ORIGINAL_ARTICLE
مطالعه تطبیقی جرایم علیه حریم خصوصی در فضای سایبری ایران و آلمان»
با ورود به عصر فنّاوری اطلاعات و ارتباطات، بهتدریج مسائل و دشواریهای نوینی دربارة حریم خصوصی اشخاص و حقوق حمایت از دادهها مطرح شده است که حل و فصل آنها نیازمند بازنگری در قوانین فعلی یا وضع قوانینی جدید و فراگیر است. اغلب کشورها، از جمله آلمان، قوانین حمایت از داده دارند، اما برخی کشورها، نظیر ایران، فاقد قانونی جامع و منسجم در این زمینهاند. هدف ما از تحقیق حاضر مقایسة جرایم علیه حریم خصوصی دادهها در فضای سایبری ایران و آلمان است. مقایسة مذکور نشان میدهد که حقوق ایران بهلحاظ فقدان برخی از اصول حاکمبر دادههای شخصی، کامل نبودن اصول پیشبینیشده، و ارجاع برخی اصول به آییننامههای گوناگون نقایص جدی دارد که باید از سوی مقنن بازنگری شود. از سوی دیگر، فقدان مقررات جامع در زمینة حمایت از حریم خصوصی مانع از درک و اجرای صحیح حمایت از دادهها در دادگاهها و مراجع اداری میشود. «لایحة حریم خصوصی»، که برای ارائه به مجلس شورای اسلامی تدوین شده، این اشکال را تا حدودی مرتفع کرده است که در صورت رفع ایرادات و تصویب آن این نقایص تا حدی رفع میشود.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2143_0c1991625f710e86277f9e2b0e31b299.pdf
2016-07-22
1
24
حریم خصوصی
فضای سایبری
فناوری اطلاعات و ارتباطات
ایران
آلمان
حسین
آقابابایی
،f.h.papers@gmail.com
1
دانشیار گروه حقوق، دانشگاه گیلان
AUTHOR
زهرا
احمدی ناطور
ahmadi.papers@gmail.com
2
زهرا احمدی ناطور*، دانشجوی دکتری حقوق جزا و جرم شناسی، دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
اصلانی، حمیدرضا (1384). «اصول حاکم بر حمایت از داده»، مجموعه مقالههای همایش بررسی جنبههای حقوقی فناوری اطلاعات، تهران: معاونت حقوقی و توسعة قضایی قوة قضاییه، مرکز مطالعات توسعة قضایی.#
1
باستانی، برومند (1386). جرایم رایانهای و اینترنتی جلوهای نوین از بزهکاری، تهران: نشر میزان.#
2
پاکزاد، بتول (1388). «تروریسم سایبری»، رسالة دکتری حقوق جزا و جرمشناسی، دانشکدة حقوق دانشگاه شهید بهشتی.3
3
جلالی فراهانی، امیرحسین (1389). کنوانسیون جرایم سایبر و پروتکل الحاقی، معاونت حقوقی و توسعة قضایی قوة قضائیه، تهران: خرسندی.#
4
حسنی، جعفر (1385). «حمایت کیفری از حریم خصوصی در فضای سایبر»، پایاننامة کارشناسی ارشد، گرایش حقوق جزا و جرمشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکدة حقوق.3
5
حسینی، پرویز و حسین ظریفمنش (1392). «مطالعة تطبیقی ساختار دفاع سایبری کشورها»، فصلنامة پژوهشهای حفاظتی ـ امنیتی دانشگاه جامع امام حسین (ع)، س 2، ش 5.#
6
زراعت، عباس (1386). قانون مجازات اسلامی در نظم حقوقی کنونی، تهران: ققنوس.#
7
زرکلام، ستار (1386). «حریم خصوصی ارتباطات اینترنتی (مطالعه در حقوق ایران و اتحادیة اروپا)»، مجلة معارف اسلامی و حقوق، س 8، ش 1.#
8
شاملو احمدی، محمدحسین (1386). فرهنگ اصطلاحات و عناوین جزایی، تهران: دادیار.3
9
عامل نجفآبادی، محمد (1387). «جرمانگاری در فضای مجازی»، پایاننامة کارشناسی ارشد، گرایش حقوق جزا و جرمشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکدة حقوق.#
10
نوبهار، رحیم (1387). حمایت حقوق کیفری از حوزههای عمومی و خصوصی، تهران: جنگل.#
11
نوری، محمد و رضا نخجوانی (1383). حقوق حمایت دادهها، تهران: کمیتة مطالعات حقوق فنّاوری ریاست جمهوری.#
12
نیسی، جمیل و نضال مدحج (1390). «بررسی حریم خصوصی و حمایت دادههای محیط سایبری در مقررات کیفری ایران با نگاهی تطبیقی به مقررات کیفری کشورهای آلمان، انگلستان و ایتالیا»، ملیشهر الکترونیک، همدان: دانشگاه آزاد اسلامی.#
13
ویلیامز، ماتیو (1391). بزهکاری مجازی؛ بزه، انحراف و مقرراتگذاری برخط، ترجمة امیرحسین جلالی فراهانی و محبوبه منفرد، تهران: بنیاد حقوقی میزان.#
14
Clavijo, Paola (2013). Legislation Concerningdata Protection, Befine Solutions AG.#
15
Federal Data Protection Act Available in:.#
16
Geiger, Jutta (2003). ”The Transfer of Data Abroad by Private Sector Companies: Data Protection Under the German Federal Data Protection Act“, German Law Journal, Vol. 4, No. 8.#
17
Mutula, Stephen M. (2007). Web Information Management, UK: Cahndos Publication.#
18
Zavrsnik, Ales (2008). ”Cybercrime Definitional Challenge and Criminological Particularities“, Masaryk University Journal of Law and Technology.#
19
ORIGINAL_ARTICLE
منجی شهر در سینمای آخرالزمانی
به سینمای آخرالزمانی در دوران معاصر، بهویژه پس از ورود به هزارة سوم، توجه خاصی شده است. همچنین بحث منجی از مهمترین مباحث سینمای آخرالزمانی بوده است. پژوهش حاضر با هدف مطالعة تجلی منجی شهر در سینمای آخرالزمانی تدوین شده است. نمود منجی بهلحاظ صوری و رخدادهای مرتبط با حضور منجی (شخصیتشناسی منجی) نیز مهمترین موارد اشارهشدة مربوط به حضور، کارکرد، و کاربرد منجی است که در سینمای آخرالزمانی بررسی شده است. بحث منجی بهصورت موردی به همراه فیلمهای برگزیدة سینمای آخرالزمانی تحلیل و بررسی شدهاند. روش پژوهش بهصورت تحلیل محتوای فیلمهای بررسیشده بوده است. همچنین بهدلیل ملموس بودن موضوع، 34 اثر از مهمترین آثار سینمایی تأثیرگذار و مرتبط با بحث آخرالزمانی بررسی شده است. نتایج تحقیق بیانگر مهمترین عوامل تأثیرگذار مربوط به حضور منجی در سینمای آخرالزمانی بوده است. غلبه بر مشکل، نجات جسمی، تذکردهی، منجی امریکایی، توجه به دانش بشری، نظارت مستمر، خرق عادت، و نیز کار با گروه ویژه، انسانیت و توجه به خانواده، معنویت، عدالت اجتماعی، و حفظ محیط زیست جزو اولویتهای تأثیرگذار حضور منجی در سینمای آخرالزمانی بوده است.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2144_ed8ac069713524a0fbe557127a1ff026.pdf
