%0 Journal Article %T اخلاق وبلاگ‌نویسی %J مطالعات بین‌رشته‌ای در رسانه و فرهنگ %I پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات فرهنگی %Z 2383-062X %A بشیر, حسن %A آذرپور, سمانه %D 2012 %\ 02/29/2012 %V 1 %N 2 %P 1-20 %! اخلاق وبلاگ‌نویسی %K اخلاق %K وبلاگ %K اخلاق رسانه %K اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری %K اخلاق وبلاگ‌نویسی %R %X اکنون انسان در عصر ارتباطات و با وجود پدیده‌هایی از قبیل وبلاگ‌ها می‌تواند به دور از محدودیت‌های رسانه‌های پیشین آزادانه تصورات و نگاه خود را به درون و برون در فضای مجازی اینترنت بسط دهد. وبلاگ‌ها در دنیای امروز در حکم رسانه‌ای‌اند که نهادهای حکومتی بر آن‌ها نظارت کامل نمی‌کنند و به‌‌سبب ویژگی‌های خود توانسته‌اند محدودیت و موانع رسانه‌های پیشین را حذف کنند و از توان و آزادی بیشتری در تبادل اطلاعات و آرا برخوردار شوند. بنابراین، با این‌که وبلاگ‌نویسی توجه علم را به خود جلب کرده است، کار کمی در مورد اخلاق وبلاگ‌نویسی انجام شده است و در این زمینه گاهی با محدودیت‌هایی روبه‌رو بوده‌اند. در این مقاله، برای گردآوری داده‌ها و بررسی جایگاه اخلاق در وبلاگ از روش کتابخانه‌ای استفاده شده است. در ‌نهایت، کدهای اخلاقی وبلاگ‌نویسی در چهار زمینۀ گفتن حقیقت (truth telling)، پاسخ‌گویی (accountability)، به‌حداقل‌رساندن آسیب (minimizing harm)، و نسبت‌دادن (تخصیص) (attribution) شناسایی شدند. %U https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_204_cf85c4c209ee0567a8e40935984cfad8.pdf