%0 Journal Article %T ارائه الگوی حکمرانی در پلتفرم های ویدئویی آنلاین با تأکید بر نقش صنعت (خود تنظیم‌گری) %J مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ %I پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی %Z 2383-062X %A قاسم زاده عراقی, ،مرتضی %A خجسته, حسن %A سلمانی شاه محمدی, عبدالرضا %D 2022 %\ 02/20/2022 %V 11 %N 2 %P 275-306 %! ارائه الگوی حکمرانی در پلتفرم های ویدئویی آنلاین با تأکید بر نقش صنعت (خود تنظیم‌گری) %K خودتنظیم گری %K تنظیم گری مشارکتی %K حکمرانی %K خدمات رسانه‌ای %K پلتفرم‌ ویدئویی آنلاین %R 10.30465/ismc.2021.38663.2475 %X امروزه در سراسر جهان تلاش‌های وسیعی برای بازتعریف رابطه میان حاکمیت، جامعه و بخش‌های خصوصی صورت می‌گیرد؛ در هیچ کجا این بازتعریف مهم‌تر از فضاهای جدید ارتباطی و رسانه‌ای نیست؛ جایی که در آن تحولات جدید، نیاز به استقرار شیوه‌های نوین حکمرانی مشارکتی در زنجیره تولید، نشر و مصرف رسانه‌ای را دوچندان نموده است؛ پژوهش پیش رو یافتن پاسخ برای سؤالات کلیدی مربوط به نقش و مسئولیت صنعت در فرایند تنظیم گری و ارائه الگویی دقیق و علمی برای حکمرانی پلتفرم‌های ویدئویی آنلاین را مهم‌ترین هدف خود قرار داده است؛ برای دستیابی به هدف فوق از روش داده بنیاد و مصاحبه با سیاست‌گذاران، خبرگان علمی و اعضایی از مدیران رسانه‌های مجازی کشور و همچنین تحلیل اسناد سیاستی(بالادستی) استفاده‌شده است؛ یافته‌های ناشی از کدگذاری سه مرحله‌ای پژوهش نشان‌دهنده نیاز برای تحقق منفعت عمومی و ایفای مسئولیت سه‌گانه اخلاقی، حقوقی و اجتماعی صنعت از طریق ایجاد سازوکار نهادی و مجموعه اقدامات راهبردی در تدوین حقوق نرم، اجرای مکانیسم‌های انگیزه محور و سازوکارهای حقوقی مبتنی بر داوری به‌منظور تحقق لایه محتوایی شبکه ملی اطلاعات و توسعه سپهر رسانه ای جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. %U https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_7059_528b9ab02baf2bc43b7300f6629d9c0a.pdf