2016-07-22
25
44
سینمای آخرالزمانی
منجی
تحلیل فیلم
پایان زمان
سینمای هالیوود
حسن
ستاری ساربانقلی
sattari_hassan@yahoo.com
1
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی گروه معماری، واحد تبریز
LEAD_AUTHOR
قرآن کریم.#
1
آخوندی، مطهره (1391). «استعارههای تصویری آخرالزمانی در سینمای هالیوود»، مشرق موعود، س 6، ش 21. #
2
امین خندقی، جواد (1391). آخرالزمان و آیندهگرایی سینمایی؛ بررسی و تحلیل بیش از پانصد فیلم، قم: ولا منتظر. #
3
بابایى، احمدعلى (1382). برگزیدة تفسیر نمونه، تهران: دار الکتب الاسلامیه.#
4
بروجردى، سیدمحمدابراهیم (1366). تفسیر جامع، تهران: صدر. #
5
پورداوود، ابراهیم (1380). یسنا، تهران: اساطیر.#
6
پورداوود، ابراهیم (1384). گاتها، تهران: اساطیر. #
7
جوادی یگانه، محمدرضا و حمیده هاتفی (1387). «پوشش زن در سینمای پس از انقلاب اسلامی»، فصلنامة انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، س 4، ش 11.#
8
طبرسى، فضل بن حسن (1360). مجمع البیان فى تفسیر القرآن، ترجمة جمعی از مترجمان و تحقیق رضا ستوده، تهران: فراهانى.#
9
طیب، سیدعبدالحسین (1378). اطیب البیان فی تفسیر القرآن، تهران: اسلام.#
10
عبداللهیان، حمید (1390). «تحلیلی تاریخی بر تکوین مفهوم پایان تاریخ در سینمای قرن 21: روایتشناسی سیزده فیلم»، مشرق موعود، س 5، ش 18.#
11
عقیلی، وحید و فؤاد حبیبی (1392). «سناریوهای آخرالزمان و ظهور جهان قلعهای به رهبری امریکا با تکیه بر واکاوی سینمای آپوکالیپتیک هالیوود»، مشرق موعود، س 7، ش 27.#
12
کتاب مقدس (عهد عتیق و عهد جدید) (1987). تهران: انجمن کتاب مقدس.#
13
ناصری مقدم، حسین و اویس استادی (1390). «پیوند دین، هنر، فلسفه و علم؛ مطالعة موردی حضور مضامین دینی در سینمای غرب»، نشریة ادبیات و هنر دینی، ش 2، ویژة هنر دینی، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی گروه پژوهشی ادبیات و هنر دینی، ادارة کل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی.#
14
نجفى خمینى، محمدجواد (1398 ق). تفسیر آسان، تهران: اسلامیه.#
15
Copier, Laura (2009). “Visions of apocalypse and Martyrdom in Hollywood cinema 1980-2000, Faculty of Humanities”, Thesis, University of Amsterdam. #
16
Leonhard, Robert (2010). Visions of Apocalypse, Strategic Assessments, National Security Analysis Department. #
17
Low, Katherine (2009). “Satan’s Seductress and the Apocalyptic Hero: The Body in American Apocalyptic Films at the Turn of the Century”, Journal of Religion and Film, Vol. 13, No. 2. #
18
O’Gara, Kellen (2010). An Apocalypse of Change: The Reconstruction of the American Identity in Post-9/11 Cinema, A Senior Honors Thesis Submitted to the Department of Communication, Boston College, Boston. #
19
Williams, Colby D. (2011). “Reading 9/11 in 21st Century Apocalyptic Horror Films”, English Theses, Georgia State University. #
20
ORIGINAL_ARTICLE
رسانه و کنشگریِ دموکراتیک (امکانها و محدودیتهای دموکراسیِ رسانهمحور)
اگر هدف از سیاست دموکراتیک مشارکت آگاهانة افراد در تعیین سرنوشت عمومی باشد، طبعاً رسانه بهمثابة واسطة ارتباط حکومت و شهروندان اهمیت محوری مییابد. همزمان، با توجه به تکثیر رسانهای فزایندة اطلاعات در عصر مجازی شدن فرهنگ این مشکل اساسی برجسته میشود که آیا رسانهای شدن فزایندة «جهان ـ زیستِ» معاصر به کنشی سیاسی و مترقی در زمینة تعمیق خودآیینی شهروندان میانجامد یا با توجه به فوران پیامها در عصر رسانههای مجازی به سرگشتگی و بیتفاوتی سیاسی شهروندان و حتی سیاست تکنولوژیک/ الکترونیک معطوف به کنترل شهروندان منجر میشود؟ مقالة حاضر درصدد است با بهرهگیری از مزایای رویکرد «ساختار/ کارگزار» به بررسی این مشکل بپردازد و در این زمینه پس از بررسی دو رویکرد متقابل (دموکراسی مستقیم الکترونیکی در برابر پایان امر سیاسی در فرهنگ مجازی)، برداشتی از دموکراسی رسانهمحور را بهمثابة بدیل دموکراسی رایج مطرح میکند.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2145_860e5b55acfc860a37931c21a278b4a5.pdf
2016-07-22
45
68
رسانه
ساختار/کارگزار
دموکراسیِ از راه دور
نظریهی انتقادی
فضای مجازی
اینترنت
محسن
عباس زاده
mohsen_abaszadeh64@yahoo.com
1
. دکتری علوم سیاسی، دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
آدورنو، تئودور و ماکس هورکهایمر (1384). دیالکتیک روشنگری، ترجمة مراد فرهادپور و امید مهرگان، تهران: گام نو.#
1
آکسفورد، بری و ریچارد هاگینز (1387). رسانههای جدید و سیاست، ترجمة بابک دریابیگی، تهران: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی اجتماعی.#
2
اسمارت، بری (1383). شرایط مدرن، مناقشههای پستمدرن، ترجمة حسن چاووشیان، تهران: اختران.#
3
اشتریان، کیومرث (1384). «آسیبشناسی تحول دولت الکترونیک: تحول غیردموکراتیک در سیاستگذاری عمومی»، مجلة دانشکدة حقوق و علوم سیاسی، ش 69. #
4
انصاری، منصور (1384). «چالشها و فرصتهای فراروی گذار به دموکراسی»، در: گذار به دموکراسی، زیر نظر حسین بشیریه، تهران: نگاه معاصر.#
5
بلوونیز، جفری لین (1385). «رسانههای ضدسرکردگی و ضدهژمونی: آیا فضای سایبر میتواند در برابر مستعمرهسازی شرکتهای بزرگ مقاومت کند؟»، امپریالیسم سایبر، بوسا ابو، ترجمة پرویز علوی، تهران: ثانیه.#
