TY - JOUR ID - 2702 TI - تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایلی بر هویت فرهنگی دانشجویان JO - مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ JA - ISMC LA - fa SN - 2383-062X AU - صلواتیان, سیاوش AU - دولتخواه, مهدی AD - دکترای مدیریت رسانه، استادیار دانشکده ارتباطات و رسانه، دانشگاه صدا وسیما AD - دانش آموحته مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2017 PY - 2017 VL - 7 IS - 1 SP - 67 EP - 84 KW - هویت فرهنگی KW - شبکه‌های اجتماعی موبایلی KW - وایبر KW - واتس‌آپ KW - دانشجویان DO - N2 - هدف از این پژوهش بررسی تأثیر میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایلی بر هویت فرهنگی دانشجویان است.از میان شبکه‌های اجتماعی موبایلی، دو شبکه وایبر و واتس‌آپ انتخابو تأثیر استفاده از آن‌ها بر زبان، دیانت، پوشش، رفتار اجتماعی و اخلاق کاربران بررسی شد. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه محقق‌ساخته استفادهشده است. جامعه آماری پژوهشدانشجویان کارشناسی‌ارشد دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی بودند که از بین ایشان 218 نفر به شیوه نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب گردیدند. داده‌ها با استفاده از روش‌های آمار توصیفی و استنباطی تحلیل و با استفاده از مدل معادلات ساختاری به آزمون فرضیه‌های پژوهش اقدام گردید که مطابق نتایج به‌دست‌آمده، تمامی فرضیه‌های پژوهش تأیید و مشخص شداستفاده از شبکه‌های اجتماعی موبایلی بر ابعاد مختلف هویت فرهنگی شامل زبان، دیانت، پوشش، رفتار اجتماعی و اخلاق کاربران تأثیر مثبت و معناداری دارد. UR - https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2702.html L1 - https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2702_11911342eb226f2bd9352bb4c865cff0.pdf ER -