TY - JOUR ID - 6509 TI - شناسایی عوامل کلیدی انتخاب راهبردی رسانه در ارتباطات تجاری مطالعه موردی : صنعت مواد غذایی JO - مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ JA - ISMC LA - fa SN - 2383-062X AU - چاقویی, یحیی AU - زارعی, بهروز AU - فرهنگی, علی اکبر AU - عشایری, حسن AD - دانشجوی دکتری گروه مدیریت رسانه ، دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد علوم و تحقیقات ، تهران ، ایران AD - دانشیار دانشکده کار افرینی دانشگاه تهران، ایران. AD - استاد تمام، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، ایران AD - استاد، دانشکده توانبخشی، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران، Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 11 IS - 1 SP - 1 EP - 18 KW - انتخاب رسانه KW - ارتباطات تجاری KW - رفتار خرید مشتری KW - مدیران تجاری DO - 10.30465/ismc.2021.35116.2349 N2 - کانال ارتباطی یکی از مهمترین دغدغه های موفقیت وعملکرد ارتباطات تجاری بوده و انتخاب رسانه ها یک کار مهم برای مدیران بازاریابی محسوب میشود.مرور ادبیات پژوهش درحوزه انتخاب رسانه در ارتباطات تجاری نشان می‌دهد تاکنون مدل جامعی که بتواند با شناسایی همه عوامل کلیدی موثربرانتخاب رسانه دغدغه مدیران را دراین زمینه رفع نماید در تحقیقات پیشین علمی وجود ندارد. براین اساس و به منظور رفع این مشکل هدف از این پژوهش درک مفهوم " فرایند انتخاب رسانه " در ارتباطات تجاری از منظر مدیران به صورت جامع است. پژوهش حاضربا مدنظر قرار دادن این موضوع و با بکارگیری روش تحلیل دلفی به دنبال شناسایی عوامل کلیدی انتخاب رسانه درارتباطات تجاری ازمنظر مدیران بوده است. یافته‌های پژوّهش حاضر که درنتیجه مصاحبه با 33 نفر ازمدیران صنعت مواد غذایی و باآزمون T‌ به دست آمده است نشان می‌دهد که مدل نظری پژوهش موردتائید بوده وبیشترین امتیاز عوامل راهبردی انتخاب رسانه به ترتیب به متغیرهای ضریب مواجهه، هزینه و رفتار رقبا اختصاص یافته است.لذا مدیران صنعت مواد غذایی در انتخاب رسانه کارآمد برای ارتباطات تجاری خود با مشتریان می‌بایست از میان رسانه‌های مختلفی که به آنها پیشنهاد می‌شود ابتدا رسانه ای را برگزینند که دارای بیشترین ضریب مواجهه با مشتریان خودوکمترین هزینه است. UR - https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_6509.html L1 - https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_6509_e78b8811e14ff8be576b9e7dd0687adf.pdf ER -