6
بودریار، ژان (1381). در سایة اکثریتهای خاموش، ترجمة پیام یزدانجو، تهران: مرکز.#
7
بوردیو، پییر (1387). دربارة تلویزیون و سلطة ژورنالیسم، ترجمة ناصر نکوهی، تهران: آشیان.#
8
بیلز، مارتا (1385). «اراجیف تلویزیونی: چگونه از تلویزیون انتقاد نکنیم»، دموکراسی و هنر، آرتور ملز و دیگران، ترجمة گروه ترجمة شیراز، زیر نظر شاپور جورکش، تهران: چشمه.#
9
پاکولسکی، یان (1388). «پستمدرن شدن»، در: راهنمای جامعهشناسی سیاسی، ترجمة محمد خضری، فرامرز تقیلو و فرزاد پورسعید، ج 2، تهران: پژوهشکدة مطالعات راهبردی.#
10
تاجیک، محمدرضا (1387). «رسانه و بحران در عصر فراواقعیت (با تأکید بر بحران هویت)»، پژوهشنامة علوم سیاسی، س 4، ش 1.#
11
تامپسون، جان. بی (1380). رسانهها و مدرنیته؛ نظریة اجتماعی رسانهها، ترجمة مسعود اوحدی، تهران: سروش.#
12
تونگ، دبورا (1385). «استعمارگری سایبر: حرکت سریع در امتداد ابرشاهراه یا توقف در یک مسیر فرسوده»، امپریالیسم سایبر از بوسا ابو، ترجمة پرویز علوی، تهران: ثانیه.#
13
داتن، ویلیام (1390). «اینترنت، رکن پنجم دموکراسی» [گفتوگو با اشپیگل]، ترجمة کاوه شجاعی، هفتهنامة شهروند امروز، دورة جدید، س 4، ش 7، پیاپی 84.#
14
دان، رابرت جی. (1385). نقد اجتماعی پستمدرنیته: بحرانهای هویت، ترجمة صالح نجفی، تهران: پردیس دانش.#
15
دریفوس، هیوبرت ال. (1383). دربارة اینترنت: نگاهی فلسفی به اینترنت، ترجمة علی ملائکه، تهران: گام نو.#
16
دلوز، ژیل (1386). «پینوشت بر جوامع کنترلی»، بازگشت به آینده، گردآوری و ترجمة رضا نجفزاده، تهران: گام نو.#
17
رضایی، محمد (1387). «مصرف تلویزیون: بازتولید هژمونی یا مقاومت نشانهای»، مطالعات فرهنگی، مصرف فرهنگی و زندگی روزمره در ایران، به اهتمام عباس کاظمی، تهران: انتشارات جهاد دانشگاهی.#
18
ژیژک، اسلاووی (1385). به برهوت حقیقت خوش آمدید، ترجمة فتاح محمدی، زنجان: هزارة سوم.#
19
سگل، کلن (1385). «دموکراسی الکترونیک مردمی و سیستم ایجاد حکومت: بریتانیا»، امپریالیسم سایبر، از بوسا ابو، ترجمة پرویز علوی، تهران: ثانیه.#
20
سمتی، محمدمهدی (1385). عصر سی.ان.ان و هالیوود: منافع ملی، ارتباطات فراملی، ترجمة نرگسخاتون براهوئی، تهران: نشر نی.#
21
کین، جان (1383). رسانهها و دموکراسی، ترجمة نازنین شاهرکنی، تهران: طرح نو.#
22
گلدینگ، پیتر (1379). «شکاف جهانگیر: ناهمسازی و تضاد در زیرساخت جهانی اطلاعات»، ترجمة نسترن موسوی، جامعة انفورماتیک و سرمایهداری: واقعیت و اسطوره، گردآوری خسرو پارسا، تهران: آگه.#
23
گنز، هربرت. ج. (1385). دموکراسی و خبر، ترجمة علیرضا دهقان، تهران: سمت.#
24
گیبینز، جان آر. و بو ریمر (1383). سیاست پستمدرنیته، ترجمة منصور انصاری، تهران: گام نو.#
25
گیدنز، آنتونی (1386). جامعهشناسی، ترجمة حسن چاووشیان، تهران: نشر نی.#
26
لازار، ژودیت (1380). افکار عمومی، ترجمة مرتضی کتبی، تهران: نشر نی.#
27
لنس بنت، دابلیو. و رابرت ام. انتمن (1389). سیاست رسانهایشده: ارتباطات در آیندة دموکراسی، ترجمة مسعود آریایینیا، تهران: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی.#
28
لنس بنت، دابلیو. و یارول. پی مانهایم (1389). «چرخش بزرگ: ارتباط استراتژیک و تحول دموکراسی کثرتگرا»، سیاست رسانهایشده: ارتباطات در آیندة دموکراسی، ترجمة مسعود آریایینیا، تهران: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی.#
29
لوگوف، ژان پیر (1385). دموکراسی پساتوتالیتر، ترجمة کاظم ایزدی، تهران: نشر چشمه.#
30
مکچسنی، رابرت (1379). «مبارزة جهانی برای ارتباطات دموکراتیک»، ترجمة محمد نبوی، جامعة انفورماتیک و سرمایهداری: واقعیت و اسطوره، گردآوری خسرو پارسا، تهران: آگه.#
31
معینی علمداری، جهانگیر (1384 الف). «دموکراسی و مطایبه»، کتاب ماه علوم اجتماعی، ش 85-86.#
32
معینی علمداری، جهانگیر (1384 ب). «هویت و مجاز: تأثیر هویتی اینترنت»، فصلنامة مطالعات ملی، س 6، ش 4.#
33
موروزف، یوگنی (1389). «انقلابیون دیجیتال بازی را نمیبرند، بررسی چند خرافة رایج در مورد اینترنت»، ترجمة کاوه شجاعی، مهرنامه، س 1، ش 7.#
34
مهدیزاده، سیدمحمد (1389). نظریههای رسانه: اندیشههای رایج و دیدگاههای انتقادی، تهران: همشهری.#
35
میلنر، آندرو و جف براویت (1385). درآمدی بر نظریة فرهنگی معاصر، ترجمة جمال محمدی، تهران: ققنوس.#
36
نگری، آنتونیو و مایکل هارت (1387). انبوهه، ترجمة علی نورالدینی، تهران: نشر دیگر.#
37
واتیمو، جیانی (1386). «پسامدرن، جامعهای شفاف؟»، سرگشتگی نشانهها: نمونههایی از نقدهای پسامدرن، تهران: مرکز.#
38
واتیمو، جیانی (1387). «دموکراسی، واقعیت و رسانههای گروهی: پرورش ابرمرد»، دموکراسی و هنر از آرتور ملز و دیگران، ترجمة گروه ترجمة شیراز، زیر نظر شاپور جورکش، تهران: نشر چشمه.#
39
هابرماس، یورگن (1388). «تکنولوژی و جهانزیست اجتماعی»، ترجمة حسینعلی نوذری، اطلاعات حکمت و معرفت (دفتری برای فلسفة تکنولوژی)، س 4، ش 7، پیاپی 43.#
40
هاموند، فیلیپ (1390). رسانه، جنگ، پستمدرنیته، ترجمة علیرضا آرزو، تهران: ساقی.#
41
هیرشکوپ، کن (1379). «دموکراسی و تکنولوژیهای جدید»، ترجمة رضا مریدی، جامعة انفورماتیک و سرمایهداری: واقعیت و اسطوره، گردآوری خسرو پارسا، تهران: آگه.#
42
Castells, Manuel (2009). Communication Power, Oxford University Press.#
43
Coleman, Stephen (1999). “Can the New Media Invigorate Democracy?”, The Political Quarterly, Vol. 70, Issue: 1.#
44
Crouch, Colin (2004). Post-Democracy, Polity Press.#
45
