%0 Journal Article %T مطالعه زبان‌شناختی عنوان در برنامه‌های نمایشی %J مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ %I پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی %Z 2383-062X %A ذاکر, آرمان %A مهرابی, معصومه %D 2017 %\ 07/23/2017 %V 7 %N 1 %P 21-37 %! مطالعه زبان‌شناختی عنوان در برنامه‌های نمایشی %K عنوان %K بینامتنیت %K برجستگی %K زبان‌شناسی %R %X یکی از عوامل مهم در جذب مخاطب برای برنامه‌ها، عناوین برنامه‌هاست، زیرا مخاطب نخست در معرض عنوان برنامه قرار می­گیرد. عوامل زیادی در انتخاب عنوان مناسب برای برنامه‌ها دخالت دارند که این عوامل را می‌تو[1]ان از نظر علم زبان‌شناسی شناسایی و طبقه بندی کرد. دور(Dor)  (2003) عنصر بینامتنیت را مهمترین عنصر مناسب بودن معنا می‌داند و ایفانتیدو (Ifantidou)(2008) عنصر برجسته‌سازی را مهمترین عامل ساخت عنوان مناسب می‌داند. با بررسی عناوین برنامه‌های نمایشی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در بازة زمانی شش ماهه، مشهود است که  برنامه‌سازان ایرانی بیشتر توجه خود را معطوف به عنصر برجسته‌سازی می‌کنند و توجه چندانی به بینامتنیت عنوان انتخابی ندارند.  %U https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_2700_8abd9cb6d5aa99a08470a7b39051edf1.pdf