر انتخاب و با روش تحلیل گفتمان نورمن فرکلاف، در سه سطح «توصیف»، «تفسیر» و «تبیین» مورد تحلیل قرار گرفت .یافتهها گویای آن اس که شبکه تلویزیونی ایراناینترنشنال، براساس بازنمایی و انگارهپردازی های درصدد بود تا ناآرامیهای اخیر ایران را دگرجنبشی قلمداد میکنند که به دنبال شبکهای از جنبشهای هویتی جدید روی داد، شبکهای که زنانهاندیشی، گسست نسلی، تغییرخواهی برای سکولاریزه کردن نظام، تمایزهای قومی و هویتخواهیهای صنفی یکجا در آن دیده میشود و «ناشهروند پنداشتهشدگان» با خودآگاهی مدنی ائتلاف تازه و یک دگردیسی بزرگ نسلی، فرهنگی، صنفی و اعتقادی را در جامعهی ایران شکل دادهاند، مطالبات خود را کف خیابان فریاد میزنند و تا تغییر نظام ادامه خواهند داد. از این رو سرنگونیخواهی، القای تمامیتخواهی نظام سیاسی ایران، اقلیتنمایی از اقوام و ابژهانگاری زنان از جمله گفتمانهای غالب این شبکهی تلویزیونی است
طه مهدی قدیری؛ سید عبدالرسول علم الهدی
چکیده
رسانه های اجتماعی نوپدیدی همچون اینستاگرام که برپایه ارتباطات تصویری و روایت زندگی روزمره قرار دارند، ارتباط زیادی با حوزه سبک زندگی کاربران پیدا کرده اند. مولفۀ محوری اینستاگرام تمرکز بر نمایش است که می تواند سبک زندگی نمایشی را گسترده کند. مسئله اصلی این مقاله، بازنمایی تعارض ها و چالش های بوجود آمده درسبک زندگی زنان محجبه چهره ...
بیشتر
رسانه های اجتماعی نوپدیدی همچون اینستاگرام که برپایه ارتباطات تصویری و روایت زندگی روزمره قرار دارند، ارتباط زیادی با حوزه سبک زندگی کاربران پیدا کرده اند. مولفۀ محوری اینستاگرام تمرکز بر نمایش است که می تواند سبک زندگی نمایشی را گسترده کند. مسئله اصلی این مقاله، بازنمایی تعارض ها و چالش های بوجود آمده درسبک زندگی زنان محجبه چهره شده در اینستاگرام با عنوان حجاب استایل است. برای این کار با روش نشانه شناسی به تحلیل پیام آشکار و نهان پست های چهره های محجبه پرداخته و در نهایت با تحلیل مضمون به محورهای بازنمایی سبک زندگی ایشان دست یافتیم. با روش نمونه گیری هدفمند و نظری، 15 مورد انتخاب شد. یافته ها نشان می دهد، زنان محجبه فعال در اینستاگرام، با طی کردن سیر تحولی معنادار در حال تجربه تغییر سبک زندگی خود با عنوان فانتزی شدن، هستند که ذیل ده مولفه کلان قابل ردیابی است: حجاب و پوشش، عفاف در رفتار، حریم خصوصی، سیطره تفکرات فمینیستی، شهرت گرایی و سلبریتی شدن، رفاه و اشرافی گری، برجسته سازی سبک زندگی غربی، رقص و موسیقی، روزمره شدن و سرگرمی، دینداری فانتزی و ریاکارانه.
حمید عبداللهیان؛ امیر علی تفرشی؛ مهری بهار
چکیده
هدف این تحقیق، شناخت جغرافیایسیاسی نیروهای سایبری در توئیتر فارسی و سنجش وضعیت اثرگذاری این کاربران در شبکهگفتگوی دورانکرونا است. پرسش پژوهش این است: آیا اخبار جعلی منتشر شده توسط نیروهای سایبری در دوره کرونا اثرگذار بوده و در توئیتر فارسی برجسته شده است؟ در این راستا بیش از چهار میلیون توئیت استخراج و مورد تحلیل و تفسیر قرار ...