Debray, Regis (1996). Media Manifestos: on the technological transmission of cultural forms, trans. Eric Rauth, London and New York: Verso.#
46
Gergen, Kenneth J. (2008). “Mobile Communication and the Transformation of the Democratic Process” in: Handbook of Mobile Communication Studies, ed. James E Katz, the MIT Press.#
47
Graber, Doris (2003). “The Media and Democracy: Beyond Myths and Streotypes”, Annual Review of Political Science, Vol. 6.#
48
Habermas, Jurgen (2006). “Political Communication in Media Society: Does Democracy Still Enjoy an Epistemic Dimension? The Impact of Normative Theory on Empirical Research”, Communiction Theory, Vol. 16.#
49
Hauben, Michael and Ronda Hauben (1997). Netizens: on the History and Impact of use net and Internets, Los Alamitos: IEEE-Computer Society.#
50
Hoogeveen, M (2004). “Towards a Theory of Effectiveness of Multimedia Systems”, International Journal of Human-computer interaction, Vol. 9, No. 2.#
51
Meyer, Thomas (2002). Media Democracy: How the Media Colonize Politics, Lew Minchman.#
52
Norris, Pippa (2000). A Virtuous Circle: Political Communication in Pose-Industrial Societies, Cambridge: Cambridge University Press.#
53
Ott, Dana (1998). “Power to the People: The Role of Electronic Media in Promoting Democracy in Africa”, in: http:// arachnis.com/kerryo/ott.html [visited at 2011].#
54
Tambini, Damian (1999). “New Media and Democracy; the Civic Networking Movement”, New Media and Society, Vol. 1, No. 3.#
55
ORIGINAL_ARTICLE
روند پژوهی نقش و کارکردهای رادیو در ایران و آمریکای شمالی (1381 تا 1395)
: این مطالعه طولی به تحولات تکوینی کارکردهای رادیو در ایران و آمریکای شمالی می پردازذ. در سال 1381 مرحله اول از این مطالعه مقایسه ای انجام شد و نتایج نشان داد که رادیو در آمریکای شمالی کماکان کارکردهای خود را با تاکید بر نقش سرگرمی حفظ کرده بود در حالیکه رادیو در ایران بیشتر بر نقش آموزشی-اخلاقی تاکید داشت. در مرحله دوم در سال 93 تا 95 دو عنصر برای تحلیلهای تکوینی بکار گرفته شد: 1- نقش رسانه های دگرواره (آلترناتیو) در تقلیل نقش اجتماعی رادیو 2-تغییرات کارکردهای مقایسه ای رادیو در ایران و آمریکای شمالی نسبت به سال 1381. در این مقاله هدف این است که نقشهای سنتی و نیز نقشهای 14 سال پیش رادیو مورد ارزیابی قرار گیرند. همچنین قرار است ببینیم چه درسهایی می توان از تولیدات رادیویی در آمریکای شمالی گرفت که قابل کاربرد در ایران باشد. به نظر می رسد نظریه رسانه های کارکردگرا، قدرت تبیینی لازم را برای رسیدن به اهداف بالا داشته باشد. به نظر من با این مطالعه تکوینی می توان تغییرات کارکردها را نشان داد و تصمیم گرفت که اگر قرار است رادیو در ایران باقی بماند چه نقشهای جدیدی را با ملاحظه ارزشهای درونی جامعه ایران باید اتخاذ کند.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2146_d45b8f5a385d0019f4dd1301f326749e.pdf
2016-07-22
69
88
کاردهای رادیو
رادیو در ایران
رادیو در آمریکای شمالی
رسانهای نوین
رسانه های سنتی
نظریه رسانه های کارکردگرا
حمید
عبداللهیان
habdolah@ut.ac.ir
1
، استاد ارتباطات، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
حسینیزاد، سیدمجید (1382). «رادیو و آینده»، فصلنامة ارتباطات و فرهنگ، ج 1، ش 1.#
1
دهقان، علیرضا (1382). «مخاطبشناسی رادیو»، فصلنامة ارتباطات و فرهنگ، ج 1، ش 1.#
2
عبداللهیان، حمید (1382). «مطالعة تطبیقی کارکردهای رادیو در ایران و امریکای شمالی»، فصلنامة ارتباطات و فرهنگ، ج 1، ش 1.#
3
معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران (1393). «توزیع شبکههای رادیویی ایران براساس هدف ایجاد، نوع مخاطب و گسترة پخش آنها»، برگرفته از سایت معاونت صدا:
4
http://www.radio.ir/persian/modulesPage.aspx?moduleName=searchsitenews#
5
Arbitron and Edison Research (2013). The Infinite Dial 2013: Navigating Digital Platforms, Entry by Edison Research | Tuesday, April 2nd, 2013
6
http://www.arbitron.com/downloads/Radio_Today_2013_execsum.pdf#
7
Craig Douglas B. (2000). Fireside Politics; Radio and Political Culture in the United States, 1920–1940, Baltimore: The Johns Hopkins University Press.#
8
Creswell, John W. (2003). Research Design; Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches, Thousand Oaks: Sage Publications.#
9
Edison Research (2013). “Infinite Dial 2014”, Format Report: About One in Four Adult Contemporary P1s Would Listen to Radio ‘a Lot More’ if Their Cell Phones Had an FM Tuner”, accessed on June 16 2014, at: http://www.edisonresearch.com/home/archives/2014/06/infinite-dial-2014-format-report-about-one-in-four-adult-contemporary-p1s-would-listen-to-radio-a-lot-more-if-their-cell-phones-had-an-fm-tuner.php#.U58N9SjT6Jw #
10
Fang, Irving (1997). A History of Mass Communication; Six Information Revolutions, Boston: Focal Press.#
11
FCC Federal Communications Commission (2014). “Guess How Many Licensed Radio Stations there are in the U.S.?”, accessed on June 12, 2014 at:
12
http://www.radiosurvivor.com/2011/11/03/guess-how-many-licensed-radio-stations-are-in-the-u-s or http://transition.fcc.gov/404.html #
