بازی­های رایانه­ای به عنوان یک رسانه، از اجزا یا زیرسیستم­هایی تشکیل شدهاند. تجزیه این بازی­ها به اجزاء و لایه­های تشکیل دهنده آن، میتواند دقت در پژوهشهای اخلاقی درباره بازی­ها را ارتقاء بخشد. این مقاله برآن است تا با تحلیل بازی­های رایانه­ای و پژوهش­های صورت گرفته درباره آنها، لایههایی برای بازی ها تعریف کرده و به منظور تبیین این لایه ­ها، نمونههایی از بازی­ها و مسائل اخلاقی مرتبط با آنها را بررسی کند. در یک تقسیمبندی میتوان هدف، داستان، مکانیک، تعامل و نماد را به عنوان اجزا و لایه­های تشکیل دهنده بازی­های رایانه­ای به شمار آورد. دستاورد این پژوهش علاوه بر تسریع و دقتبخشی به داوریهای اخلاقی، کمک می­کند تا لایههایی که ظرفیت بیشتری برای بحث­های اخلاقی دارند، مشخص شوند و گامی در مسیر ایجاد نقشهای برای پژوهش­های اخلاقی در این نوع بازی­ها برداشته شود و حتی به عنوان رویکردی برای شناخت دیگر موضوعات و مسائل اخلاقی بسط داده شود.