بیشتر
هدف این تحقیق، شناخت جغرافیایسیاسی نیروهای سایبری در توئیتر فارسی و سنجش وضعیت اثرگذاری این کاربران در شبکهگفتگوی دورانکرونا است. پرسش پژوهش این است: آیا اخبار جعلی منتشر شده توسط نیروهای سایبری در دوره کرونا اثرگذار بوده و در توئیتر فارسی برجسته شده است؟ در این راستا بیش از چهار میلیون توئیت استخراج و مورد تحلیل و تفسیر قرار گرفته است. با شناسایی نیروهای سایبری در 11خوشه و تحلیل شبکه آنها، حضور و اثرگذاری برجسته نیروهای سایبری و جعلی در خوشههای: سلطنتطلبان، اصولگرایان، سازمان مجاهدین خلق (معروف به منافقین)، عرفانحلقه، خوشه طرفداران مدعی مهدی موعود، و خوشهای مخالفان حکومت مشخص شد. یکی از یافته ها نشان می دهد که با 80 درصد حضور نیروهای سایبری، به طور کلی جعلی شناسایی شده و خوشه دیگر نیز با حضور بیش از 40 درصدی این نیروها، وضعیتی بحرانی دارد. حضور پرشمار نیروهای سایبری خوشه سلطنتطلبان در هسته و مرکزیت شبکه و اثرگذاری برجسته آنها یکی دیگر از از یافتهها است. در مجموع، مطابق یافتههای این پژوهش و طبق شاخصهای مرکزیت شبکهای، نیروهای سایبری و جعلی تقریباً در عموم خوشهها به عمق و هسته هر خوشه نفوذ کردهاند و ما با یک حوزهعمومی آلوده به نیروهای سایبری جعلی در توئیتر فارسی مواجه هستیم.
ویدا همراز؛ مریم وطن خواه
چکیده
بازیوارسازی ابزاری قدرتمند برای یادگیری، توسعه مهارت ها، افزایش درگیری کاربران، تغییر در رفتار و فرهنگ سازی محسوب میشود. بازیوارسازی، یک مفهوم گسترده است که بهطور مداوم در حال تحول است تا خواستههای روزافزون انسان مدرن را برآورده سازد.اما به لحاظ کاربردی می تواند به شکلهای محتلف مورد استفاده قرار گیردبا توجه به نقش مهم رسانه ...
بیشتر
بازیوارسازی ابزاری قدرتمند برای یادگیری، توسعه مهارت ها، افزایش درگیری کاربران، تغییر در رفتار و فرهنگ سازی محسوب میشود. بازیوارسازی، یک مفهوم گسترده است که بهطور مداوم در حال تحول است تا خواستههای روزافزون انسان مدرن را برآورده سازد.اما به لحاظ کاربردی می تواند به شکلهای محتلف مورد استفاده قرار گیردبا توجه به نقش مهم رسانه ها در آموزش و یادگیری، مساله اصلی این تحقیق آن است که بازی وار سازی در رسانه ها چگونه می تواند مورد استفاده قرار گیرد . هدف این پژوهش شناسایی ظرفیت بازیوارسازی در تولید برنامههای آموزشی در رسانه های شنیداری برای کودکان است. این پژوهش با روش کیفی و با تحلیل مضامین مصاحبه های 9 نفر از متخصصان حوزه روانشناسی کودک، بازی وارسازی دیجیتال و تهیه کنندگان رادیو (به عنوان فراگیرترین رسانه شنیداری) بوده است . نتایج حاصل از مصاحبه نیمه ساختاریافته با این متخصصان در قالب چهار مضمون اصلیِ «رادیو و کودک»، «بازی وارسازی و آموزش کودکان»، «بازیوارسازی در رسانه» و «بازیوارسازی برنامه آموزشی در رادیو» مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت . درواقع محرک بیرونی و اطلاعات از طریق کانال حسی (گوش) به حافظه فعال منتقل میشود و سپس طی فرایندی در حافظه بلندمدت پردازش، کدگذاری و ذخیره میگردد.