13
Giovannoni, David (1992). Reaching Full Potential; How Many New Listeners Will Full Coverage Bring To Public Radio? (1992), From the ARAnet On-Line Library of Public Radio Research. Accessed at: aranet.com on March 9th 2014. Originally published as: Giovannoni, David. “Radio Intelligence: Greatest Audience Potential Exists in Areas Now Covered by Public Radio”, Current, Vol. 11, No. 1.#
14
Heim, Michael (2003). “Heidegger and McLuhan and the Essence of Virtual Reality”, in Robert C. Scharff and Val Dusek “Philosophy of Technology; the Technological Condition, an Anthology”, Malden: Blackwell Publishing.#
15
Huntsberger, Michael (2006). “Creativity, Free Expression, and Professionalism: Value Conflicts in U.S. Community Radio, Linfield College”, Faculty Publication. Accessed on May 7th, 2014 at: http://digitalcommons.linfield.edu/mscmfac_pubs/?utm_source=digitalcommons.linfield.edu%2Fmscmfac_pubs%2F1&utm_medium=PDF&utm_campaign=PDFCoverPages#
16
Lasswell, H (1948). The Structure and Function of Communication and Society: The Communication of Ideas, New York: Institute for Religious and Social Studies.#
17
MacDonald, J. Fred (1979). Don’t Touch That Dial! Radio Programming in American Life, 1920–1960, Chicago: Nelson-Hall.#
18
Media Literary Clearinghouse (2012). “New Study Tracks Americans News Habits”, accessed on June 12, 2014 at: http://www.frankwbaker.com/mediause.htm#
19
McLuhan, Herbert Marshall (1964). Understanding Media: The Extensions of Man, London: Art Paperbacks.#
20
Mytton, Graham (1999). Handbook on Radio and Television Audience Research, Paris: UNICEF.#
21
Potter, W. James (2009). “Arguing for a General Framework for Mass Media Scholarship”, Thousand Oaks: Sage Publications.#
22
Radio Advertising Bureau (2012). “Why Radio Fact Sheet: Average Weekly Reach”, accessed on June 12, 2014 at: http://www.rab.com/whyradio/images/Full_Fact_Sheet_V2.pdf.#
23
Statistics Canada (2013). “Radio Broadcasting Industry 2012”, Catalogue no. 56-208-X, Accessed on May 6, 2014, at: http://www.statcan.gc.ca/pub/56-208-x/56-208-x2013000-eng.pdf.#
24
Statistics Canada (2007). “Service bulletin Radio Listening: Data Tables”, Catalogue no. 87F0007X, Accessed on May 6, 2014, at: http://www.statcan.gc.ca/pub/87f0007x/87f0007x2007001-eng.pdf #
25
The Pew Research Center’s Project for excellence in Journalism (2012). “The State of the NEWS Media 2012”, Accessed on June 6, 2014, at: http://stateofthemedia.org/2012/audio-how-far-will-digital-go/audio-by-the-numbers#/
26
The Pew Research Center’s Project for excellence in Journalism (2013). “The State of the NEWS Media 2012”, Accessed on June 16, 2014, at:http://stateofthemedia.org/2013/audio-digital-drives-listener-experience/audio-by-the-numbers/#
27
United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization (UNESCO) (2013). “Target 8: Ensure that all of the world’s population have access to television and radio services”: http://www.unesco.org/new/en/unesco/events/prizes-and-celebrations/celebrations/international-days/world-radio-day-2012/statistics-on-radio#
28
White, Mimi and James Schwoch (eds.) (2006). Questions of Method in Cultural Studies, Malden: Blackwell Publishing.#
29
Wright, W. R. (1960). “Functional Analysis and Mass Communication”, Public Opinion Quarterly, Vol. 24.#
30
ORIGINAL_ARTICLE
شناسایی انواع چارچوبهای رسانهای ایجاد شده توسط رسانههای رقیب برای شکلدهی به خطمشیهای عمومی در ایران؛ مطالعه موردی هدفمندی یارانهها
چهارچوببندی موضوعهای عمومی یکی از مهمترین امکانات و ابزارهای رسانه برای شکل دادن به افکار عمومی و تأثیرگذاری در تصمیمهای سیاسی است. رسانهها از طریق چهارچوببندی بر درک مخاطبان از موضوعها تأثیر میگذارند. از این رو، میتوان انتظار داشت که رسانهها از چهارچوببندی موضوعهای عمومی بهمنزلة ابزاری رقابتی استفاده کنند. رسانهها با خلق چهارچوبهای رقیب به پیشبرد اهداف سیاسی و اتخاذ تصمیمهای سیاسی مد نظرشان کمک میکنند. شناسایی انواع چهارچوببندیهای رسانههای رقیب از موضوعهای عمومی مانند هدفمندی یارانهها نشاندهندة چگونگی تلاش رسانهها برای تأثیرگذاری در سیاستهای عمومی است. به این منظور همة داستانهای خبری پیرامون موضوع هدفمندی یارانهها در دو گروه روزنامة رقیب تحلیل مضمونی شدند تا نحوة چهارچوببندی متضاد این رسانهها از موضوعهای عمومی آشکار شود. نتایج تحقیق نشان میدهد که این دو گروه از روزنامهها، که در رقابت سیاسی جهتگیریها و گرایشهای مخالفی دارند، از چهارچوببندیهای متضاد برای تأثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی استفاده میکنند.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2147_933146cb5e14a616c36bda25aa5e1f50.pdf
2016-07-22
89
110
تأثیرات رسانه
چاچوببندی
چارچوبهای رقابتی
فضای مضمونی
بسته چارچوبی
مسعود
غلامپور راد
ma.gh.rad@gmail.com
1
دکتری مدیریت رسانه، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
بدیعی، نعیم و حسین قندی (1385). روزنامهنگاری نوین، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.#
