TY - JOUR ID - 1304 TI - تأویل‌های فلسفی از سینمای کیارستمی با تأکید بر آراء ژان لوک نانسی JO - مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ JA - ISMC LA - fa SN - 2383-062X AU - دین‌پرست, منوچهر AU - شهبا, محمد AD - ارشد فلسفۀ غرب، دانشگاه آزاد ، تهران مرکزی AD - دانشیار دانشکدۀ سینما تئاتر، دانشگاه تهران Y1 - 2014 PY - 2014 VL - 4 IS - 1 SP - 46 EP - 63 KW - نانسی KW - کیارستمی KW - فلسفه KW - سینما KW - تأویل KW - فرهنگ KW - غرب DO - N2 - سینمای کیارستمی قابلیت بحث و بررسی موضوعات فلسفی را در نهاد خود دارد. بدین لحاظ، ژان لوک نانسی، فیلسوف فرانسوی، کوشیده‌است با نگارش کتاب بداهت فیلم، جهان فلسفی سینمای کیارستمی را مورد کاوش قراردهد. آن‌چه در این مقاله در پی آن هستیم، تبیین تأویل‌های فلسفی از سینمای کیارستمی بر پایۀ آراء فلسفی ژان لوک نانسی بر پایۀ مفهوم‌های «بداهت»، «ذات واقع» و «نگاه و تصویر» است. نانسی، ضمن توصیف و تحلیل مبانی فلسفی خود، سعی دارد بر اساس شیوۀ پدیدارشناسی، سینمای کیارستمی را تحلیل کند. در این مقاله، پس از بررسی جایگاه بحث پدیدارشناسی در سینمای کیارستمی، بحث بداهت را تحلیل خواهیم‌کرد. UR - https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_1304.html L1 - https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_1304_2d9fac1aa196737d42925e3c9d515a5b.pdf ER -