TY - JOUR ID - 5599 TI - ارائه مدل برندسازی شخصی کارآفرینان در فضای مجازی اینستاگرام JO - مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ JA - ISMC LA - fa SN - 2383-062X AU - سعیدی, الهه AU - مجیدی قهرودی, نسیم AU - فرهنگی, علی اکبر AD - دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز AD - گروه علوم ارتباطات اجتماعی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران AD - گروه علوم ارتباطات و مدیریت رسانه، دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز Y1 - 2021 PY - 2021 VL - 11 IS - 1 SP - 159 EP - 191 KW - برندسازی شخصی KW - کارآفرینان KW - اینستاگرام KW - نظریه داده بنیاد DO - 10.30465/ismc.2021.5599 N2 - استفاده روزافزون از شبکه‌های اجتماعی و تأثیر آن بر شیوه ارتباطات و تعاملات، فرصت‌های جدیدی در استفاده از این شبکه‌ها بخصوص شبکه اجتماعی اینستاگرام را ایجاد کرده است به طوری که ابزاری برای تعاملات و ارتباطات کارآفرینان و رشد کسب و کار آنان شده است. بر این اساس، هدف پژوهش حاضر ارائه مدل برندسازی شخصی کارآفرینان در فضای مجازی اینستاگرام است. پژوهش حاضر با رویکردی کیفی و روش نظریه مبتنی بر داده انجام شده و با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند و گلوله برفی با 20 نفر از کارآفرینان اینستاگرامی مصاحبه شد، سپس داده‌ها تحلیل و 1052 کد اولیه از کدگذاری باز، 66 مقوله از کدگذاری محوری و 6 عامل اصلی از کدگذاری انتخابی، شناسایی شدند. براساس نتایج پژوهش، پدیده اصلی این پژوهش، برندسازی شخصی کارآفرینان در اینستاگرام(جایگاه‌سازی برند شخصی، خلق برند قوی) در نظر گرفته شده که با توجه به شرایط علّی(افزایش درآمد، عوامل فرهنگی هنری، نگرش آموزشی، ارتقای عملکرد برند)، عوامل زمینه‌ای(مدیریت ساختاری، مدیریت مخاطب، تأثیر شخصیت برند) و عوامل مداخله‌گر(ناکارآمدی در برندسازی، شرایط اقتصادی، زیرساخت‌های قانونی) شکل گرفته است و از طریق راهبردها(تکنیک‌های برندسازی، هویت سازی، ایجاد تمایز، مدیریت برندسازی)، پیامدها(تداعی برند، تثبیت برند کارآفرین، توسعه کسب و کار، تصویر برند) به دست آمده است. UR - https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_5599.html L1 - https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_5599_ac66a9e5f7b58cf5f09bc2605265519a.pdf ER -