1
کریپندروف، کلوس (1383). تحلیل محتوا، مبانی روششناسی، ترجمة هوشنگ نایبی، تهران: نشر نی.#
2
هولستی، آر. ال. (1380). تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی، ترجمة نادر سالارزاده امیری، تهران: انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی.#
3
Edy, A. Jill and C. Patrick Meirick (2007). “Wanted,Dead or Alive: Media Frames, Frame Adoption and support for the war in Afghanistan”, Journal of Communication, Vol. 57. #
4
Entman, M. Robert, Steven Livingston, Andy Sean, and Jennie Kim (2010). “Condemned to report the media and the Accountability Gap in Iraq war policy and Mass Media”, Routledge Press, Vol. 18, No. 4. #
5
Hartlapp Miriam and Achim Kemmerting (2008). “When a Solution becomes the Problem: The Causes of Policy Reversal on Early Exit from the Labor Force”, Journal Social Policy, Vol. 18, No. 4. #
6
Hirschi Christian and Thomas Windmer (2010). “Policy Change and Policy Statis: Comparing Swiss Foreign Policy toward South Africa (1968-1994) and Iraq (1990-1991)”, The Policy Studies Journal, Vol. 38, No. 3. #
7
Kraft, E. Michael and R. Scott Furlong (2004). Public policy; politics, Analysis and Alternatives, CQ Press. #
8
Scheufele, A. Dietram and Tewksbury (2007). “Framing, Agenda setting and priming: The Evolution of three Media Effects Models”, Journal of Communication, Vol. 57. #
9
Shafritz M. Jay and Christopher P. Borick (2008). Introducing Public policy, Pearson education Inc. #
10
Shanahn Elizabeth, Mark McBethK, L. Paul Hathaway and J. Ruth Arnell (2008). “Conduit or Contribute? The role of media in policy change theory”, Policy Sciences, Vol. 41. #
11
Van Gorp Baldvin (2007). “The Consrtuctionist Approach to Framing:Bringing Culture Back”, Journal of Communication, Vol. 57. #
12
Woodside G. Arch (2010). Case Study Research; Theory Methods, Practice, united kingdom: Emerald Group Publishing limited. #
13
Yin k. Robert (2003). Case Study Research: Design and Methods, Sage Publication. #
14
ORIGINAL_ARTICLE
رسانه و هویت ملی
رسانه بهمنزلة عامل ارتباطی در دنیای کنونی کارکردهای فراوانی دارد. این عامل ارتباطی نقش نهادینهسازی ارزشها در جامعه را دارد و از طریق تبادل اطلاعات میان نسل حاضر و انتقال آن به نسلهای آتی در فرهنگسازی و برانگیختن احساسات مشترک میان افراد و جوامع نقش حیاتی دارد. هویت ملی بهمنزلة کلانترین سطح هویتی در داخل کشورها تحت تأثیر رسانه است. کارویژة اصلی هویتسازی در گذشته از طریق آموزش رسمی انجام میشد، اما اکنون با توجه به سرعت انتقال دادهها و اطلاعات رسانهای، رسانهها نقش مهمی در تکوین یا تغییر هویت ملی دارند و بهمنزلة اهرم تثبیت یا تغییر هویت ملی عمل میکنند؛ بنابراین رسانه در اختیار هر بازیگر دولتی و غیردولتی که باشد، در راستای مصالح و منافع آن بازیگر بهمثابة عامل مثبت یا منفی در تحول هویت ملی ایفای نقش میکند. از این رو، رسانة جمعی با تأثیر در شاخصهای هویت ملی آن را تقویت و تحکیم یا تضعیف و تخریب میکند. یافتههای پژوهش حاضر با بهرهگیری از روشهای تحلیلی ـ تبیینی حاکی از آن است که رسانهها با تأثیر در سه شاخص هویتی، یعنی عناصر، مبانی، و جایگاه آن در هویت ملی تأثیر شگرف مثبت یا منفی میگذارد
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2148_2294f154d2dd01e6b5c274aee9e556e3.pdf
2016-07-22
111
131
ارتباطات
رسانه جمعی
شاخصهای هویتی
هویت ملی
قربانعلی
قربانزاده سوار
a.savar@yahoo.com
1
استادیار گروه علوم سیاسی دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره
AUTHOR
مهدی
رحمتی
mehdirahmati1985@gmail.com
2
دانشآموخته کارشناسیارشد علوم سیاسی دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)
AUTHOR
هاشم
ناطقی
hashemnateghi@yahoo.com
3
دانشآموخته کارشناسیارشد روابط بینالملل دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)(نویسنده مسئول)
LEAD_AUTHOR
اتکینسون، دیوید و مارک رابوی (1381). رادیو و تلویزیون در خدمت عموم، چالشهای قرن بیست و یکم، ترجمة مرتضی ثاقبفر، تهران: سروش.#
1
اخوان ملایری، فائزه و دیگران (1393). «شبکههای اجتماعی مجازی و شادکامی»، فصلنامة رسانه و فرهنگ، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، س 3، ش 2.#
2
ازکیا، مصطفی و غلامرضا غفاری (1383). توسعة روستایی با تأکید بر جامعة روستایی ایران، تهران: نشر نی.#
3
اشرف، احمد (1383). بحران هویت ملی و قومی در ایران، تهران: مؤسسة تحقیقات و توسعة علوم انسانی.#
4
افتاده، جواد (1394). رسانههای اجتماعی، تهران: دفتر مطالعات و برنامهریزی رسانهها.#
5
افتخاری، اصغر (1378). «حوزة ناامنی؛ بنیادهای فرهنگی مدیریت استراتژیک و امنیت داخلی در ایران»، فصلنامة مطالعات راهبردی، س 1، ش 3.#
6
افتخاری، اصغر و همکاران (1389). قدرت نرم، فرهنگ و امنیت، تهران: دانشگاه امام صادق (ع).#
7
اینگلیس، فرد (1377). نظریة رسانهها، ترجمة محمود حقیقت کاشانی، تهران: مرکز تحقیقات صدا و سیما.#
8
حریری اکبری، محمد (1378). مدیریت توسعه، تهران: نشر قطره.#
9
خوشنویس، ناهید (1389). «رسانه و سبک زندگی»، ماهنامة علمی ـ تخصصی روابط عمومی، ش 73.#
10
دروین، برندا و دیگران (1378). بازنگری در ارتباطات، مسائل مربوط به نگارهها، ترجمة محمود صدری، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.#
