@article { author = {dehbani pour, reza and khorampour, yasin and sheykhi, enayat}, title = {Experimental investigation of the influence of mass media in promoting cultural elements of postmodernism: Case Study: Youth Yazd}, journal = {Interdisciplinary Studies in Media and Culture}, volume = {8}, number = {2}, pages = {99-125}, year = {2019}, publisher = {IHCS}, issn = {2383-062X}, eissn = {2383-0638}, doi = {}, abstract = {With the transitionfrom thetraditionaltothe modern eraand thepost-modernsociety, we arewitnessing theeffectsof a newsocial life. During thepassageofeach of theseperiods, you can easilychangethetype ofthinking, attitudesandhumanbehaviorobserved. Oneofthe elements thatplay a fundamental rolein changing theattitudesand behaviorof thenewage,isthe media. Therefore, this studysought toexamine the relationship betweenmediaandpostmodernismis. Thisresearchthroughquantitative methodsamong384young peopletookthe city of Yazd. Multistagecluster samplingandmeasurement toolis aquestionnaire. The resultsshowed thatthere was no significantrelationship betweengenderandculturalpostmodernism, although someelements ofpostmodernismhave establisheda significant relationshipwith sex.Theuseofsatelliteandpostmodernculture, there is a significant andpositive.Buttheuseoftelevision,there was no significantrelationshippostmodernculture.Andonlyaftercultural relativismusing theinternalTVsignificantpositive relationshipestablished.The regression resultsshowed thatthe use of satellitesto be able toexplainthe variance inthe postmoderncultural 0/17.}, keywords = {Postmodernism,local media,satellite,cultural relativism,the decline ofaffection}, title_fa = {بررسی تجربی تاثیر رسانه‌های ارتباط جمعی در گسترش عناصر فرهنگی پست‌مدرنیسم مورد مطالعه (جوانان شهر یزد)}, abstract_fa = {با گذر از دوران سنتی به دوران مدرن و پس از آن جامعه پست­مدرن، شاهد جلوه­های نوینی از زندگی اجتماعی هستیم. طی گذر از هر یک از این دوران­ها، به راحتی می­توان تغییر در نوع تفکر، نگرش­ و رفتار انسانی را مشاهده کرد. یکی از عناصری که نقش اساسی در تغییر نگرش و رفتار انسان­های عصر جدید دارد، رسانه­ها می­باشد. در این بین اما تلویزیون به عنوان یکی از عناصر اصلی رسانه در دنیای جدید، تاثیر بسزایی در جهان بینی های افراد دارد  لذا این تحقیق درصدد بررسی تاثیر رسانه­ ی ارتباط جمعی با تاکید بر (تلویزیون) و عناصر فرهنگی پست­مدرنیسم می­باشد.این تحقیق از طریق روش کمی در بین 384 نفر از جوانان شهر یزد صورت گرفت. روش نمونه­گیری خوشه­ای چند مرحله­ای و ابزار سنجش پرسشنامه محقق ساخته میباشد. نتایج تحقیق نشان داد که بین جنس و فرانوگرایی فرهنگی رابطه­ی معنی­داری وجود نداشت هر چند برخی از مولفه­های پست مدرنیسم با جنس رابطه­ی معنی­داری برقرار کرده­اند. بین استفاده از ماهواره و پست مدرنیسم فرهنگی رابطه معنی­دار و مثبتی وجود داشت. ولی بین استفاده از تلویزیون داخلی و پستمدرنیسم فرهنگی رابطه­ی معنی­داری وجود نداشت و فقط بعد نسبی­گرایی فرهنگی با استفاده از تلویزیون داخلی رابطه مثبت و معنی­داری برقرار کرد. نتایج رگرسیون نشان داد که متغیر استفاده از ماهواره قادر به تبیین 17/0 از واریانس پست­مدرنیسم فرهنگی می­باشد.  }, keywords_fa = {پست‌مدرنیسم,رسانه‌های داخلی,ماهواره,نسبی‌گرایی فرهنگی,زوال عاطفه,یزد}, url = {https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_3723.html}, eprint = {https://mediastudy.ihcs.ac.ir/article_3723_80792851db8ee93ecd205cc5adbace05.pdf} }