11
رهنما، هوشنگ (1384). «زبان؛ گفتار و نوشتار، جستاری در رسانههای گروهی و جامعه»، زبان و رسانه (مجموعه مقالات)، تهران: مرکز تحقیق و توسعة رادیو.#
12
زهیری، علیرضا (1379). «هویت ملی ایرانیان»، فصلنامة علوم سیاسی، س 3، ش 12.#
13
زهیری، علیرضا (1381). «انقلاب اسلامی و هویت ملی»، فصلنامة علوم سیاسی، س 4، ش 16.#
14
ستوده، هدایتالله (1372). مقدمهای بر آسیب شناسی اجتماعی، تهران: نشر آوای نور.#
15
سروش، عبدالکریم (1380) اخلاق خدایان، تهران: طرح نو.#
16
شجاع کاظمی، مهرانگیز و فاطمه شجاع کاظمی (1382). «نقش خردهفرهنگهای معارض بر امنیت اجتماعی»، مجموعه مقالات همایش امنیت اجتماعی، ش 1.#
17
شکرخواه، یونس (1382). «جنگ روانی رسانهای»، فصلنامة عملیات روانی، س 1، ش 1.#
18
شیخاوندی، داور (1372). جامعهشناسی قشرها و نابرابریهای اجتماعی، تهران: نشر مرندیز.#
19
شیخاوندی، داور (1379). تکوین و تنفیذ هویت ایرانی، تهران: مرکز بازشناسی اسلام و ایران، انتشارات باز.#
20
شیخاوندی، داور (1380). ناسیونالیسم و هویت ایرانی، تهران: مرکز بازشناسی اسلام و ایران، انتشارات باز.#
21
شیری، فریدون (1371). فرهنگ الفبایی قیاسی زبان فارسی، تهران: خجسته.#
22
صافی، عبدالکریم (1385). «وسایل ارتباط همگانی در گفتمان تمدنها»، مجلة جامعة مدنی، س 4، ش 1.#
23
صالحی عمران، ابراهیم و دیگران (1387). «بررسی میزان توجه به مؤلفههای هویت ملی در کتابهای درسی دورة راهنمایی»، فصلنامة مطالعات ملی، س 9، ش 35.#
24
عبداللهی، محمد (1375). «جامعهشناسی بحران هویت»، فصلنامة پژوهش، س 1، ش 2 و 3.#
25
عمیدی، عبدالله (1385). «بسیج، رسانه است؛ درآمدی به نگاه رسانهای به بسیج»، فصلنامة مطالعات بسیج، س 9، ش 32.#
26
غفاری، جلال (1385). «رسانة ملی در افق هنجارگرایانة دینی»، فصلنامة اندیشة صادق، مرکز تحقیقات دانشگاه امام صادق (ع)، ش 24.#
27
فاضل، رضا و الهام میری آشتیانی (1387). آسیبهای اجتماعی ایران؛ نگاهی به آینده، تهران: پژوهشکدة تحقیقات استراتژیک.#
28
فاین، بن (1385). سرمایة اجتماعی و نظریة اجتماعی، ترجمة سیدمحمد کمال سروریان، تهران: پژوهشکدة مطالعات راهبردی.#
29
فوزی، یحیی (1385). امام خمینی (ره) و هویت ملی، تهران: انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی.#
30
فیرحی، داود (1379). «رسانهها و تحول فرهنگ سیاسی در خاورمیانه»، فصلنامة علوم سیاسی، دانشگاه باقرالعلوم (ع)، ش 8.#
31
قزلسفلی، محمدتقی (1388). «رسانه و ساخت هویت ملی»، فصلنامة سیاست، مجلة دانشکدة حقوق و علوم سیاسی، دورة سی و نهم، ش 3.#
32
کیویستو، ا. (1378). اندیشههای بنیادی در جامعهشناسی، ترجمة منوچهر صبوری، تهران: نشر نی.#
33
گودرزی، حسین (1384). گفتارهایی دربارة زبان و هویت، مؤسسة مطالعات ملی، تهران: انتشارات تمدن ایرانی.#
34
گیدنز، آنتونی (1388). جامعهشناسی، ترجمة حسن چاوشیان، تهران: نشر نی.#
35
لازار، ژودیت (1380). افکار عمومی، ترجمة مرتضی کتبی، تهران: نشر نی.#
36
لرنی، منوچهر (1383). آسیبشناسی امنیت، تهران: پیام پویا.#
37
معین، محمد (1363). فرهنگ فارسی، تهران: بهزاد.#
38
مویر، ریچارد (1379). درآمدی نو بر جغرافیای سیاسی، ترجمة درة میرحیدر با همکاری سیدیحیی صفوی، تهران: انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح.#
39
میرمحمدی، داود (1382). گفتارهایی دربارة هویت ملی در ایران، تهران: مؤسسة مطالعات ملی، تمدن ایرانی.#
40
میلسن و دیگران (1388). دیپلماسی عمومی و نوین؛ قدرت نرم در روابط بینالملل، ترجمة رضا کلهر و محسن روحانی، تهران: دانشگاه امام صادق (ع).#
41
نصری، قدیر (1387). مبانی هویت ایرانی، تهران: مؤسسة مطالعات ملی تمدن ایرانی.#
42
نظری، علیاشرف (1385). «پست مدرنیسم و هویت سیاسی»، فصلنامة مطالعات ملی، ش 27.#
43
ویندال، سون و دیگران (1376). کاربرد نظریههای ارتباطات، ترجمة علیرضا دهقان، تهران: مرکز مطالعات و تحقیقات رسانهها.#
44
Alleyne, Mark D. (1995). International Power and International Communication, New York: St. Martin Press.#
45
Arweck, Elisabeth (2006). Researching new religious moment’s responses and redefinitions, London and New York: Rutledge.#
46
Jowett Garth S, O’Donnell Victoria (1986). Propaganda and Persuasion, London: Sage.#
47
ORIGINAL_ARTICLE
نقدی بر اینترنت به عنوان فناوری آموزشی با ابتناء برمفهوم اصالت از دیدگاه هایدگر
هدف این مقاله بررسی مفهوم اصالت اگزیستانسی از دیدگاه هایدگر و نقش اینترنت در اصالت دانشجویان است. بهعبارتی، هدف این پژوهش پاسخ به این پرسشهاست: 1. مفهوم اصالت و انسان اصیل از دیدگاه هایدگر چیست؟ 2. نقش اینترنت بهمنزلة فناوری آموزشی در اصالت دانشجویان چیست؟ از نظر هایدگر، کنجکاوی، حرفهای بیاساس، و جذب شدن در دیگران، که او «خودِ آنها» یا «خود کسان» میخواند، از جمله مواردی است که باعث سقوط و نااصیل شدن انسان میشود. او همچنین اشاره میکند که با بازگشت به وجدان و سکوت، دازین این توانایی را دارد که خود را از سقوط نجات دهد. اینترنت با ذخیره و توزیع اطلاعات در سطح وسیع و بازنمایی آنها در شکل دادن و قالببندی افکار و بینشها مؤثر است. اینترنت حس کنجکاوی را تحریک میکند و امکان تأمل و توجه به «خود» و همچنین فردیت را کاهش میدهد و سطحینگری را موجب میشود. هرچند از برخی جنبهها نیز بهدلیل آزادیهایی که در اینترنت است افقهایی برای فردیت فراهم میکند. اضطراب اگزیستانسی نیز، که از جمله موارد مد نظر اصالت اگزیستانسی است، در فضای مجازی کمتر نمایان میشود.
https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2149_91646dc6479ff042f4116b85c8e091cb.pdf
2016-07-22
133
152
هایدگر
اصالت
اینترنت
فناوری آموزشی
دانشجویان
روح اله
مظفری پور
r.mozaffaripour@gmail.com
1
دکترای فلسفه تعلیم و تربیت از دانشگاه خوارزمی(دانشگاه تربیت معلم)
LEAD_AUTHOR
سعید
ضرغامی
zarghamii2005@yahoo.com
2
دانشیارگروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه
AUTHOR
باقری، خسرو (1389). رویکردها و روشهای پژوهش در فلسفة تعلیم و تربیت، تهران: پژوهشکدة مطالعات فرهنگی و اجتماعی.#
1
خندان، علیاصغر (1381). مارتین هایدگر و تحلیل وجودی وجدان، مجلة علوم انسانی دانشگاه سیستان و بلوچستان، ویژهنامة الهیات و حقوق اسلامی، ش 24.#
2
ضرغامی، سعید (1388). فلسفة فناوری اطلاعات و تعلیم و تربیت، تهران: مبنای خرد.#
3
کومبز، جرالد ار. و لو روی بی، دنیلز (1388). «پژوهش فلسفی: تحلیل مفهومی»، ترجمة خسرو باقری، روششناسی مطالعات برنامة درسی، ترجمة محمود مهرمحمدی و همکاران، تهران: سمت.#
4
گینیون، چالرز (1383). اصالت و یکپارچگی از منظر هایدگر، ترجمة عبدالرسول کشفی، ناقد، ش 2.#
5
نقیبزاده، میرعبدالحسین (1387). نگاهی به نگرشهای فلسفی سدة بیستم، تهران: طهوری.#
6
هایدگر، مارتین (1389). هستی و زمان، ترجمة عبدالکریم رشیدیان، تهران: نشر نی.#
7
Alba, G. M. and R. Barnacle (2005). “Embodied Knowing in Online Environments”, Edcational philosophy and theory, Vol. 37, No. 5.#
8
Basden, A. (2008). Philosophical Framwork for Understanding Information System, IGI publication: U.S.A.#
9
Bray, P. and J.H. Sorker (2009). “Philosophy of Computing Technology”, in: Philosophy of Technology and Engineering Sciences, Edithed by AnthonieMeijers: Netherland: Eindhoven University of Technology.#
10
Dix, T.M. (2004). “Heidegger and peer pressure: falling, inauthenticity, and authenticity”, A Poria, Vol. 14, No. 1.#
11
Dreyfus, H. (2009). On The Internet, London and New York: Routledg.#
12
Dusek, V. (2006). Philosophy of Technology: an introduction, Blackwell.#
13
Flynn. R., Thomas (2006). Existentialism, A very short introduction, United states: Oxford University Press.#
14
Golomb, J. (2005). In search of authenticity, from Kierkegaard to Camus, London and New York: rout ledge.#
15
Graham, G. (2003). The Internet: A philosophical Inquiry, London and New York: Routledg.#
16
Heidegger, M. (1927). “Sein Und Zeit”, trans: J. Stambaugh, being and time.#
17
Heidegger. (1954). “The question concerning technology”, in: the question Concerning Technolo and other essays, Translated by William lovitt#
18
Jacobsen, Bo (2007). “Authenticity and our basic extentialdilemmas”, Extential Analysis, Vol. 18, No. 2.#
19
Kierkegaard, S. (1959). The Journals, Trans by: Alexander Dru, Oxford University Press New York: State university of New York Press.#
20
Magrini, j. (2006). “Anxiety in Heidegger’s Being and Time: The Heidegger of Authenticity”, Philosophy scholarship, Paper. 15, http://dc.cod.edu/ philosophy pub/15.#
21
Mulhall, S. (2005). Heidegger and Being and Time, London and New York: Rutledge.#
22
Ortega. (2005). “When conscience call, will Dasein Answer? Heidegger an authenticity and the Possibility of Ethical life”, International Journal of philosophical studies, Vol. 13, No.1.#
23
Popovic, N. (2002). “Existential Anxiety and existential joy”, Practical philosophy, autumn 2002.#
24
Preston, P. (2001). Reshaping Comunication, Technology, Information and Social chang, Sagepublication: London.#
25
Prosser, B. and A. Ward (2000). “Kierkegaard and the internet: Existential reflections on education and community”, Ethics and information technology, Vol. 2, Issue. 3.#
26
Sartre, J. P. (1957). Being and Nothingness, New York: Philosophical Library Press.#
27
Standish, P. (1999). “Only connect: Computer literacy from Heidegger to Cyberfiminism”, Educationa Theory, Vol. 49, No. 4.#
28
Thomson, I. (2003). “Heidegger and the Politics of University”, Journal of the History Philosopy, Vol. 4, No. 4.#
29
Walters, P. and R. Kop (2009). “Heidegger, Digital Technology and post modern Education, from Being in cyberspace to meeting on my space”, Technology and society, Vol. 29, No. 4.#
30
Zarghqmi, S. (2011). “Ontological Investigation of the Role of Internet in Religious Education”, Procedia-Social and Behavioral Sciences.#
31
Zhao, S. (2005). “Digital Self: Through the looking glass of Telecopresent others”, Symbolic interaction, Vol. 28.#
32